ربات انسان نما تسلا

ربات انسان نما تسلا در دست ساخت است

ایلان ماسک اعلام کرد که ربات انسان نما تسلا در دست توسعه است و نمونه اولیه آن سال آینده رونمایی خواهد شد. بیایید با جزئیات Tesla Bot آشنا شویم.

شرکت آمریکایی تسلا به خاطر تولید ماشین‌های الکتریکی شناخته می‌شود. البته این شرکت در بخش‌های دیگری همچون سقف‌ها و پنل‌های خورشیدی نیز فعالیت دارد؛ اما ظاهرا می‌خواهد کسب و کار خود را باز هم گسترش دهد و از ربات انسان نما تسلا بات – Tesla Bot رونمایی کند.

ربات انسان نما تسلا

ربات انسان نما تسلا

در طول مراسم AI DAY فردی با یک لباس خاص روی صحنه ظاهر شد و ایلان ماسک با اشاره به او اعلام کرد که تسلا بات به این شکل خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد که نمونه اولیه این ربات سال آینده رونمایی خواهد شد.

هرچند توصیه می‌کنیم که خیلی زمان اعلامی ماسک را جدی نگیرید؛ چون هم توسعه اینگونه ربات‌ها زمان‌بر است و هم اینکه تسلا خیلی در رابطه با برنامه‌های زمانی اعلامی خود خوش قول نبوده است. حتی این احتمال وجود دارد که این ربات هرگز عرضه نشود.

به عنوان مثال ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ شاهد بیش از یک میلیون تاکسی خودران (Robotaxis) در جاده‌ها خواهیم بود. خب الان در سال ۲۰۲۱ هستیم و هیچکدام از تاکسی‌های ایلان ماسک در اطرافمان نیستند.

ربات انسان نما تسلا

ربات انسان نما تسلا با اسم رمز آپتیموس شناخته می‌شود و از تراشه‌ها و حسگر‌های مورد استفاده در بخش خودران ماشین‌های این شرکت بهره می‌برد. این روبات حدود ۱۷۲ سانتی‌متر قد دارد و در سر آن نیز نمایشگری برای نشان دادن اطلاعات مختلف قرار خواهد گرفت.

تسلا بات می‌تواند اجسام حداکثر ۲۰ کیلویی را با خود حمل کند و تا ۶۸ کیلوگرم را از روی زمین بلند کند. حداکثر سرعت این ربات در حین دویدن به ۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ایلان ماسک همچنین اعلام کرد که ربات انسان نما این شرکت برای انجام کار‌های تکراری و عمومی استفاده خواهد داشت؛ هرچند که نباید از ابتدا انتظار داشت سر کار برود. موفقیت این پروژه می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های نیروی کار شود و اقتصاد دنیا را متحول کند.