واکسن کرونا گیاهی

محققان به دنبال تولید واکسن کرونا گیاهی ارزان‌تر و کارآمدتر هستند

دو محقق فرایند توسعه واکسن کرونا گیاهی با روش کشاورزی مولکولی را آغاز کردند که نتیجه آن تولید یک واکسن ارزان با کارآمدی بیشتر خواهد بود.

هوگو فاستر بوندو و گری کوبینگر از کانادا و آمریکا قصد دارند یک واکسن کرونا گیاهی را توسعه دهند که ضمن کاهش هزینه تولید باعث می‌شود واکسن‌ها را طبق نیاز افراد شخصی‌سازی کرد. در واقع در این روش DNA سازنده پروتئین درون سلول گیاه قرار خواهد گرفت و در در مرحله بعدی سلول با تبدیل به عصاره یک واکسن کارآمد به وجود خواهد آورد. این محققان اعلام کردند برای ساخت این واکسن فقط به آب، نور و خاک نیاز خواهد بود.

جزئیات ساخت واکسن کرونا گیاهی

روش کشاورزی مولکولی اولین بار به عنوان یک روش جایگزین تولید زیستی در سال 1986 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. در این روش اکثر تجهیزات مورد نیاز محققان با بستر گلخانه‌ای تامین شد که از راکتورهای زیستی بسیار ارزان‌تر خواهد بود. اکنون نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی CoVLP یک واکسن احتمالی برای کرونا و همچنین یک واکسن برای مقابله با آنفلوانزا از موفق بودن این روش حکایت دارد. این دو واکسن به شکل قطره خوراکی عرضه خواهند شد.

این دو محقق با انتشار گزارشی اعلام کردند واکسن گیاهی که برای مقابله با آنفلوانزا و ویروس کرونا در حال توسعه است به عنوان اولین پروتئین‌های درمانی محسوب می‌شوند که برای مصرف انسان از گیاهان به تولید خواهند رسید. آنها تاکید کردند با این روش علاوه بر این که هزینه تولید واکسن به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد، پروتئین‌های تولید شده در گیاه نیز باعث ایجاد ایمنی بسیار بیشتری در بدن انسان‌ها خواهند شد؛ چرا که آنها از طریق دهان قابل مصرف خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*