شیائومی می میکس 4

مقایسه شیائومی می میکس 4 با می 11 اولترا؛ کدام گوشی پرچمدار بهتری است؟

شیائومی امسال گوشی‌های جذاب زیادی را روانه بازار کرد. در مقایسه شیائومی می میکس 4 با می 11 اولترا – Xiaomi Mi Mix 4 vs Mi 11 Ultra می‌خواهیم بهترین گوشی پرچمدار را انتخاب کنیم.

شیائومی امسال از گوشی‌های پرچمدار زیادی رونمایی کرد و همین نیز می‌تواند انتخاب یک گوشی ایده‌ال را برای علاقه‌مندان به این برند چینی سخت کند. جدیدترین پرچمدار شیائومی گوشی می میکس 4 است که از نسل دوم دوربین زیر نمایشگر و بهترین پردازنده کوالکام بهره می‌برد.

اما آیا این گوشی کامل‌ترین و بهترین گزینه برای شما است یا بهتر است به سراغ شیائومی می 11 اولترا بروید؟ در این مطلب سعی می‌کتیم به این سوال پاسخ دهیم.

مقایسه شیائومی می میکس 4 با می 11 اولترا

گوشیشیائومی می میکس 4شیائومی می 11 اولترا
ابعاد و وزن۱۶۲.۶ در ۷۵.۴ در ۸ میلی‌متر، ۲۲۵ گرم۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر، ۲۳۴ گرم
صفحه نمایش۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، امولد۶.۸۱ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (+QHD)، امولد
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 888 پلاس، هشته هسته‌ای، ۲.۹ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 888، هشت هسته‌ای، ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، MIUIاندروید 11، MIUI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6e، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6e، بلوتوث ۵.۲،‌ GPS
دوربینسه‌گانه ۱۰۸+۸+۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 + f/4.1 + f/2.2، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلیسه‌گانه ۵۰+۴۸+۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 + f/4.1 + f/2.2، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات، شارژ سریع بی سیم ۵۰ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع بی سیم و سیمی ۶۷ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه 5G، گواهی IP53، دوربین زیر نمایشگرپشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه 5G، گواهی IP68، شارژ بی سیم معکوس

طراحی

شیائومی می میکس 4

بدون شک شیائومی می میکس 4 از طراحی بهتری برخوردار است. دوربین زیر نمایشگر سبب شده که از حفره یا ناچ برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده نشود و کاربر بتواند از تجربه صفحه نمایشی کامل لذت ببرد. شیائومی همچنین  در ساخت بدنه پشتی این گوشی از سرامیک استفاده کرده و بخش جلویی دستگاه را نیز با گوریلا گلس ویکتوس پوشانده است.

متاسفانه Mi Mix 4 مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب ندارد و تنها توانسته است گواهی IP53 را به دست آورد. این در حالی است که می ۱۱ اولترا می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد و به همین خاطر گواهی IP68 را دریافت کرده است.

صفحه نمایش

شیائومی می میکس 4 / شیائومی می 11 اولترا

اگرچه می میکس 4 به دوربین زیر نمایشگر مجهز شده است؛ اما شیائومی می 11 اولترا از صفحه نمایش با کیفیت‌تری بهره می‌برد. رزولوشن +QHD این نمایشگر باعث می‌شود که جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. همچنین پنل ۶.۸۱ اینچی امولد این گوشی دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است؛ از استاندارد +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد.

در کنار همه اینها، باید به استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نیز اشاره کنیم. همچنین گوریلا گلس ویکتوس وظیفه محافظت از این نمایشگر و لبه‌های خمیده آن را به عهده دارد.

سخت افزار و نرم افزار

شیائومی می میکس 4

اکثر گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۱ به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده‌اند؛ اما شیائومی در می میکس 4 از پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس در کنار ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده کرده تا عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

تنها تفاوت شیائومی Mi 11 Ultra با می میکس در بحث سخت افزار به استفاده از پردازنده کمی ضعیف‌تر اسنپدراگون 888 مربوط می‌شود. در بخش نرم افزار نیز هر دو گوشی به اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 مجهز شده‌اند. البته می میکس 4 از نسخه بهبود یافته رابط کاربری شیائومی بهره می‌برد.

دوربین

شیائومی می میکس 4 / شیائومی می 11 اولترا

اگر دوربین گوشی از اولویت بالایی برای شما برخوردار است، پس بدون تردید باید به سراغ می 11 اولترا بروید. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری و دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

البته Mi Mix 4 نیز از دوربین اصلی قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما دوربین پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری و حسگر فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی چندان چنگی به دل نمیزند.

در بخش تصویر برداری سلفی نیز اگرچه حسگر شیائومی می میکس 4 در زیر نمایشگر قرار گرفته است؛ اما از لحاظ کیفیت تفاوتی با نمونه مورد استفاده در می 11 اولترا ندارد.

باتری

حضور باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در شیائومی می 11 اولترا سبب می‌شود که بتوانید زمان بیشتری از گوشی استفاده کنید. می میکس 4 از باتری کوچکتر ۴۵۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد؛ اما استفاده از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات را می‌توان برگ برنده این گوشی دانست. هرچند که در بخش شارژ بی سیم می 11 اولترا عملکرد بهتری دارد (۵۰ وات در مقایسه با ۶۷ وات).

 قیمت

قیمت مدل پایه شیائومی می 11 اولترا در بازار چین حدودا ۹۱۴ دلار است. مدل پایه می میکس 4 از لحاظ اقتصادی کمی به صرفه‌تر است و ۷۷۰ دلار قیمت دارد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که Xiaomi Mi 11 Ultra گزینه بهتری است.

می میکس 4 به دلیل استفاده از دوربین زیر نمایشگر و پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس رویکرد نوآورانه‌تری دارد (البته اگر نمایشگر دوم پشت می 11 اولترا را نادیده بگیریم)، ولی مدل اولترا دوربین‌های قوی‌تر و باتری بزرگتری دارد و تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*