10 مورد از کاربردهای USB OTG در گوشی های اندروید

آیا با مزایای USB OTG آشنا هستید؟ در این مقاله قصد داریم 10 مورد از کاربردهای USB OTG در گوشی های اندروید را مورد بررسی قرار دهیم.

با این که فلش مموری‌ها کاربرد زیادی دارند، اما امکان استفاده ساده از آن‌ها با گوشی موبایل وجود ندارد. در حقیقت شما برای این که بتوانید از فلش مموری در گوشی‌های اندروید خود استفاده کنید، باید با USB OTG آشنا شوید؛ عبارت OTG را می‌توان مخفف USB On-to-Go دانست که یک استاندارد بوده و به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد داده‌ها را از دستگاه USB و بدون نیاز به کامپیوتر در گوشی هوشمند اندروید خود، مورد بررسی قرار دهند. شما با کابل با کانکتور مخصوص OTG می‌توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید. به عنوان مثال، امکان متصل کردن فلش مموری USB به گوشی قابل انجام بوده و حتی می‌توانید از یک کنترل بازی‌های ویدیویی برای انجام بازی در گوشی‌های اندروید استفاده کنید. توجه داشته باشید که USB OTG را نمی‌توان یک ویژگی منحصر به فرد سیستم عامل اندروید به حساب آورد، اما به دلیل محبوبیت زیادی که دارد، سعی داریم اطلاعات مهمی از آن را در اختیارتان قرار دهیم.

آیا گوشی اندروید شما از OTG پشتیبانی می‌کند؟

کاربردهای USB OTG در گوشی‌های اندروید - 1

ساده‌ترین روش برای بررسی پشتیبانی گوشی‌ هوشمند شما از USB OTG، بررسی جعبه یا مشخصات دستگاه است. همچنین یکی دیگر از روش‌های بررسی را می‌توان استفاده از USB OTG Checker دانست. با این که برنامه‌های زیادی به صورت رایگان در گوگل پلی برای بررسی این مورد وجود دارند، اما برخی از آن‌ها دارای تبلیغات هستند. بدون تردید USB OTG Checker را باید به عنوان یکی از قابل‌ اعتمادترین برنامه‌های موجود معرفی کرد؛ شما می‌توانید این برنامه را به سادگی دانلود و نصب کنید تا بدین ترتیب، امکان مشاهده و بررسی پشتیبانی از USB OTG فراهم شود.

توجه داشته باشید که هر کدام از دستگاه‌های اندروید، توانایی پشتیبانی از USB OTG را ندارند و این مسئله باید توسط کمپانی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند فعال‌سازی شود. در صورتی که با استفاده از USB OTG Checker متوجه عدم پشتیبانی دستگاه از قابلیت موردنظر شدید، قطعا امکان تغییر شرایط برای گوشی هوشمندتان وجود ندارد. با این که سامسونگ و بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اقدام به فعال‌سازی قابلیت پشتیبانی از OTG کرده‌اند، اما ممکن است برخی تولیدکنندگان از شما درخواست کنند آن را به صورت دستی و از طریق ورود به تنظیمات دستگاه و انتخاب گزینه تنظیمات اضافی (Additional Settings) و در ادامه OTG، فعال‌سازی کنید.

علت استفاده از USB OTG

کاربردهای USB OTG در گوشی‌های اندروید - 2

دستگاه اندروید شما مجهز به یک پورت میکرو USB یا USB-C استاندارد بوده و در عین حال، بسیاری از دستگاه‌های USB نیازمند یک پورت USB هستند. شما می‌توانید این مشکل را با خرید مبدل یا کانکتور حل کنید. البته فراموش نکنید که فلش مموری‌های دو منظوره هم طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند مشکل اتصال سریع و ساده به گوشی موبایل را حل کنند. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین کاربردهای استفاده از USB OTG را معرفی کنیم.

1: متصل کردن فلش مموری و هاردهای اکسترنال

قطعا بالا بودن فضای ذخیره‌سازی هارد اکسترنال در مقایسه با فلش مموری‌ها، جایی برای تعجب ندارد. شما می‌توانید به کمک تبدیل OTG، هارد اکسترنال خود را به گوشی اندروید متصل کرده و انواع فایل‌ها را منتقل کنید. البته متصل کردن فلش مموری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد و می‌توان عملکرد آن‌ها را ساده‌تر عنوان کرد. بد نیست بدانید امکان عمل نکردن برخی از هاردهای اکسترنال هم وجود دارد. به خاطر داشته باشید که باید درایوها با فرمت FAT32 باشند و دستگاه‌های با فرمت NTFS در اندروید به درستی عمل نخواهند کرد. در صورتی که نمی‌خواهید در زمینه انتقال فایل‌های رسانه خود دچار مشکل شوید، می‌توانید فایل‌های صوتی و ویدیویی خود را به صورت مستقیم به فلش مموری انتقال دهید؛ برای انجام این کار، نیازمند یک فلش مموری و تبدیل OTG خواهید بود.

2: استفاده از دسته بازی

کاربردهای USB OTG در گوشی‌های اندروید - 3

اندروید P و نسخه‌های جدیدتر از آن، کنترل ایکس باکس را شناسایی و پشتیبانی خواهند کرد، اما بهتر است بدانید کنترل قدیمی ایکس باکس 360 هم به وسیله USB OTG در گوشی‌های اندروید عمل خواهد کرد. توجه داشته باشید که بازی‌های موردنظرتان در گوشی هوشمند هم باید از دسته بازی پشتیبانی کنند تا امکان انجام این کار وجود داشته باشد. در صورتی که گوشی اندروید شما روت شده است هم می‌توانید کنترل‌های پلی استیشن خود را متصل کنید. با انجام این کار می‌توانید دسته بازی پلی استیشن 2 را به گوشی اندروید خود برای اجرای بازی، متصل کنید.

3: کنترل اندروید با ماوس و صفحه کلید

در صورتی که قصد دارید از تبلت اندروید خود به عنوان لپ تاپ استفاده کنید، امکان متصل کردن ماوس و صفحه کلید هم به دستگاه اندرویدی وجود دارد و می‌توان آن را به عنوان یکی دیگر از کاربردهای USB OTG در گوشی و دستگاه‌های اندروید به حساب آورد. توصیه می‌شود از صفحه کلید و ماوس بی سیم با گیرنده یکپارچه استفاده کنید و علت آن را می‌توان در دسترس قرار داشتن یک اتصال USB عنوان کرد. هنگامی که در حال خرید ماوس و صفحه کلید مخصوص هستید، بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که با کلیه سیستم‌ها سازگار باشد و برای راه‌اندازی نیازمند نصب نرم افزار نباشد.

4: صدور دستور پرینت به صورت مستقیم

دقیقا مشابه استفاده از صفحه کلید و ماوس، پرینترهای موجود که به وسیله پورت USB با دستگاه‌های اندرویدی هماهنگ می‌شوند هم امکان پرینت گرفتن را خواهند داشت. سیستم عامل اندروید مدتی است که از حالت USB Mass Storage پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید تصاویر و اسناد را چاپ کنید، باید از حالت PTP یا MTP به منظور اتصال USB استفاده کنید. البته در صورتی که چاپگر از وای فای پشتیبانی کند، فرایند انجام کار ساده‌تر خواهد بود و در غیر این صورت، بهتر است پرینتر جدیدتری را خریداری کنید.

5: کنترل دوربین DSLR

شما می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را به دوربین DSLR متصل کرده و آن را به یک صفحه بزرگ تبدیل کنید که قابلیت‌هایی همانند ضبط، فوکوس، کنترل سرعت شاتر و سایر موارد را در اختیار دارد. البته شما به برنامه DSLR Controller و در حالت ایده‌آل به یک دوربین Cannon نیاز خواهید داشت؛ این برنامه با برخی از دوربین‌های نیکون و سونی هم عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد، اما از آن‌ها به صورت رسمی پشتیبانی نمی‌کند. توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه نیازمند پرداخت 8 دلار خواهد بود، اما برای مالکان دوربین DSLR اهمیت بسیار زیادی دارد.

6: انتقال مستقیم تصاویر از DSLR به گوشی‌های اندروید

در صورتی که قصد دارید تصاویر را از دوربین دیجیتال خود به اندروید منتقل کنید، می‌توانید این کار را بدون استفاده از لپ تاپ و سایر لوازم جانبی انجام دهید؛ شما برای انجام این کار فقط نیازمند تبدیل OTG خواهید بود و در کنار آن باید از کابل USB به منظور برقراری اتصال میان دوربین و OTG استفاده کنید. پس از برقراری اتصال، می‌توانید کلیه تصاویر را از دوربین خود به گوشی اندروید منتقل کنید. در صورتی که قصد دارید تصاویر گوشی موبایل خود را ویرایش کرده یا آن‌ها را از طریق ایمیل اشتراک‌گذاری کنید، این قابلیت می‌تواند مفید باشد.

7: متصل کردن ابزارهای موسیقی

USB OTG به شما اجازه می‌دهد ابزارهای موسیقی سازگار با MIDI را همانند صفحه کلید به گوشی اندرویدی خود، متصل کنید. با این که صفحه کلیدهای کوچک‌تر MIDI می‌توانند با گوشی‌های اندروید کار کنند، اما برخی از آن‌ها هم امکان دارد نیازمند منبع تغذیه خارجی باشند. همچنین بهتر است نوع اتصال پشتیبانی شده توسط صفحه کلید را بررسی کرده و در صورت نیاز به آداپتور اضافی برای کار کردن با آداپتور OTG، اقدام لازم را انجام دهید.

8: ضبط صدای مستقیم در گوشی موبایل

کاربردهای USB OTG در گوشی‌های اندروید - 4

در کنار سایر ابزارهای موسیقی، امکان ضبط صدا از طریق میکروفن مجهز به پورت USB با گوشی اندروید هم وجود دارد. شما می‌توانید میکروفن‌های USB خود را به منظور سرگرمی یا کار حرفه‌ای به دستگاه اندروید، متصل کنید. توجه داشته باشید که استفاده از میکروفن‌های USB در مقایسه با میکروفن‌های مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، عملکرد بهتری خواهند داشت. گوشی اندروید شما مجهز به ضبط‌کننده صدای داخلی است، اما برای مشاهده نتیجه بهتر در ضبط صدا، نیازمند میکروفن‌های باکیفیت خواهید بود. شما می‌توانید به منظور استفاده از میکروفن‌های اختصاصی، برنامه‌هایی همانند USB Audio Recorder Pro را برای سفارشی‌سازی و استفاده از قابلیت‌هایی همانند پخش استریو، انتخاب اندازه بافر و گزینه‌های جذاب ضبط صدا مورد استفاده قرار دهید.

9: متصل کردن و دسترسی یافتن به اینترنت از طریق کابل اترنت

کاربردهای USB OTG در گوشی‌های اندروید - 5

یکی از عملکردهای OTG که در میان کاربران، نامحسوس است را می‌توان توانایی برقراری اتصال اینترنت از طریق کابل اترنت است. در صورتی که می‌خواهید پینگ را در طول گیم پلی آنلاین کاهش دهید یا سرعت اینترنت بهتری در مقایسه با وای فای داشته باشید، قطعا استفاده از اترنت می‌تواند موثر باشد. برای انجام این کار به غیر از آداپتور OTG به یک آداپتور اترنت به USB هم نیاز خواهید داشت.

نکته مهم: اتصال اترنت به گوشی اندروید از طریق USB OTG ممکن است در کلیه گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار نداشته باشد. قبل از این که بخواهید چنین اقدامی را انجام دهید، بهتر است نسبت به پشتیبانی دستگاه اطمینان حاصل کنید.

10: شارژ معکوس

کاربردهای USB OTG در گوشی‌های اندروید - 6

بسیاری از گوشی‌های هوشمند مدرن از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند، اما در صورتی که گوشی اندروید شما از این فناوری پشتیبانی نکند، می‌توانید به جای آن از آداپتور OTG برای شارژ معکوس استفاده کنید. برای شارژ معکوس باید کابل OTG را به گوشی اندروید متصل کنید تا به عنوان منبع نغذیه عمل کند. سپس گوشی خود را از طریق کابل USB به پورت OTG متصل کنید. با این که شارژ سرعت پایینی دارد، اما می‌تواند موثر باشد.

جمع‌بندی کاربردهای USB OTG

آشنایی با کاربردهای USB OTG و قابلیت‌های آن، می‌تواند قدرت مانور شما را روی گوشی هوشمند افزایش دهد. در صورتی که یک تبلت یا گوشی اندروید قدیمی دارید، قطعا یکی از برنامه‌های USB OTG می‌تواند به آن جان تازه‌ای ببخشد.‌

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*