صرافی بایننس

صرافی بایننس به صورت کامل کاربران ایرانی را تحریم کرد؛ احراز هویت اجباری شد!

صرافی بایننس به عنوان یکی از معروف‌ترین صرافی‌های حوزه ارزهای دیجیتالی با اجباری کردن احراز هویت به شکل کامل کاربران ایرانی را تحریم کرد.

صرافی بایننس که به عنوان یکی از معروف‌ترین صرافی‌های حوزه ارزهای دیجیتالی شناخته می‌شود مدتی قبل نام ایران را در لیست تحریمی خود در میان کشورهایی چون کره‌شمالی، سوریه، عراق، کوبا، نپال، بنگلادش، پاکستان، اکوادور، بولیوی و لوگزامبورگ قرار داده بود، اما کاربران ایرانی می‌توانستند با استفاده از فیلترشکن‌های مختلف و مخفی کردن آی پی ایران از خدمات این صرافی مشهور رمزارزها بهره‌مند شوند، اما اکنون این صرافی با انتشار مقاله‌ای کاربران ایرانی را به صورت کامل تحریم کرد.

تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی بایننس

صرافی بایننس با انتشار مقاله‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد تمام کاربران این صرافی می‌بایست فرایند احراز هویت را انجام دهند که با توجه به اینکه ایران در لیست تحریمی این صرافی قرار دارد، باید گفت کاربران ایرانی به دلیل احراز هویت اجباری به شکل کامل تحریم شدند. همچنین بایننس به کاربران خود تا 10 اکتبر (27 مهر) فرصت داد تا یا مدارک شناسایی را ارسال کنند، یا طی این مدت ارزهای دیجیتالی خود را خارج سازند.

گفتنی است تا پیش از این کاربران فقط برای حجم معاملات گسترده می‌بایست فرایند احراز هویت را به انجام می‌رسانند، اما همواره از بایننس به دلیل نامشخص ماندن هویت کاربران انتقاد شدیدی وارد می‌شد و بسیاری این صرافی را به کمک در امر پولشویی متهم کرده بودند. همچنین جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا و کریستن لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپایی نیز از این صرافی خواستند تا اقداماتی را برای جلوگیری از پولشویی از طریق رمزارز در دستور کار قرار دهد.

سرانجام این صرافی مشهور به دلیل فشارهای نهادهای ناضر مالی و با هدف تلاش برای مقابله با پولشویی تصمیم گرفت تا از تمام کاربران خود بخواهد با ارائه کارت شناسایی، گواهینامه یا پاسپورت معاملات خود را انجام برسانند. همچنین تشخیص هویت با استفاده از چهره نیز در این صرافی در دستور کار قرار گرفته است که چنین شرایطی امکان استفاده کاربران ایرانی از خدمات این صرافی را عملا غیرممکن خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*