وزیر پیشنهادی ارتباطات

زارع پور ، وزیر پیشنهادی ارتباطات نسبت به طرح صیانت انتقاد دارد

توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس اعلام کرد عیسی زارع پور ، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اشکالاتی را از طرح صیانت فضای مجازی گرفته و منتقد آن است.

چند روز پیش فهرست وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای کابینه دولت سیزدهم منتشر شد که طبق آن عیسی زارع پور به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. اکنون مجتبی توانگر، نماینده مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال گفت زارع پور در جلسه صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا کرده و در این جلسه گفته فضای مجازی می‌تواند فضای مزیت‌ساز و مولفه قدرت برای جمهوری اسلامی باشد، اما در هر حال تکنولوژی آسیب‌هایی دارد که باید برای آن تدبیر کرد.

به گفته توانگر وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهار کرده در مورد طرح صیانت پیش قضاوت‌هایی نسبت به دیدگاه وی انجام می‌شود، در حالی که هر جا مطلبی را طرح کرده نگاهش توسعه‌ای بوده است؛ از جمله در وزارت ارشاد که بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان شکل گرفت و جوانان نخبه در تولید محتوا و نرم افزار فعال شدند. در سال ۹۰ نیز ۲۰ میلیون دلار صادرات نرم افزار صورت گرفت که نشان می‌دهد نگاه وی توسعه‌ای و تحولی بوده است.

دیدگاه وزیر پیشنهادی ارتباطات درباره طرح صیانت

زارع پور درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیز بیان کرده است:

ما باید مثل همه کشورهایی که مردم برایشان مهم هستند عمل کنیم و باید اقدام عالمانه صورت بگیرد. اما آیا راهی که رفته‌ایم درست بوده است؟ قطعا اشکالاتی به این طرح وارد است. من هم منتقد آن هستم و در کمیسیون ویژه نظراتم را خواهم گفت. ما نباید مردم را بی اعتماد کنیم، چرا که خیلی مباحث نتیجه بی اعتمادی مردم است. اولین مشکل دولت جدید در حوزه فناوری اطلاعات هم دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسئولان است. مردم به سیاست و محصولاتمان بی اعتماد شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد مجلس برای اصل ۸۵ شدن طرح صیانت تصمیمش را گرفته ولی اعتقاد من شفاف بودن و حتی پخش زنده مذاکرات کمیسیون است. توانگر از قول زارع پور گفت ما در همه سال‌های گذشته مردم را در این فضا تنها رها کردیم، در حالی که هیچ جای دنیا مردم را اینگونه رها نمی‌کنند. ما پانزده سال است بحث شبکه ملی اطلاعات را مطرح می‌کنیم. در سال ۸۷ وزیر وقت ارتباطات گفت شبکه ملی اطلاعات دو سال دیگر راه می‌افتد و قبل از آن هم آقای غرضی گفته بود دو سال دیگر؛ این دو سال چه زمانی تمام می‌شود؟

وزیر پیشنهادی ارتباطات در پایان صحبت‌های خود در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت اعتقاد و باور در مسئولان در مورد شبکه ملی اطلاعات وجود نداشته و این باعث بی اعتمادی مردم شده است. من سعی می‌کنم با مردم به صورت مستقیم گفتگو کنم و فضای بی اعتمادی را کمتر کنم تا بتوانیم این موضوع را پیش ببریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*