تبلت شیائومی می پد 5 پرو

مقایسه تبلت شیائومی می پد 5 پرو با سامسونگ گلکسی تب اس 7

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه مشخصات فنی و ویژگی‌های تبلت شیائومی می پد 5 پرو با سامسونگ گلکسی تب اس 7 – Xiaomi Mi Pad 5 Pro vs Samsung Galaxy Tab S7 بپردازیم.

بازگشت شیائومی به بازار تبلت‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی بر وضعیت و سهم بازار سایر تولید کنندگان داشته باشد. زمان زیادی از معرفی تبلت‌های سری Mi Pad 5 شیائومی نمی‌گذرد، ولی بر اساس اخبار منتشر شده این تبلت‌ها فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. اما آيا تبلت شیائومی می پد 5 پرو می‌تواند با گلکسی تب اس 7 سامسونگ رقابت کند؟

شیائومی Mi Pad 5 Pro بهترین تبلت پرچمدار اندرویدی نیست و این لقب به گلکسی تب S7 پلاس تعلق دارد، ولی قیمت بسیار بالاتر S7 پلاس باعث شد که برای مقایسه به سراغ یک رقیب دیگر در رنج قیمتی مشابه برویم.

مقایسه تبلت شیائومی می پد 5 پرو با سامسونگ گلکسی اس 7

تبلتشیائومی می پد 5 پروسامسونگ گلکسی تب اس 7
ابعاد و وزن۲۵۴.۷ در ۱۶۶.۳ در ۶.۹ میلی‌متر، ۵۱۵ گرم۲۵۳.۸ در ۱۶۵.۳ در ۶.۳ میلی‌متر، ۴۹۸ گرم
صفحه نمایش۱۱ اینچ، ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (+QHD)، IPS LCD۱۱ اینچ، ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (+QHD)، LTPS TFT
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 870 پلاس، هشته هسته‌ای، ۳.۲ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 865 پلاس، هشت هسته‌ای، ۳.۰۹ گیگاهرتز
حافظه۶ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۶ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۸ گیگ رم با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD
نرم افزاراندروید 11، MIUIاندروید 10، One UI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵،‌ GPS
دوربیندوگانه ۵۰+۵ مگاپیکسلی یا دوگانه ۱۳+۵ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0دوگانه ۱۳+۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و f/2.2، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
باتری۸۶۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۶۷ وات۸۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۴۵ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از 4G LTE و 5G،‌ پشتیبانی از قلم استایلوسپشتیبانی از 4G LTE و 5G،‌ پشتیبانی از قلم استایلوس و کیبورد

طراحی

تبلت شیائومی می پد 5 پرو / گلکسی تب اس 7

هر دو تبلت از بدنه باریکی بهره می‌برند و نسبت صفحه به بدنه بالا نیز به زیبایی هرچه تمامتر آنها کمک کرده است. هرچند که گلکسی تب اس 7 باریک‌تر و سبک‌تر است و به یک درگاه مغناطیسی برای قلم اس پن مجهز شده است.

پشتیبانی از قلم استایلوس و کیبورد سبب می‌شود که هر دو تبلت تا حدودی جای لپ‌تاپ شما را پر کنند. البته قلم تبلت سامسونگ پیشرفته‌تر است و دارای تاخیر زمانی پایین ۲۶ میلی‌ ثانیه می‌باشد. همچنین شاهد حضور حسگر اثر انگشت در بدنه کناری گلکسی تب S7 هستیم؛ اما تبلت شیائومی این این حسگر بهره نمی‌برد.

صفحه نمایش

تبلت شیائومی می پد 5 پرو

در روی کاغذ، نمایشگر تبلت شیائومی می پد 5 پرو از رقیب خود بهتر است. پنل IPS مورد استفاده در این گجت دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است و از استاندارد HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اینها، توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را نیز دارد. رزولوشن 1600p به نمایش هرچه بیشتر جزئیات کمک می‌کند و زوایای دید نیز عالی هستند.

نمایشگر Galaxy Tab S7 تونایی نمایش یک میلیارد رنگ را ندارد؛ اما همچنان با یک پنل LCD فوق‌العاده با رزولوشن +QHD، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 مواجه هستیم.

سخت افزار و نرم افزار

تبلت شیائومی می پد 5 پرو / گلکسی تب اس 7

شیائومی می پد 5 پرو و گلکسی Tab S7 سامسونگ هر دو در زمره تبلت‌های پرچمدار قرار دارند و به همین دلیل نیز از سخت افزار بسیار خوبی بهره می‌برند. این تبلت‌ها به ترتیب به اسنپدراگون 870 و اسنپدراگون +865 در کنار ۸ گیگ رم مجهز شده‌اند. البته هر دو پردازنده بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده‌اند؛ اما اسنپدراگون 870 کمی قدرتمند‌تر است.

هرچند اگر حافظه داخلی برای شما اهمیت دارد، بهتر است گلکسی تب را انتخاب کنید. سامسونگ در تبلت خود از حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده کرده است (در مقایسه با ۲۵۶ گیگابایت در می پد 5 پرو) و درگاه microSD نیز امکان افزایش آن را برای شما فراهم می‌کند. متاسفانه شیائومی Mi Pad 5 Pro از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

در بخش نرم افزاری شاهد استفاده از اندروید 11 در تبلت شیائومی هستیم. این در حالی است که گلکسی تب S7 به اندروید 10 مجهز شده است.

دوربین

تبلت شیائومی می پد 5 پرو / گلکسی تب اس 7

نسخه 5G شیائومی می پد 5 از دوربین پیشرفته‌تری نسبت به رقیب کره‌ای بهره می‌برد و می‌تواند تا حد یک گوشی میان رده ظاهر شود. در بدنه پشتی این مدل، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و حسگر سنجش عمق ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود این تبلت گزینه خوبی برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد. نسخه وای فای Mi Pad 5 Pro دارای دوربین دو‌گانه ۱۳ مگاپیکسلی است.

سامسونگ نیز در تبلت خود از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ اما به جای استفاده از یک حسگر سنجش عمق بی مصرف، از حسگر فوق عریض ۵ مگاپیکسلی بهره گرفته است.

باتری

ظرفیت باتری تبلت شیائومی می پد 5 پرو ۸۶۰۰ میلی‌آمپر است که ۶۰۰ میلی‌آمپر بیشتر از گلکسی تب اس 7 است. با توجه به استفاده از سخت افزار مشابه در این دو تبلت می‌توان گفت که نماینده شیائومی مدت زمات بیشتری شما را همراهی می‌کند. علاوه بر این، تبلت شیائومی از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما گلکسی در بهترین حالت از ۴۵ وات فراتر نمی‌رود.

قیمت

قیمت گلکسی تب اس 7 در بازار‌های جهانی برابر با ۸۱۸ دلار است؛ اما تبلت شیائومی می پد 5 پرو در چین ۳۸۵ دلار قیمت دارد. می پد 5 هنوز در بازار‌های جهانی عرضه نشده است، ولی با توجه به برچست قیمتی می‌توان گفت که گزینه ارزشمند‌تری در مقایسه با تبلت سامسونگ است.

شیائومی می پد 5 پرو

مزایا

  • شارژ سریع
  • نمایشگر برتر
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با کیفیت
  • باتری بزرگ‌تر
  • تراشه بهتر

معایب

  • نداشتن دوربین فوق عریض

سامسونگ گلکسی تب S7

مزایا

  • درگاه کارت حافظه
  • قلم اس پن
  • حسگر اثر انگشت
  • بدنه باریک‌تر و سبک‌تر

معایب

  • اندروید 10