کاهش دمای شارژرهای موبایل

هواوی برای کاهش دمای شارژرهای موبایل راهکار خلاقانه‌ای را در نظر گرفته است

هواوی در پتنت جدید خود راهکار خلاقانه و هوشمندی را برای کاهش دمای شارژرهای موبایل در نظر گرفته است که در ادامه با جزئیات آن آشنا خواهیم شد.

در زمان شارژ کردن گوشی موبایل علاوه بر بدنه آن، بدنه شارژر نیز در برخی اوقات به میزان چشمگیری داغ می‌شود. در همین راستا شرکت هواوی در پتنت جدید خود راهکار خلاقانه و هوشمندی را برای کاهش دمای شارژرهای موبایل در نظر گرفته است که در ادامه با جزئیات آن آشنا خواهیم شد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌‎ها در طراحی و ساخت گوشی‌های موبایل بدون شک سیستم شارژ باتری آنها است. در واقع به دلیل افزایش جریان الکتریکی و رابطه ساده میان شارش بار در هادی، همیشه فرایند شارژ دستگاه‌ها باعث ایجاد گرما در باتری دستگاه می‌شود. از این رو هدایت گرما برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری، دستگاه و حتی کاربر از ضرورت‌های یک طراحی مناسب برای این ابزارها به‌ شمار می‌رود.

شرکت هواوی در همین رابطه به تازگی پتنت یک فناوری بسیار کاربردی را در این حوزه به ثبت رسانده است. این فناوری می‌تواند رویکرد هدایت گرمای ایجاد شده در فرایند شارژ را دگرگون سازد و برای کاهش دمای ایجاد شده در محل مورد نظر طی فرایند شارژ دستگاه روش ویژه‌ای را به وجود آورد.

هواوی برای این فناوری نام «یک آداپتور برق و روش تولید آن» را در نظر گرفته است، اما کارایی این فناوری از نام آن فراتر است. در برگه اطلاعات این فناوری فرایند تولید و جزئیات مجموعه‌ای از ماژول‌های ارائه شده است. این پتنت سه بخش محفظه اصلی ماژول، برد مدار شارژ و بخش اتلاف (هدایت) حرارت را شامل می‌شود که هر کدام از آنها باید وظیفه خاصی را به انجام برسانند.

کاهش دمای شارژرهای موبایل

محفظه ماژول آداپتور از یک فضای پشتیبان داخلی بهره خواهد برد که یک طرف آن به یک رابط خط و طرف دیگر آن به اتصال برق متصل خواهد شد. همچنین در همین بخش یک برد مدار چاپی دستگاه قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که نخستین مرحله اتصال به شکل غیر مستقیم از دو پایانه شارژ شکل خواهد گرفت تا بخش مهمی از ملاحظات ایمنی لحاظ گردد. در قسمت هدایت گرما نیز هواوی راهکار خلاقانه‌ای را برای حفظ یک فضای خالی بین مجموعه مدار و دیواره بیرونی بدنه در نظر گرفته که ارتباط گرمایی این دو بخش را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

نحوه عملکرد فناوری کاهش دمای شارژرهای موبایل

در این فناوری برای خنک نگه داشتن شارژر موبایل از روش ایجاد لایه هوا استفاده خواهد شد. همچنین این طرح به دلیل پتانسیل بالا و عدم پیچیدگی فرایند تولید، برای شارژرهای با تیراژ انبوه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این روش زمانی که یک لایه هوا بین نخستین گرماگیر (هیت‌سینک) و محفظه ماژول‌ها ایجاد می‌شود، مقاومت حرارتی میان برد مدار و محفظه به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد.

به کمک این روش می‌توان مانع افزایش حرارت و انتقال گرمای بین بدنه داخلی و پوشش آداپتور شد. همچنین با این ویژگی امکان جلوگیری از داغ شدن بیش از حد شارژرهای موبایل نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این، کاهش دمای پوشش آداپتور نیز بر امنیت، قابل اطمینان بودن و دوام عملکردی شارژر نیز تاثیر مستقیمی دارد. ضمن اینکه به واسطه این روش، کارایی آداپتورهای شارژ ویژه هواوی به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*