کارمندان اپل

کارمندان اپل در بخش‌های مختلف قصد ترک این شرکت را دارند

اپل یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است؛ اما ظاهرا برخی از کارمندان اپل – Apple در بخش‌های مختلف از شرایط موجود راضی نیستند و می‌خواهند این شرکت را ترک کنند.

شرکت اپل تقریبا در هر بخشی که وارد می‌شود، موفقیت چشمگیری را تجربه می‌کند؛ از گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر گرفته تا حتی هدفون. به خاطر همین موفقیت‌ها وقتی که خبری در مورد استعفا کارکنان اپل منتشر می‌شود، توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، تعدادی از کارمندان بخش‌های سلامتی، iCloud و هوش مصنوعی اپل در حال ترک این شرکت هستند. البته تعداد دقیق افرادی که از این شرکت خارج شده‌اند،‌ منتشر نشده است؛ اما ظاهرا این میزان بیشتر از حالت عادی بوده است.

در گزارش بلومبرگ نام دو تن از افراد مطرحی که کوپرتینو را ترک کرده‌اند،‌ آورده شده و همچنین دلایل احتمالی خروج این افراد بررسی شده است.

کارمندان اپل / آیفون

اولین فرد مهم آقای Ruslan Meshenberg است که پیشتر به عنوان مهندس ارشد بخش زیر ساخت iCloud مشغول به کار بود. مشنبرگ در ژانویه 2020 وارد اپل شد و تنها پس از یک سال و ۵ ماه این شرکت را به مقصد گوگل ترک کرد.

دومین فرد مهم خانم Emily Fox رئیس بخش پزوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی برنامه سلامتی اپل است. ظاهرا فاکس می‌خواهد در پاییز امسال از اپل خارج شود و زندگی حرفه‌ای خود را به عنوان استاد دانشگاه استنفورد ادامه دهد. وی پیش از این به مدت یک دهه به عنوان استادیار (و سپس استاد) در دانشگاه واشینگتن فعالیت داشت.

اما در رابطه با دلیل خروج کارمندان اپل از این شرکت سه فرضیه مطرح شده است. فرضیه اول به این موضوع اشاره دارد که اپل تعداد بسیار زیادی مهندس استخدام کرده است و همین نیز سبب شده که برخی افراد احساس کنند در موقعیت دلخواه خود قرار ندارند و البته تداخل کاری نیز مرتبا آنها را آزار می‌دهد.

فرضیه دوم در رابطه با نارضایتی بسیاری از کارکنان اپل از تصمیم این شرکت برای حضور فیزیکی تمامی کارکنان در ادارات خود تا پایان پاییز است. البته این فرضیه خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا اپل اعلام کرده که آماده است در صورت لزوم تاریخ اعلامی را به تاخیر بیندازد.

کارمندان اپل / اپل واچ

این شرکت در ابتدا در نظر داشت که تمامی کارمندان خود را از شهریور ماه به محل کار بازگرداند؛ اما اوج‌گیری مجدد کرونا سبب شد که این تصمیم به اواخر پاییز موکول شود. البته اپل اعلام کرده است که ارتباطات میان فردی در فرهنگ کاری این شرکت نقش مهمی دارند (و احتمال انتشار اخبار داخلی را کاهش می‌دهد) ولی ظاهرا حاضر است در مورد مقر خود در آمریکا کمی انعطاف به خرج دهد.

تعداد زیادی از کارمندان اپل تمایل دارند که شرایط کاری منعطف‌تری داشته باشند و حتی برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله توییتر اعلام کرده‌اند که مشکلی با دورکاری کارمندان خود ندارند؛ اما شرایط برای اپل متفاوت است. این شرکت دارای اکوسیستمی پیچیده از محصولات و خدمات مختلف است که دورکاری می‌تواند تاثیر نامطلوبی روی آنها داشته باشد.

دلیل سوم عدم خوشبینی نسبت به محصولات و سرویس‌هایی است که در دست توسعه هستند. مخصوصا عنوان شده که تیم سلامتی (Health) اپل از برخی مشکلات درونی رنج می‌برد، ولی توضیحات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

آيا خروج کارمندان مهم بخش‌های مختلف اپل می‌تواند در برنامه‌های این شرکت خللی ایجاد کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*