بازی های موبایل داستانی

بهترین بازی های داستانی موبایلی که باید تجربه کنید

اگر به عناوین ماجراجویی و داستان محور علاقه مند هستید، در این مطلب می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های موبایل داستانی چند سال گذشته آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های موبایل داستانی پرداخته‌ایم؛ آثاری که نقطه‌ی قوت آن‌ها بخش داستانی است و بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

پیشرفت بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر را نمی‌توان نادیده گرفت؛ حالا نه تنها بسیاری از عناوین مستقل درخشان را بر روی این پلتفرم مشاهده می‌کنیم بلکه بسیاری از بازی‌های کنسولی قدیمی و پرطرفدار نیز به دنیای گوشی‌های هوشمند قدم گذاشته‌اند. از آثار پازلی و ساید اسکرولر تا جهان باز، نقش آفرینی و حتی شوتر، بازی‌های موبایل برای هر سلیقه‌ای می‌توانند راضی کننده باشند، خصوصا اگر داستان برای شما اولویت دارد.

بهترین بازی های موبایل داستانی

با افزایش قدرت سخت افزاری گوشی‌ها، بازی‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تری را بر روی این پلتفرم مشاهده می‌کنیم، عناوینی که تا چند سال قبل حتی نمی‌توانستیم تصور کنیم که بر روی موبایل‌ها قابل اجرا باشند. در این مقاله البته منحصرا به بهترین بازی های موبایل داستانی پرداخته‌ایم که حتی بدون در نظر گرفتن مکانیک‌های گیم‌پلی یا گرافیک، می‌توانند شما را تا انتها با خود همراه کنند.

– بازی Bully

بازی های موبایل داستانی

«بولی» یکی از آثار غافل گیرکننده‌ی راک‌استار بود که در سال 2006 برای پلی استیشن 2 انتشار یافت و به سرعت محبوبیت بالایی پیدا کرد. این بازی برای پلتفرم‌های دیگری همانند ایکس باکس 360 و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد اما با عرضه نسخه‌ی موبایلی بود که یک بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفت و مخاطبان بیشتری بدست آورد.

در این بازی، شما در نقش پسر نوجوان 15 ساله‌ی دردسرسازی به نام «جیمی هاپکینز» بازی می‌کنید که والدین‌اش او را به یک مدرسه‌ی شبانه روزی فرستاده‌اند و محیط این آکادمی در واقع دنیای سندباکسی است که راک استار برای بازیکنان فراهم کرده بود تا در آن به گشت و گذار بپردازید و کارهای بامزه و حتی دیوانه‌واری انجام دهید. بولی در کنار یک داستان پرکشش، ماموریت‌های فرعی هیجان انگیزی نیز دارد که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. همچنین با پیشروی در بازی، می‌توانید به وسایل نقلیه، اسلحه‌ها و مهارت‌های تازه‌ای دست پیدا کنید.

بازی Bully شاید در مقایسه با آثار بزرگ راک استار همچون رد دد ریدمپشن یا جی‌تی‌ای کمی نامتعارف به نظر برسد اما به اندازه‌ی همان‌ها جذاب است و با چرخش‌های داستانی مختلف، شما را متعجب می‌کند. بولی از آن عناوینی است که گذشت زمان بر روی آن تاثیری نگذاشته و با اینکه از نظر گرافیکی کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما از نظر گیم پلی و داستان همچنان قابل قبول است.

– بازی Brothers: A Tale Of Two Sons

بازی های موبایل داستانی

«برادرها: افسانه دو پسر» یک اثر ماجراجوییِ احساسی است و داستان دو برادر را روایت می‌کند که پس از مرگ مادر، برای درمان پدر مریض‌شان، سفری را برای یافتن درخت زندگی آغاز می‌کنند. این بازی که توسط استودیوی استاربریز (Starbreeze) ساخته شده، اکشن و درام را با یکدیگر تلفیق کرده و با پرداختن به مضامینی همچون عشق، خانواده و اعتماد، مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما در کنار داستان، گیم پلی بازی را هم می‌توان یک برگ برنده به حساب آورد. شما باید دو برادر را به صورت همزمان کنترل کنید و برای عبور از معماها و پازل‌ها، قدرت‌های منحصربه‌فرد هر کدام از شخصیت‌ها را به کار بگیرید. اگر بر روی گوشی‌های هوشمند بازی نمی‌کنید، بازی Brothers: A Tale Of Two Sons را بر روی پلتفرم‌های دیگری همچون ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی می‌توانید پیدا کنید.

– بازی The Silent Age

بازی های موبایل داستانی

«عصر سکوت» یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک است که اگرچه از نظر بصری متفاوت جلوه می‌کند اما برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان، به سراغ سکانس‌های اکشن چشمگیر یا پازل‌های سخت نرفته است.

داستان بازی در رابطه با سرایداری است که در دهه 70 میلادی زندگی می‌کند و در زیرزمین محل کارش، با یک پیرمرد در حال مرگ رو به رو می‌شود. این پیرمرد به سرایدار داستان، یک دستگاه «سفر در زمان» می‌دهد و حالا او باید به گذشته بازگردد تا بتواند جلوی نابودی بشریت را بگیرد. تلفیق سفر در زمان و شغل سرایداری، معمولی‌ترین ایده‌ی این بازی است و باید منتظر اتفاقات عجیب‌تری باشید. از کمونیسم و فلسفه تا جاسوسی و تکنولوژی‌های پیشرفته، این بازی یک تجربه‌ی ویژه برای طرفداران عناوین داستانی و ماجراجویی است. بازی The Silent Age علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Oxenfree

بازی های موبایل داستانی

اگر به دنبال یک بازی داستانی وهم انگیز هستید، «آکسن فری» اِلمان‌های آثار ترسناک دهه 80 میلادی را با دغدغه‌های نوجوانانه تلفیق کرده و داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که به ملاقات دوستانش در جزیره‌ای مرموز رفته است؛ جزیره‌ای که در ادامه اتفاقات عجیبی در آن رخ می‌دهد. بازی دارای پازل‌های هوشمندانه‌ای است و حق انتخاب دیالوگ‌ها را هم دارید که پایان اثر، بر اساس همین تصمیمات رقم می‌خورد.

این بازی که توسط استودیوی نایت اسکول (Night School) ساخته شده، برای کسانی که به آثار فراطبیعی علاقه مند هستند، می‌تواند یک تجربه لذت بخش باشد اما هر نوع سلیقه‌ای را می‌تواند راضی کند. ناگفته نماند که قسمت دوم این بازی نیز اخیرا تایید شده و اتفاقات آن پنج سال پس از قسمت اصلی رخ می‌دهد. اگر از طرفداران عناوین ماجراجویانه‌ی داستان‌گو هستید، بازی Oxenfree را فراموش نکنید. این عنوان علاوه بر گوشی‌های هوشمند، برای پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است.

– بازی Superbrothers: Sword and Sworcery

بازی های موبایل داستانی

«سوپر برادرز» یک بازی ماجراجویی دوبعدی است که با جلوه‌‎های بصری خاطره انگیزی که دارد، می‌تواند یادآور عناوین درخشان کلاسیک باشد. با اینکه نزدیک به 10 سال از عرضه‌ی این اثر می‌گذرد اما هنوز هم بازیکنان زیادی وجود دارند که حتی نام آن را نشنیده‌اند. این بازی اکشن ماجراجویی، از مکانیک‌های نوآورانه‌ای نیز بهره می‌برد.

شما در نقش یک راهب سلحشور بازی می‌کنید که باید تعدادی معمای موزیکال را حل کند. بازی Superbrother را می‌توانید به صورت تک نفره یا دونفره انجام دهید و اگر بر روی گوشی‌های هوشمند بازی نمی‌کنید، می‌توانید آن را بر روی رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ نیز پیدا کنید.

– بازی Star Wars: Knights of the Old Republic II: Sith Lords

بازی های موبایل داستانی

در میان تمامی عناوینی که از مجموعه‌ جنگ ستارگان منتشر شده، «سلحشوران جمهوری قدیم 2» شاید بهترین نسخه‌ای باشد که تاکنون برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده است و به شما آزادی زیادی می‌دهد تا آن طور که می‌خواهید در مراحل پیشروی کرده و دشمنان را از بین ببرید.

با یک داستان بزرگ و حماسی، دیالوگ‌های فراموش نشدنی، شخصیت‌های دوست داشتنی و چرخش‌های داستانی شوک برانگیز، این بازی با گذشت بیش از 17 سال، هنوز هم ارزش تجربه کردن دارد و مخاطبان را سرگرم می‌کند. این نسخه اگر چه از نظر گرافیکی کمی کهنه شده اما با داستان و مکانیک‌های گیم پلی، ضعف‌هایش را می‌پوشاند.

اتفاق خوب دیگر این است که این نسخه پورت، تغییرات زیادی نسبت به نسخه اصلی نداشته و خوشبختانه سازندگان از آسان‌سازی مکانیک‌ها امتناع کرده‌اند. سلحشوران جمهوری قدیم 2 بر روی رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد و می‌توانید آن را با قیمت پایینی از پلتفرم استیم خریداری نمایید.

 – بازی Broken Age

بازی های موبایل داستانی

یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک درجه‌ یک دیگر از تیم شفر و استدویوی دابل فاین (Double Fine Productions) که داستان را بیشتر از گیم‌ پلی، در اولویت قرار داده است. بدون اینکه جزئیات داستانی را فاش کنیم، ماجراها پیرامون دو شخصیت مختلف است که هدایت هر کدامشان را می‌توانید بر عهده بگیرید؛ دخترکی که در سیاره‌ی عجیب زندگی می‌کند و پسرکی که در یک سفینه فضایی، توسط هوش مصنوعی بزرگ شده است.

این دو شخصیت در ادامه به یکدیگر مرتبط می‌شوند و ماجراهای جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد که تجربه کردنشان خالی از لطف نیست. «بروکن ایج» با کمک‌های مالی طرفداران در سایت کیک‌استارتر ساخته شد و اگرچه سازندگان خواستار تنها 400 هزار دلار بودند اما بودجه بازی به 3.45 میلیون دلاری رسید. بازی Broken Age علاوه بر موبایل، برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است.

– بازی The Wolf Among Us

بازی های موبایل داستانی

دوره‌ای وجود داشت که استودیوی تل‌تیل گیمز (Telltale Games) در زمینه‌ی بازی‌های داستانی، حرف اول و آخر را می‌زد و با عناوین‌اش، سر و صدای زیادی برپا کرد. آن‌ها یک بار دیگر به بازی‌دوستان یادآوری کردند که داستان تا چه اندازه اهمیت دارد و اینکه انتخاب‌‎های شما باید در بازی تاثیر بگذارد. «ولف امانگ آس» مشابه دیگر ساخته‌های این استودیو، دارای ساختار اپیزودیک است و از همان سبک گیم پلی آشنای تل‌تیل بهره می‌برد اما جذابیت اصلی بازی قطعا داستان آن است که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند.

این بازی پیش در آمدی است بر رمان‌های مصوری به همین نام و ماجراهای آن در یک شهر نیویورک خیالی رخ می‌دهد، جایی که موجودات افسانه‌ای و فولکور به دنیای واقعی آمده‌اند و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده‌اند. در این میان، یک افسر پلیس که خود گرگ است، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا پرونده قتل یک زن را حل کند.

در بازی The Wolf Among Us شخصیت‌های مشهوری همچون سفید برفی، دیو و دلبر، پری دریایی، گرندل و غیره حضور دارند. با تعطیلی استودیوی تل تیل، به نظر می‌رسید که پرونده این بازی با همین یک فصل بسته شود اما خوشبختانه با بازگشت این استویو، به زودی شاهد انتشار نسخه دوم یا در واقع فصل دوم خواهیم بود که احتمالا آن هم در آینده‌ی نزدیک برای موبایل‌ها عرضه می‌شود. ولف امانگ آس برای ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن 4 نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی The Walking Dead

بازی های موبایل داستانی

دیگر اثر بزرگ استودیوی تل‌تیل که معمولا از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های زامبی محور تاریخ نام برده می‌شود. این نسخه از «واکینگ دد»، شما را در قلب یک آخرالزمان زامبی‌ای قرار می‌دهد و با روایت احساسی خود، لحظات دراماتیک زیادی را برای شما رقم می‌زند. در این بازی هم تصمیمات شما نقشی حیاتی دارد و انتخاب‌هایی که می‌کنید به کلی آسان نیستند و به اصطلاح با احساسات شما بازی می‌شود.

داستان پیرامون یک خلافکار به نام لی (Lee) است که در این دنیای بی‌رحم، با یک دختر کوچک ملاقات می‌کند و مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود. این بازی نیز به صورت اپیزودیک بوده و چندین فصل مختلف دارد که البته کیفیت فصل‌های ابتدایی بالاتر است. همچنین ارزش تکرار بازی به شدت بالا بوده و دارای چندین پایان مختلف است که برای تماشای هر کدام از آن‌ها، ارزشش را دارد که اثر را از ابتدا آغاز کنید.

حتی اگر علاقه‌ای به این مجموعه ندارید، توصیه می‌کنیم که حداقل فصل اول آن را حداقل تجربه کنید؛ اثری که به یکی از بهترین‌های سال تبدیل شد و جوایز زیادی را به خانه برد. اما هشدار می‌دهیم که آمادگی اتفاقاتی که در این فصل رخ می‌دهد را داشته باشید، خصوصا پایان دیوانه‌واری که دارد.

– بازی Life Is Strange

بازی های موبایل داستانی

وقتی به بازی‌های پیرامون تصمیم‌گیری می‌رسیم، «لایف ایز استرنج» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این اثر از نظر داستان گویی نیز جالب توجه است و تجربه‌ی عمیقی ارائه می‌دهد. شما در نقش یک دانشجوی رشته‌ی عکاسی بازی می‌کنید که می‌تواند زمان را دست‌کاری کند. او زمان را به عقب باز می‌گرداند تا دوست قدیمی‌اش را از مرگ نجات دهد اما این مسئله باعث می‌شود تا اتفاقات عجیبی برای او و دنیای اطراف‌اش رخ دهد.

بازی Life Is Strange از هر نظر زیباست و با تصمیماتی که باید بگیرید، دچار چالش می‌شوید. این عنوان همچنین دارای دو پایان مختلف است و هر تصمیم دارای یک نتیجه‌ی متفاوت خواهد بود. این انتخاب‌ها باعث شده تا بازی ارزش تکرار بالایی داشته باشد و برای ساعت‌ها بتواند ذهن شما را درگیر کند. ناگفته نماند که نسخه‌ی بازسازی این اثر نیز در اوایل سال 2022 منتشر خواهد شد و کسانی که می‌خواهند لایف ایز استرنج را با گرافیک بهتری تجربه کنند، باید به سراغ آن بروند؛ البته این نسخه برای گوشی‌های هوشمند منتشر  نمی‌شود.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های موبایل داستانی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*