وزیر پیشنهادی ارتباطات

نماینده مجلس از موافقت وزیر پیشنهادی ارتباطات با طرح صیانت خبر داد

نصیرائی، نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی اعلام کرد زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات صراحتا با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی موافقت کرده است.

روز گذشته، عیسی زارع پور، وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم در چند کمیسیون مجلس شورای اسلامی حاضر شد و در مورد مسائل مختلف با نمایندگان مجلس به گفتگو پرداخت. مجید نصیرائی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره نظر وزیر احتمالی ارتباطات دولت سیزدهم در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ارائه داد.

نظر وزیر پیشنهادی ارتباطات درباره طرح صیانت

نصیرائی شایعاتی مبنی بر انتقاد عیسی زارع پور از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت وزیر پیشنهادی ارتباطات صراحتا با طرح صیانت موافقت کرده است و البته نظرهای کارشناسی دارد که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز از این نظرات استقبال می‌کند. وی همچنین افزود طبق قانون، کاربران در فضای مجازی باید حمایت شوند، در حالی که اکنون هیچ حمایتی از کاربران فضای مجازی در پلتفرم‌های خارجی صورت نمی‌گیرد و حتی اگر حساب کاربری‌شان حذف شود نیز هیچ مرجعی برای پیگیری وجود ندارد.

نصیرائی همچنین اضافه کرد اصل طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جای خود محفوظ است؛ فقط در جزئیات آن موافقان یا مخالفانی وجود دارد که پس از شکل‌گیری کمیسیون مشترک، وزیر ارتباطات به همراه کارشناسان و فعالان بخش خصوصی در این کمیسیون حاضر می‌شوند و نظرهای خود را می‌گویند. این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد تشکیل کمیسیون مشترک و بررسی طرح صیانت به بعد از جلسه‌های رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم موکول شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*