استون مارتین والکری اسپایدر

استون مارتین والکری اسپایدر معرفی شد؛ سریع‌ترین خودرو روباز Aston Martin

استون مارتین والکری اسپایدر معرفی شد. استون مارتین این هایپرکار را سریع‌ترین خودرو روباز تاریخ خود دانسته است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت استون مارتین به صورت رسمی از نسخه رودستر هایپرکار والکری پرده برداشت و آن را به عنوان سریع‌ترین خودروی روباز تاریخ خود معرفی کرده است. این خودروساز بریتانیایی در طراحی این خودرو به دنبال حفظ طراحی اصلی آدریان نیووی بوده و به همین دلیل در استون مارتین والکری اسپایدر شاهد تغییرات بزرگی نیستیم و از تغییرات اندک آن می‌توان به تغییر لولای درها، تقویت شاسی و تغییرات آیرودینامیکی جزئی در سقف اشاره کرد.

مشخصات استون مارتین والکری اسپایدر

استون مارتین والکری اسپایدر

استون مارتین برای سقف نسخه روباز والکری یک پانل ساده را در نظر گرفته است که در زمان باز بودن درها به آسانی می‌توان آن را برداشت. جنس ستون میانی این سقف از فیبر کربن بوده و در دو طرف آن نیز صفحه‌های شیشه‌ای پلی‌کربنات نصب شده‌اند که قابل باز شدن هستند.

همچنین لولای این پانل‌ها نیز دقیقا در محل لولای درهای گالوینگ مدل کوپه تعبیه شدند. البته نوع درهای این خودرو نیز با تغییراتی همراه بوده و اکنون به سبک پروانه‌ای به سمت جلو قابل باز شدن است تا فرایند ورود و خروج به این هایپرکار آسان‌تر شود.

به نظر می‌رسد استون مارتین باید برای جبران کاهش استحکام خودرو که با حذف شدن سقف به وجود می‌آید، از ساختار دیگری به جای فیبر کربن در سقف والکری اسپایدر 2022 استفاده می‌کرد. هرچند این خودروساز در خصوص میزان اضافه وزن نسخه رودستر جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما تاکید کرد نسخه روباز از نسخه کوپه فقط کمی سنگین‌تر خواهد بود.

استون مارتین والکری اسپایدر

طبق اعلام استون مارتین، والکری اسپایدر 2022 در زمان بسته بودن سقف قادر است به حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر بر ساعت برسد، اما در زمان باز بودن سقف حداکثر سرعت این هایپرکار به 330 کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

البته شرکت استون مارتین اعلام کرد نسخه روباز هایپرکار والکری می‌تواند در پیست نیز به شکل ویژه‌ای سریع باشد. طبق اعلام این خودروساز بریتانیایی، والکری اسپایدر 2022 سریع‌ترین هایپرکار روباز جاده‌ای تاریخ استون مارتین محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. والکری اسپایدر به شکلی طراحی شده تا لپ تایم فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند که معمولا خودروهای جاده‌ای نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند.

استون مارتین والکری اسپایدر

استون مارتین والکری اسپایدر 2022 از لحاظ قوای محرکه با نسخه کوپه تغییری پیدا نکرده است. از این رو این هایپرکار روباز از همان موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی ۱۰۰۰ اسب بخاری و سیستم هیبریدی ۱۶۰ اسب بخاری ساخت ریماک بهره می‌برد که در مجموع قادر است قدرتی برابر با 1150 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن‌متر را به تولید برسانند.

استون مارتین والکری اسپایدر

استون مارتین اعلام کرد در حال حاضر نخستین پروتوتایپ‌های این هایپرکار روباز در حال توسعه بوده و بعد از به اتمام رسیدن فرایند توسعه، جزئیاتی در خصوص وزن، میزان لپ تایم‌ها و سایر جزئیات را منتشر خواهد کرد. البته قرار است فقط 85 دستگاه از این نسخه به تولید برسد، اما به دلیل این که مشتریان زیادی برای خرید این خودرو فرایند ثبت نام را انجام دادند، استون مارتین اعلام کرد از میان آنها مشتریان خاص را انتخاب می‌کند.

استون مارتین والکری اسپایدر در هر دو نسخه فرمان چپ و فرمان راست به تولید می‌رسد و نخستین سری از آنها در نیمه دوم سال 2022 به دست مشتریان خواهد رسید. هرچند هنوز جزئیاتی از قیمت این خودرو منتشر نشده، اما باید بدانید قیمت نسخه کوپه این هایپرکار حدود 3.2 میلیون دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*