جهش های کرونا

وزیر بهداشت: در آینده جهش های کرونا بیشتر می‌شود

دکتر سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت و درمان کشور عنوان کرد که جهش های کرونا در آینده بیشتر خواهد شد و به واکسن‌های جدیدی نیاز داریم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرد که در آینده شاهد جهش های بیشتری از کرونا خواهیم بود که ممکن است واکسن هم نتواند با آن‌ها مقابله کند. این در صورتی است که واکسن بر گونه‌های کنونی کرونا نیز تاثیر صد در صدی نمی‌گذارد. از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راهی است که می‌تواند در مقابله با کووید-19 به افراد کمک کند.

مقصر اصلی ایجاد پیک‌ها و جهش های کرونا مردم نیستند

وی در ادامه بیان کرد که با وجود تعطیلی‌های سراسری، رستوران‌ها، کارخانه‌ها و مترو همچنان مشغول به فعالیت هستند و به همین علت نمی‌توان گفت که ایجاد پیک‌های کرونا تقصیر مردم است. دکتر نمکی در ادامه اظهار کرد که نظام بهداشت کشور هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اقتصاد و مهیا کردن بسته‌های حمایتی ندارد؛‌ اما با این وجود بخش‌های مذکور نظام بهداشت کشور را همواره به زحمت انداخته‌اند.

وزیر بهداشت و درمان کشور در ادامه با اشاره به نحوه مدیریت کرونا در کشور بیان کرد که حرف‌های ما تنها در نخستین روزهای فراگیری کووید-19 مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن ما بر خلاف تمام کشورهای جهان در ستاد ملی مقابله با کرونا تنها یک حق رأی داشتیم. لازم به ذکر است که با بحث و دعوا کاری پیش نخواهد رفت و تنها کاری که می‌توان با تکیه بر آن مشکلات را کنار زد وحدت و یکی شدن تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها با هم است.

دکتر نمکی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا عنوان کرد که تحریم‌ها بر خلاف اظهارات مسئولان آمریکایی، کشور ما را برای تهیه دارو و تجهیزات با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. وی در ادامه اظهار کرد که طی دو سال گذشته یک هزار و 500 دستگاه اکسیژن‌ساز در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته و علاوه بر آن تخت‌های مخصوص بستری نیز با افزایش دو برابری همراه شده است.

وزیر بهداشت و درمان کشور در ادامه با اشاره به ارائه درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کشور در روزهای گذشته عنوان کرد که دلیل عمده این درخواست خستگی بیش از حد کادر درمان و نگرانی از نابودی نظام سلامت کشور بود.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور در انتها با اشاره به این که ممکن است در نتیجه نا آرامی‌های افغانستان و ورود شهروندان این کشور به ایران، کووید-19 مجددا در کشور ما به اوج خود برسد عنوان کرد از آنجایی که اکثر مهاجران به شهر قم می‌روند ممکن است این استان در نتیجه ورود مهاجران و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط کرونایی بسیار خطرناکی را تجربه کند.