بازی Frostpunk 2

بازی Frostpunk 2 با یک تریلر جذاب و مرموز معرفی شد

استودیو ۱۱ بیت – 11 Bit Studios به صورت رسمی از بازی Frostpunk 2 رونمایی کرد. این عنوان با تغییرات گسترده و هیجان‌انگیزی همراه خواهد بود.

شرکت لهستانی ۱۱ بیت استودیو که به عنوان سازنده بازی فراست‌پانک شناخته می‌شود و آثار درخشانی مانند This War of Mine را هم تولید کرده است، از بازی Frostpunk 2 رونمایی کرد. این شرکت اخیراً در توییتر با هشتگ SnowBloodOil سروصدای زیادی راه انداخت. همانطور که اکثر طرفداران حدس می‌زدند، این اعلامیه خبری به یک IP جدید اختصاص نداشت و مقدمه‌ای بر معرفی دنباله فراست‌پانک بود.

با تایید خبر ساخت نسخه موبایل بازی فراست‌پانک، بسیاری بر این باور بودند که یکی از بهترین آثار استیم‌پانک و شبیه‌سازهای شهرسازی در سبک بقا که با اتمسفر سنگین و خاکستری‌اش طرفداران بسیاری پیدا کرده بود، به احتمال زیاد دنباله خواهد داشت. ۱۱ بیت استودیو با انتشار تریلر معرفی بازی Frostpunk 2، به تمام شایعات و گمانه‌زنی‌ها پایان داد. در این تریلر می‌بینیم که جهان همچنان در چنگال زمستانی بی‌پایان است و مانند قبل، بزرگ‌ترین خطر پیش‌روی بشریت، خود انسان‌ها هستند. در ادامه می‌توانید این تریلر مرموز و مخوف را تماشا کنید.

داستان بازی Frostpunk 2 حدوداً ۳۰ سال پس از ماجراهای قسمت قبلی آغاز می‌شود. در دهه‌های بعد از آن اتفاقات، پیشرفتی سطحی صورت گرفته و جامعه از وضعیت هولناک و آپوکالیپسی (آخرالزمانی) گذشته خارج شده و در حال گسترش است. حالا سوزاندن زغال‌سنگ جای خود را به یک منبع مهم جدید داده و عصر نفت با تمام وعده‌ها و خطرات ناشی از آن در راه خواهد بود.

در دنباله فراست‌پانک، بازیکنان بار دیگر به عنوان رهبر یک کلان‌شهر که تشنه منابع است وارد این جهان خواهند شد. جایی که گسترش و یافتن منابع جدید قدرت، یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. اما دنیای آخرالزمانی پیشین تا حدی به پایان رسیده و بازی Frostpunk 2 این‌بار در مقام جهانی متفاوت‌تر پا به عرصه می‌گذارد. پس از عصر زغال‌سنگ، به نظر می‌رسد که تسخیر فراست‌لند برای استخراج نفت راه نجات تازه‌ای خواهد بود؛ مسیری که می‌تواند باعث بقا بازماندگان نسل بشر باشد. در ادامه می‌توانید تصاویر جدیدی که از این عنوان منتشر شده است را مشاهده کنید.

از بازی Frostpunk 2 چه می‌دانیم؟

خوشبختانه نویسنده و خبرنگار وب‌سایت پی‌سی گیمر، گفت‌وگوی خوب و مهمی را با یاکوب استوکالسکی به عنوان کارگردان بازی Frostpunk 2 انجام داده است. صحبت‌هایی که به صورت دقیق و مشخص درباره سیستم گیم‌پلی و ویژگی‌های جدید این عنوان نیست، اما دید کلی و خوبی را در رابطه با اهداف و مضامین اصلی بازی در اختیارتان قرار می‌دهد.

استوکالسکی: «این سوالات درباره چیستی و چرایی بازی Frostpunk 2 هستند؟ خب، من به شما پاسخ خواهم داد. می‌توانم بگویم که نسخه دوم فراست‌پانک راجع‌به زمان‌ها و موقعیت‌های عجیب و غیرقابل باور صحبت می‌کند. هنگامی که از بدترین و سخت‌ترین شرایط ممکن، جان سالم به در می‌برید. این موضوع فقط در افراد خلاصه نمی‌شود و به شدت بر روی جامعه متمرکز خواهد بود.»

کریستوفر لیوینگستون: «نسبت به وضعیت خود سیاره و محیط اصلی بازی بسیار کنجکاوم؛ آیا همچنان سرد و یخبندان است یا با آب و هوایی بهبودیافته مواجه‌ایم که به سمت آینده‌ای گرم‌تر و امیدوارانه‌تر پیش می‌رود؟»

استوکالسکی: «اگر دو بازی اخیر ما را تجربه کرده باشید، قطعاً می‌دانید که مبحث امیدواری نقش پررنگی در آثار استودیو ۱۱ بیت ندارد. اما در نهایت چنین فرضیه‌ای را رد نمی‌کنم. من اغلب اوقات، ایده‌ها را با لوکاس یوژچک که همکار و رفیق صمیمی‌ام است مطرح می‌کنم. ما بارها درباره ماهیت آخرالزمانی فراست‌پانک و بازی Frostpunk 2 صحبت کرده‌ایم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این فرنچایز از لحاظ داستانی و فضا، باید در زمانی رخ دهد که همه‌چیز رو به نابودی و تیرگی است؛ یک‌جور آخرالزمان پر التهاب و خاکستری.»

«و اما درباره بازی Frostpunk 2، باید بگویم که این عنوان به نوعی یک اثر پساآخرالزمانی خواهد بود. شهرها از نابودی مطلق نجات پیدا کرده‌اند و سوال اساسی اینجاست؛ حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بنابراین می‌توانم بگویم که قرار نیست شاهد یک جهان آرام و بی‌التهاب باشیم؛ اما لحن این قسمت تا حدودی با نسخه اصلی تفاوت دارد.»

استوکالسکی: «علاوه‌بر تمام موارد فوق، باید بگویم که وسعت و مقیاس بازی Frostpunk 2 بیشتر از نسخه قبلی خواهد بود، اما نه فقط در ابعاد فیزیکی. ما قصدمان تنها ساختن یک بازی بزرگ‌تر نیست، بلکه می‌خواهیم از لحاظ گستردگی موضوعی و داستانی هم یک عنوان وسیع را خلق کنیم. ما قصد داریم تا درباره بزرگترین دشمن جهان که طبیعت و ذات انسان است، بیشتر حرف بزنیم.»

لیوینگستون: «نزاع دیوانه‌وار برای نفت و موضوعات حساس این‌چنینی در بازی، چگونه جوامع فراست‌پانک ۲ را شکل خواهند داد؟»

استوکالسکی: «من نمی‌توانم به طور خاص درباره نقش نفت و چگونگی قرارگیری این موضوع در بازی صحبت کنم. اما اگر در بازی Frostpunk 2 نفت را قهرمان و محور اصلی داستان در نظر بگیریم، باید وجوه قهرمانانه و ضدقهرمانی این عنصر را هم در جامعه درون بازی در نظر داشته باشیم. فراست‌پانک ۲ برای ما هنوز حکم یک بازی با موضوع زنده ماندن در جوامع بحرانی را دارد که روش بیان و تفسیرش نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده است.»

بازی Frostpunk 2

گفت‌وگوی جذاب کریستوفر لیوینگستون با یاکوب استوکالکسکی، جزئیات جالب توجهی را درباره فراست‌پانک ۲ در اختیار طرفداران قرار می‌دهد. همچنین پس از مطالعه این صحبت‌های کلیدی، احتمالاً گمانه‌زنی‌هایتان را برای این عنوان موردانتظار آغاز خواهید کرد. استودیو لهستانی ۱۱ بیت هنوز هیچ تاریخ انتشاری را برای بازی جدیدش اعلام نکرده است. با خواندن نوشته‌های این روزنامه، می‌توانید تا حدودی از داستان نسخه جدید Frostpunk مطلع شوید و به جریانات مهم نفتی‌اش پی ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*