لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3 و فلیپ 3: روی اپلیِ سامسونگ!

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3 – Galaxy Z Fold 3 و گلکسی زد فلیپ 3 – Galaxy Z Flip 3 به تقلید از محصولات اپل به حداقل رسیده‌اند و قصد داریم در ادامه آن‌ها را بررسی کنیم.

چه موافق باشید و چه مخالف، اپل تعیین‌کننده مد و ترند است. برای پی بردن به این موضوع می‌توانید یک نگاه به روند فعالیت تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بیاندازید و ببینید تا چه حد از محصولات اپل الهام گرفته شده‌اند. برای نمونه در سالی که گذشت کمپانی‌های زیادی در طراحی‌هایشان از لبه‌های تخت و فناوری شارژ بی‌سیم به شیوه مگ سیف روی آوردند. علاوه بر این، اپل الهام‌بخش شرکت‌های اندرویدی در موارد زیر هم بوده است:

  • حذف جک هدفون (در برخی محصولات)
  • استفاده از فیس آی دی آن هم زمانی که حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی‌های هواوی، آنر و گوگل موجود بود
  • قیمت‌گذاری بالاتر

اما در این مقاله قصد داریم روی موضوع دیگری تمرکز کنیم و به لوازم جانبی موجود در جعبه گوشی‌ها بپردازیم. همانطور که می‌دانیم سری آیفون 12 اولین پرچمداری بود که هندزفری و آداپتور شارژر را از جعبه حذف کرد، آن هم به نام محافظت از کره زمین. این بهانه اپل بود تا جعبه‌های محصولاتش دوست‌دار زمین باشند و گرچه با هجمه زیادی از انتقادات روبرو شد اما در نهایت، سری آیفون 12 توانست با اختلاف زیاد بهترین فروش را در میان تلفن‌های هوشمند طی سال‌های 2020 و 2021 تجربه کند.

چرا؟ چون اکوسیستم اپل بسته بوده و راهی به جایی ندارد. بر خلاف اندروید، اپل هزاران تولیدکننده ندارد و هیچ جایگزینی برای آیفون و اپل نیست. بنابراین کاربران به تغییرات اعمال شده توسط اپل مجبورند تن بدهند. جای تعجبی ندارد اگر اپل تصمیم بگیرد همان کابل شارژ را هم از جعبه حذف کند و همچنان آیفون‌هایش را با قیمت هزار دلار به مردم بفروشد.

گلکسی اس 21، گلکسی اس 22، گلسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3: آیا جعبه گوشی‌ها به اندازه کافی بزرگ نیستند تا لوازم جانبی در آن‌ها جای بگیرند؟

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3

غول تکنولوژی کره جنوبی به سرعت سوار بر قطار کمپانی‌هایی شد که شارژر را از جعبه محصولاتشان حذف می‌کنند. گوشی‌های سری گلکسی اس 21 تنها یک کابل شارژ در جعبه داشتند و حتی گلکسی اس 21 اولترای 1100 دلاری (درست همانند آیفون 12 پرو مکس 1100 دلاری) نیز تنها لوازم جانبی‌اش درون جعبه یک کابل شارژ بود.

بنابراین اپل یک بار دیگر توانست کمپانی‌های اندرویدی را به حرکت در بیاورد، آن هم یک حرکت عجیب و خنده‌دار! چرا که برخی از کاربران شارژر سازگار با محصول جدید را در اختیار ندارند و شارژرهای جدید فعلی می‌توانند از تمام توان گوشی برای شارژ شدن استفاده کنند. در اینجا چاره‌ای به جز خرید یک شارژر به صورت جداگانه وجود نخواهد داشت و اپل و سامسونگ بابت فروش یک شارژر به شما خوشحال خواهند بود. چرا باید شارژری که می‌توانند به شما بفروشند و شما به آن نیاز دارید را به طور رایگان درون جعبه قرار بدهند؟

اگر سری گلکسی اس برایتان به اندازه کافی قانع‌کننده نبود، بهتر است به لیست زیر نگاهی داشته باشید:

  • گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت 999 دلار بدون شارژر و هندزفری فروخته می‌شود.
  • گلکسی زد فولد 3 با قیمت 1799 دلار بدون شارژر و هندزفری فروخته می‌شود.
  • سری گلکسی اس 22 که به تازگی از آن اطلاعاتی منتشر شده نیز پیش‌بینی می‌شود تنها با یک کابل شارژ به دست مشتریان برسد.

شاید افزایش محبوبیت ایربادهای بلوتوثی در سراسر دنیا که البته آن هم به دلیل پدیده همه‌گیری بود که اپل با ایرپادهایش برپا کرد، بتواند کمی فقدان هندزفری‌های با سیم در میان لوازم جانبی گلکسی زد فلیپ 3 موجود در جعبه را توجیه کند.

اما درباره گلکسی زد فولد 3 اوضاع متفاوت است و هیچ عذری از سامسونگ پذیرفته نیست. جعبه گلکسی زد فولد 3 به اندازه‌ای بزرگ است که در آن حداقل دو شارژر به راحتی جا می‌شوند. گرچه به طور کلی جعبه باریک‌تر طراحی شده اما هنوز هم فضاهای خالی زیادی وجود دارند که می‌توانند با لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3 پر شوند.

افزون بر این سامسونگ تصمیم گرفته تا فولد 3 را در جعبه تا نکند و به صورت باز شده قرار بدهد. این کار احتمالا به دلیل ایجاد تصور تبلت‌گونه از فولد برای کمپانی و کاربر انجام می‌شود. اما اگر سامسونگ می‌خواهد زمین را حفظ کند، باید فولد را به صورت تا شده و کوچک‌تر درون جعبه جای می‌داد تا ابعاد کلی جعبه نیز به نصف برسد. اگر فولد به حالت تا شده درون جعبه کنونی‌اش قرار می‌گرفت، فضای کافی برای گنجاندن 4 شارژر فراهم می‌شد.

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3 و فلیپ 3

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3

اگر حذف هندزفری و شارژر کافی نیستند، باید صبر کنید تا جعبه گلکسی زد فولد 3 1799 دلاری را باز کنید. این گوشی آمده تا جایگزین سری گلکسی نوت باشد اما نه تنها دیگر قلم اس پن درون گوشی جای نمی‌گیرد، بلکه اس پن مخصوص گلکسی فولد اصلا درون جعبه فولد 3 وجود ندارد! این اقدام به سیاست اپل در مورد اپل پنسل شباهت دارد که آن را برای آیپد معرفی کرده است و کاربر می‌تواند آن را به قیمت 50 دلار جداگانه خریداری کند.

آیا به دنبال مکانی هستید که بتوانید قلم اس پن را در آن قرار دهید؟ خب شانس به شما رو کرده است و سامسونگ یک فلیپ کاور برای گلکسی زد فولد 3 5 جی همراه با اس پن به شما می‌فروشد که اس پن درون آن قرار گرفته و 80 دلار قیمت دارد. البته ظاهرش هم به اندازه طولانی بودن نامش زیبا و شیک است.

سامسونگ با تولید اس پن پرو پا را فراتر گذاشته و این قلم را به قیمت 100 دلار به فروش می‌رساند. از این قلم می‌توان در بسیاری از دیوایس‌های گلکسی استفاده کرد. برای نمونه در گلکسی اس 21 اولترا، جدیدترین تبلت‌های سامسونگ، برخی لپ تاپ‌های این کمپانی و در صدر همه آن‌ها، گلکسی زد فولد 3. باید بگوییم این قلم می‌تواند یکی از بهترین خریدها برای کسانی باشد که در اکوسیستم گلکسی سامسونگ غرق شده‌اند ولی برای کسانی که تنها یک گوشی گلکسی دارند چندان کارآمد نخواهد بود.

امکان استفاده از اس پن‌های قدیمی روی فولد 3 وجود ندارد، چرا که این گوشی دیگر از دیجیتایزرهای قدیمی استفاده نمی‌کند و اس پن باید نوک نرم‌تری داشته باشد تا توسط گوشی شناسایی شود.

اپل و سامسونگ هر دو علاقه زیادی به فروش کیس محافظ دارند

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3

مورد دیگری که اپل به عنوان منبع درآمد به آن علاقه زیادی دارد کیس محافظ گوشی است. البته دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند نیز به فروش کیس محافظ می‌پردازند اما اگر زمان را به عقب برگردانیم، خواهیم دید که اولین نسل گلکسی فولد سعی کرد تا ارزش خریدش را در چشم کاربر بسیار بسیار بالا ببرد،‌ چرا که برچسب قیمت بسیار بالای 2000 دلاری نیز روی خود داشت. لوازم جانبی نسل اول گلکسی فولد شامل موارد زیر بود:

  • جدیدترین ایرباد بی‌سیم سامسونگ در زمان خود
  • شارژر و کابل
  • کیس مخصوصی که در هیچ فروشگاه دیگری به دلیل طراحی جدید فولد به فروش نمی‌رسید

لوازم جانبی گلکسی زد فولد 3

ارزش این لوازم جانبی همراه با گوشی حدود 200 دلار بود و شما می‌توانستید بلافاصله پس از باز کردن جعبه گوشی 2000 دلاری‌تان از تمامی ویژگی‌هایش به بهترین شکل استفاده کنید.

کمپانی دیگری که هنوز لوازم جانبی مورد نیاز موبایل گران‌قیمتتان را درون جعبه می‌گذارد و شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا تمایل به وجود شارژر در جعبه دارید یا خیر شیائومی است. می میکس فولد – Mi Mix Fold قیمتی بسیار کمتر از زد فولد 3 دارد ولی یک شارژر فوق سریع و یک کیس محافظ در جعبه‌اش به چشم می‌خورد. اما سامسونگ ترجیح می‌دهد کیس محافظ برای فولد و فلیپ را جداگانه به فروش برساند. آیا نمی‌خواهید از موبایل پرچمدار 1799 دلاری‌تان با یک کیس محافظ مراقبت کنید؟ البته که می‌خواهید!

در پایان سامسونگ نیز همانند اپل یک کمپانی بوده که علاقه دارد چیزهای بیشتری به کاربران بفروشد و این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. کره‌ای‌ها با کاهش دادن قیمت زد فولد 3 نظرات مثبتی را به خود جلب کردند اما این کاهش قیمت منجر به قربانی شدن مواردی نظیر شارژر و هندزفری شد. بیایید امیدوار باشیم که اپل کابل شارژ یا کل جعبه را آیفون 13 حذف نکند چرا که می‌دانیم چه کمپانی‌هایی به زودی از او تقلید خواهند کرد.

اگر بتوانید در طرح پیش‌فروش گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 شرکت کنید، می‌توانید لوازم جانبی این دو گوشی را به رایگان دریافت کنید. متاسفانه این طرح به زودی به پایان می‌رسد و پس از آن مجبور خواهید شد که آن‌‌ها را جداگانه خریداری کنید. این موضوع سخاوت سامسونگ را نشان می‌دهد چرا که هیچ‌گاه اپل دست به همچین کاری نخواهد زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*