مجوز روبیکا

انتقاد نماینده مجلس از صحبت‌های معاون ساترا درباره لغو مجوز روبیکا

مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس به صحبت‌های معاون ساترا مبنی بر باطل شدن مجوز روبیکا به دلیل اتفاقات اخیر واکنش نشان داد و آن را ماهی گرفتن از آب گل‌آلود دانست.

روز گذشته اخباری درباره ساخته شدن صفحه های فیک به نام کاربران به خصوص افراد مشهور در اپلیکیشن روبیکا منتشر شده بود. به دنبال انتشار این اخبار و انتقادات کاربران، امروز معاون ساترا گفت مجوز روبیکا باطل شده است، اما روابط عمومی روبیکا هم اعلام کرد این سوپراپلیکیشن با محوریت شبکه اجتماعی و پیام رسان است نه iptv و اصلا مجوزی از ساترا نداشته که ساترا بخواهد آن را باطل کند.

حالا نیز مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس به صحبت‌های معاون ساترا واکنش نشان داده است. توانگر با انتشار توییت‌هایی نوشت:

به روبیکا انتقادات جدی وارد است، مخصوصا در اقدامات اخیر آن؛ اما در مورد اقدام غیر قانونی ساترا: روبیکا هیچگونه مجوزی از ساترا نداشته است که ساترا بخواهد آن را باطل کند. روبیکا یک سوپراپلیکیشن با محوریت شبکه اجتماعی و پیام رسان است نه iptv. طی سالیان گذشته ساترا همواره سعی کرده است که علاوه بر iptvها و VODها، پیام رسان‌ها را هم متقاعد به اخذ مجوز از ساترا کند که هیچ‌کدام از پیام رسان‌ها از جمله روبیکا قبول نکردند.

به گفته توانگر، روبیکا فقط برای شش ماه به صورت موقت در سال ۱۳۹۷ مجوز از ساترا برای قسمت VOD خود داشت که همان موقع منقضی شد و هیچ‌گاه تمدید نشده است. علاوه بر آن، صداوسیما طی سال گذشته مذاکرات مفصلی با اپراتورها برای سهام‌داری در روبیکا داشته است که به نتیجه نرسید. رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در پایان گفت ماهی گرفتن از آب گل‌آلود اصلا زیبنده سازمان حاکمیتی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*