گوشی های آنر مجیک ۳ مشابه سری میت ۵۰

آیا گوشی های آنر مجیک ۳ نسخه بازسازی شده هواوی میت ۵۰ هستند؟

برخی بر این باورند که گوشی های آنر مجیک ۳ – Honor Magic 3 نسخه بازسازی شده هواوی میت ۵۰ هستند؛ در حالی که آنر و هواوی از یکدیگر مستقل شده‌اند!

هفته گذشته کمپانی چینی آنر از گوشی‌های قابل انتظار سری Magic 3 خود رونمایی کرد. اوایل امسال بود که برند زیرمجموعه سابق هواوی گوشی های سری آنر ۵۰ را معرفی کرد و از آنجا که آنر اکنون از هواوی استقلال پیدا کرده، مجدداً خدمات موبایل گوگل، اکوسیستم گوگل و اپلیکیشن‌های شاخص گوگل به محصولات این کمپانی بازگشته‌اند. وقتی آنر عضوی از هواوی بود، تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته بود. اما از زمانی که هواوی این برند را به ارزش ۱۵ میلیارد دلار فروخت، آنر دیگر هیچ محدودیتی برای همکاری با تأمین کنندگان بزرگی همچون گوگل و کوالکام ندارد.

آیا گوشی های آنر مجیک ۳ همان هواوی میت ۵۰ هستند؟

مجیک ۳ نخستین گوشی از سری Honor Magic بعد از سه سال است و وقتی آن را بازبینی می‌کنیم، شباهت زیادی با پرچمدار سری میت کمپانی هواوی دارد. همین باعث شد در کنفرانس خبری معرفی گوشی مجیک ۳ از ژائو مینگ، مدیرعامل کمپانی آنر این سوال پرسیده شود که آیا گوشی های Honor Magic 3 نسخه بازسازی شده هواوی میت ۵۰ هستند یا خیر؟ با توجه به این که گفته شده پیشرفته‌ترین گوشی هواوی تا سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد و گوشی‌های سری پی ۵۰ تنها پرچمدار این شرکت در سال جاری هستند، پاسخ این سوال مهم است.

بیشتر بخوانید:

دو گوشی آنر مجیک ۳ و مجیک ۳ پرو با قابلیت فیلم‌برداری سینمایی رونمایی شدند

ژائو مینگ با طفره از پاسخ این پرسش، این‌چنین گفت:

از ۱۷ نوامبر، ما دو شرکت مستقل هستیم. این دو شرکت در توسعه تجارت، تحقیق و توسعه و دیگر کارهای مرتبط با استراتژی‌های گسترش کسب و کار خود مستقل از یکدیگر کار می‌کنند. با این حال ما روابط خوبمان را با هم حفظ خواهیم کرد.

این مدیر مسئول همچنین در خصوص این که آیا گوشی های آنر مجیک ۳ نسخه بازسازی شده میت ۵۰ هواوی هستند، به سختی از کلمه «خیر» استفاده کرده است. مدیر ارشد آنر همچنین عنوان کرده است که «باید برای تولید و ساخت Honor Magic 3 باید از تیم تحقیق و توسعه آنر در پکن قدردانی کنیم. آن‌ها از سپتامبر سال گذشته، به مدت ۸ ماه است که مشغول کار روی این پروژه هستند».

گوشی های آنر مجیک ۳ مشابه سری میت ۵۰

آنر مجیک ۳

در حالی که جدایی آنر از هواوی باعث شده این برند چینی به تأمین‌کنندگان مهم مستقر در ایالات متحده دسترسی پیدا کند و بتواند محموله‌های تراشه را از سوی آن‌ها دریافت کند، ۱۴ نماینده جمهوری‌خواه از وزارت بازرگانی ایالات متحده درخواست کرده‌اند که تمام محدودیت‌های هواوی را برای آنر نیز اعمال کنند.

هواوی عرضه سری میت ۵۰ را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است

گوشی های آنر مجیک ۳ در سه مدل مجیک ۳ معمولی، مجیک ۳ پرو و مجیک ۳ پرو پلاس عرضه خواهند شد. هر سه مدل به یک نمایشگر ۶.۷۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۴۴ پیکسلی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز هستند. این گوشی ها از چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرند. بالارده‌ترین مدل این خانواده که مجیک ۳ پرو پلاس است نیز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۱.۲۸ اینچی Sony IMX 707Y، دوربین فوق عریض ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابری مجهز است.

این گوشی از یک شیشه NanoShield برای محافظت روی نمایشگر خود استفاده می‌کند. آنر می‌گوید این مستحکم‌ترین نمایشگر در بازار است. یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی این گوشی را بر عهده دارد که با توان ۶۶ وات به صورت سیمی و ۵۰ وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. شارژ بی‌سیم معکوس نیز به محصولات سازگار اجازه می‌دهد بتوانند از مجیک ۳ به عنوان یک پاوربانک بی‌سیم نیز استفاده کنند. البته آنر هنوز تاریخ عرضه این گوشی‌ها را اعلام نکرده است.

در حالی که هواوی سال ۲۰۱۹ مسیر تبدیل شدن به رهبر جهانی تولید گوشی‌های هوشمند را می‌پیمود، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده این شرکت را با توجه به دلایل امنیتی در لیست تحریم‌ها قرار داد و مانع دریافت تراشه‌های پیشرفته توسط این کمپانی شد. گرچه این شرکت موفق نشده تراشه‌های Kirin خودش را تأمین کند (و گمانه‌زنی می‌شود میت ۵۰ به چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز باشد)، با توجه به کمبود تراشه جهانی انتظار می‌رود هواوی امسال پشت سر آنر و در رتبه هفتم برترین‌های بازار قرار بگیرد.

گوشی های آنر مجیک ۳ مشابه سری میت ۵۰

هواوی میت ۵۰

هواوی با اعتبار خود توانسته خدمات موبایل هواوی موسوم به HMS را با خدمات موبایل گوگل (GMS) جایگزین کند. شیائومی اوایل سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵۰ میلیون کاربر فعال داشت. و اکنون با عرضه نسخه سیستم عامل HarmonyOS 2، انتظار می‌رود به تعداد کاربران این پلتفرم افزوده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*