لامبورگینی کانتاش جدید

لامبورگینی کانتاش جدید معرفی شد؛ بازگشت سوپرکار افسانه‌ای

لامبورگینی کانتاش جدید معرفی شد. لامبورگینی این سوپرکار جدید را در پنجاهمین سالگرد تولد کانتاش افسانه‌ای رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت لامبورگینی سرانجام بعد از انتشار تیزرها و تصاویر مختلف اکنون به صورت رسمی از کانتاش جدید پرده برداشت. لامبورگینی این سوپرکار تولید محدود را با هدف احترام به کانتاش افسانه‌ای به تولید رسانده و آن را در پنجاهمین سالگرد تولد این خودرو معرفی کرده است. لامبورگینی کانتاش جدید که با نام کامل LPI 800-4 معرفی شده بر پایه اونتادور و سیان توسعه پیدا کرده و از قوای محرکه هیبریدی ابرخازنی بهره می‌برد.

مشخصات لامبورگینی کانتاش جدید

لامبورگینی کانتاش جدید

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد لامبورگینی از همان فرم اتاق اونتادور برای کانتاش جدید استفاده کرده و از این لحاظ به کانتاش اصلی شباهتی ندارد، اما طراحان پانل‌های بدنه فیبر کربنی کاملا جدیدی برای آن در نظر گرفته‌اند که در طراحی آنها از کانتاش اصلی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۰ الهام گرفته شده است.

لامبورگینی کانتاش جدید

لامبورگینی کانتاش جدید همانند تمام پرچمداران لامبورگینی از استایل گووه‌ای شکل (Wedge)، سطوح زاویه‌دار و درهای ویژه بهره می‌برد، اما تمام این ویژگی‌ها برای نخستین بار در پروتوتایپ کانتاش LP500 معرفی شدند که مارچلو گاندینی آنها را طراحی کرده بود؛ این نسخه پروتوتایپ در سال ۱۹۷۱ به معرض نمایش درآمد و در سال ۱۹۷۴ با نام کانتاش LP400 به تولید رسید.

لامبورگینی کانتاش جدید

در نمای جلوی لامبورگینی کانتاش LPI 800-4 چراغ‌های ذوزنقه‌ای شکل، دماغه صاف و ورودی‌های هوای مستطیلی به چشم می‌خورند که تداعی‌گر مدل LP5000 QV هستند؛ این نسخه به عنوان یکی از نسخه‌های بعدی کانتاش در سال ۱۹۸۵ رونمایی شد.

لامبورگینی کانتاش جدید

این سبک طراحی در دهانه چندضلعی گلگیرها نیز دیده می‌شود. همچنین در نمای جانبی رینگ‌های رتروی ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب به همراه لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. طراحان از شکاف‌های کرکره‌ای پشت پنجره‌های جانبی در این خودرو استفاده کردند که از پروتوتایپ سال ۱۹۷۱ الهام گرفته شده است. همچنین طراحان در ساخت ورودی هوای بالایی روی شانه‌های پهن خودرو نیز از کانتاش نسخه ۲۵ سالگی سال 1988 استفاده کرده‌اند.

لامبورگینی کانتاش جدید

در بخش عقب لامبورگینی کانتاش جدید شاهد چراغ‌های عقب سه واحدی شش ضلعی هستیم که از سیان قرض گرفته شده است، اما سایر بخش‌های نمای عقب نظیر یک دیفیوزر فیبر کربنی، سر اگزوزهای چهارتایی و سپر کوتاه به شکل ویژه برای این خودرو طراحی شده‌اند. برای این خودرو بال عقب در نظر گرفته نشده و شرکت لامبورگینی نیز در خصوص آیرودینامیک این خودرو جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما خطوطی که در قسمت پایینی بخش عقبی خودرو دیده می‌شود احتمالا محل یک اسپویلر فعال است.

لامبورگینی کانتاش جدید

شرکت لامبورگینی برای کانتاش جدید از همان شاسی مونوکوک فیبر کربنی و قوای محرکه هیبریدی سیان استفاده کرده است. هرچند قدرت این قوای محرکه در این نسخه با 5 اسب بخار کاهش به 814 اسب بخار رسیده است که این نیرو به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد. حدود 780 اسب بخار این قدرت توسط موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی به تولید می‌رسد و 34 اسب بخار دیگر نیز توسط پیشرانه الکتریکی ۴۸ ولتی تولید می‌شود. این پیشرانه درون گیربکس 7 سرعته AMT نصب شده است.

لامبورگینی کانتاش جدید

همانند سیان، در لامبورگینی کانتاش جدید نیز یک ابرخازن، انرژی احیا شده از ترمزها را ذخیره می‌کند که از باتری لیتیومی معمولی سبک‌تر است. لامبورگینی اعلام کرد کانتاش جدید می‌تواند ظرف مدت ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در ۸.۶ ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این نسخه نیز 355 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. از این رو پرفورمنس کانتاش کاملا مشابه سیان و مدل غیر هیبریدی اونتادور اولتیمائه خواهد بود.

لامبورگینی کانتاش جدید

در کابین لامبورگینی کانتاش جدید شاهد غربیلک فرمان و صندلی‌های مشابه با اونتادور هستیم، اما طراحان داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌های آن را از سیان قرض گرفته‌اند. البته شرکت لامبورگینی با هدف متمایز کردن این خودرو با سیان و اونتادور تصمیم گرفته تا دریچه‌های تهویه جدید و تریم چرمی متفاوتی را روی کنسول میانی آن قرار دهد. همچنین برای این خودرو یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی جدیدی نیز در نظر گرفته شده که مشابه نسخه استفاده شده در سیان است.

لامبورگینی کانتاش جدید

محصول جدید لامبورگینی که در آمریکا معرفی شده فقط در تعداد 112 دستگاه به تولید خواهد رسید و هنوز قیمت آن نیز مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت آن بین اونتادور اولتیمائه و سیان باشد. نخستین سری از لامبورگینی کانتاش LPI 800-4  در سه ماهه اول سال 2022 به دست مشتریان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*