موتور جستجوی ذره بین

حذف برنامه موتور جستجوی ذره بین از گوگل پلی استور

برنامه موتور جستجوی ذره بین به دلیل گزارش کاربران ایرانی از گوگل پلی استور حذف شد. همراه اول این موتور جستجوی بومی را در سال 99 معرفی کرده بود.

اپراتور همراه اول در 17 اسفندماه سال 1399 موتور جستجوگر ذره بین را به عنوان یک موتور جستجوی بومی معرفی کرد و از آن زمان تاکنون با تبلیغات گسترده پیامکی سعی داشت نگاه بسیاری از کاربران ایرانی را به آن جلب کند. اما اکنون پس از حواشی اپلیکیشن روبیکا این موتور جستجو نیز به دلیل گزارش کاربران از گوگل پلی استور حذف شد.

موتور جستجوی ذره بین از گوگل پلی استور حذف شد

اخیرا اپلیکیشن بومی روبیکا به دلیل ساخت اکانت‌های کاربران بدون اجازه آنها باعث شد تا حواشی زیادی در فضای مجازی ایجاد شود و بسیاری از کاربران عملکرد آن را مورد انتقاد قرار دهند. در همین راستا به تازگی گزارش متعدد کاربران ایرانی در فروشگاه‌های اپلیکیشن باعث شد تا روبیکا از گوگل پلی استور حذف شود، اما این پایان ماجرا نبود و اکنون جستجوگر ذره بین نیز با سرنوشتی مشابه روبیکا مواجه شد و کاربران با گزارش‌های متعدد خود باعث حذف این موتور جستجو از گوگل پلی استور شدند.

گفتنی است موتورهای جستجوی بومی مختلفی طی سال‌های گذشته از جمله یوز و پارسی‌جو راه‌اندازی شدند، اما تاکنون نتوانستند جایگاه خاصی را در بین کاربران ایرانی پیدا کنند. در کنار عملکرد ضعیف این موتورهای جستجوی ایرانی، به تازگی موجی از اعتراض‌ها به پلتفرم‌های داخلی شکل گرفته و در همین راستا ذره بین نیز مانند روبیکا از گوگل استور حذف شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد گوگل موج تازه‌ای از مقابله با پلتفرم‌های ایرانی را آغاز کرده و اقدام به حذف برنامه‌های بومی از فروشگاه اپلیکیشن پلی استور می‌کند.