حذف اپلیکیشن روبیکا

حذف اپلیکیشن روبیکا از گوگل پلی استور به دلیل ریپورت کاربران

اپلیکیشن روبیکا از گوگل پلی استور حذف شد. این اتفاق به دنبال ریپورت گسترده کاربران به دلیل ساخته شدن اکانت‌های جعلی در این برنامه ایرانی رخ داد.

در روزهای اخیر جنجال فراوانی در رابطه با اپلیکیشن ایرانی روبیکا ایجاد شد. ماجرا از این قرار است که تعداد زیادی از کاربران از جمله برخی افراد مشهور اعلام کرده‌اند که بدون اجازه و اطلاع آنها، حساب جعلی به نامشان در روبیکا ساخته شده و حتی تمام محتوای حساب اینستاگرامشان نیز در اکانت فیک روبیکا کپی شده است. پس از این اتفاق، روبیکا با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد که این حساب‌ها توسط برخی کاربران ساخته شده و آنها نقشی در این موضوع نداشته‌اند. روبیکا همچنین اعلام کرد کسانی که حساب جعلی‌شان در این اپلیکیشن ساخته شده می‌توانند آنها را مطلع کنند و کنترل حسابشان را به دست بگیرند یا آن را حذف کنند.

پس از جنجال‌های به وجود آمده در خصوص این موضوع، فروشگاه اپلیکیشن اناردونی اقدام به حذف برنامه روبیکا از استور خود کرد. همچنین با مراجعه به فروشگاه کافه بازار نیز مشاهده می‌کنیم که روبیکا در دسترس نیست و پیامی به نمایش درمی‌آید با این عنوان که این برنامه به درخواست توسعه دهنده حذف شده است. علاوه بر این، ساترا نیز اعلام کرد به دلیل این تخلف، مجوز روبیکا باطل شده، اما مدیران روبیکا گفتند ما اصلا مجوزی از ساترا نداشتیم که حالا باطل شود. پلیس فتا هم از پیگیری تخلفات احتمالی Rubika خبر داد.

گوگل هم اقدام به حذف اپلیکیشن روبیکا کرد

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و بسیاری از کاربران در روزهای اخیر، برنامه روبیکا را در فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی استور ریپورت کردند و اکنون گوگل هم به دلیل بالا بودن تعداد گزارش‌ها در رابطه با ایجاد حساب‌های جعلی، اقدام به حذف اپلیکیشن روبیکا از پلی استور کرده است. هنوز مدیران روبیکا واکنشی به این اتفاق نشان نداده‌اند و باید دید آیا این اپلیکیشن باز هم به فروشگاه‌های نرم افزاری بازخواهد گشت یا خیر.