کارت واکسن جعلی

گمرک آمریکا هزاران کارت واکسن جعلی چینی را توقیف کرد

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا – U.S. Customs and Border Protection اعلام کرد که تاکنون هزاران کارت واکسن جعلی ساخته شده در چین را توقیف کرده است.

جمعه گذشته اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالت متحده خبر از توقیف محموله دیگری از کارت های واکسن جعلی داد. این کارت‌ها که در یکی از بنادر ممفیس شناسایی شدند در چین ساخته شده بودند و قرار بود به نیو اورلینز برسند.

البته این اولین بار نیست که شاهد ورود غیر مجاز کارت‌های واکسیناسیون جعلی به آمریکا هستیم. اداره گمرک این کشور در این رابطه گفت که تاکنون هزاران کارت جعلی را در شیفت‌های شبانه خود توقیف کرده است.

بندر ممفیس تاکنون به تنهایی ۱۲۱ محموله غیر مجاز را شناسایی کرده است که شامل حدود ۳۰۰۰ کارت جعلی می‌شدند. البته کارت‌های اخیر از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و در آنها اشتباهات تایپی، املایی و کلمات ناقص در هر دو بخش انگلیسی و اسپانیایی دیده می‌شود.

واکسن کووید 19 تا حدودی به یک مسئله سیاسی در آمریکا بدل شده است و همین نیز باعث شده که جامعه به صورت دو قطبی دربیاید. در حال حاضر تعداد رو به رشدی از کسب و کار‌ها از کارمندان و حتی بازدیدکنندگان خود می‌خواهند که حتما پیش از ورود مدارک واکسیناسیون خود را ارائه دهند. به همین خاطر قالب‌های خام کارت‌های واکسیناسیون کووید 19 در اینترنت قرار گرفته‌اند و حتی نحوه پر کردن آنها نیز توضیح داده شده است.

در همین رابطه FBI اعلام کرد که استفاده، خرید یا فروش کارت جعلی واکسن جرم محسوب می‌شود و می‌تواند به جریمه نقدی و زندان منجر شود. در این کارت‌ها لوگو مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا دیده می‌شود که به معنی استفاده غیر مجاز از یک نشان دولتی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*