واکسن ایرانی اسپایکوژن

تایید فاز یک آزمایش بالینی واکسن ایرانی اسپایکوژن توسط سازمان بهداشت جهانی

دکتر ساغر براتی، مسئول علمی تحقیق و توسعه واکسن ایرانی اسپایکوژن عنوان کرد که فاز یک Spikogen به تأیید سازمان بهداشت جهانی رسیده است.

ساغر براتی،‌ مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن در تازه‌ترین مصاحبه خود از پایان دومین فاز کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی خبر داد. لازم به ذکر است که در این فاز 400 نفر شرکت داشتند. وی تاکید کرد این واکسن در دو دوز 25 میکروگرم تزریق خواهد شد و داوطلبان دوز دوم را پس از گذشت 21 روز از تزریق دوز نخست دریافت خواهند کرد. سومین فاز از آزمایش بالینی واکسن اسپایکوژن نیز هم‌اکنون با همین روش‌ها در حال انجام است.

آغاز فاز سوم آزمایش بالینی واکسن ایرانی اسپایکوژن

بر اساس اظهارات براتی، مجوز فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن در نتیجه ارسال نتایج فاز دوم به سازمان غذا و دارو صادر شده است. لازم به ذکر است که سومین فاز از آزمایش بالینی واکسن Spikogen از نخستین روز هفته قبل آغاز شده و تا به امروز دوز نخست به 6 هزار و 300 داوطلب تزریق شده است.

دکتر براتی در ادامه عنوان کرد که در نخستین روز حدود 600 نفر واکسن را دریافت کرده و در ادامه نیز 1020 داوطلب واکسن را دریافت کردند. این در صورتی است که تاکنون و در طی این فازها هیچ‌یک از داوطلبان دچار عارضه درجه سه نشده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد که داوطلبان از نظر ابتلا به بعضی از بیماری‌ها بررسی شده و مورد آزمایش‌هایی قرار می‌گیرند که در آینده‌ای نه چندان دور در قالب مقاله‌ای به انتشار خواهد رسید. براتی در انتها خاطرنشان کرد که آزمایش بالینی واکسن اسپایکوژن تا به امروز پذیرای 16 هزار و 876 داوطلب بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*