آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل

هر آنچه باید درباره آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل بدانید

بارها در مورد گوشی تاشو اپل شنیده‌ایم. حتی شنیده‌ایم نام این گوشی آیفون فلیپ خواهد بود. اما طراحی iPhone Flip چگونه است و کی عرضه می‌شود؟

اپل خودش را آماده رونمایی از نسل جدید آیفو‌ن‌هایش در شهریور ماه امسال می‌کند. شایعات محکمی در خصوص رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در این رویداد پاییزی وجود دارد. اما بسیاری از طرفداران دو آتشه اپل امیدوارند که بتوانند در این رویداد آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل را هم ملاقات کنند. اما آنطور که به نظر می‌رسد غول کوپرتینویی فاصله زیادی با توسعه چنین محصولی فاصله زیادی دارد. این درحالیست که رقبایی مثل سامسونگ نه تنها یک، بلکه دو گوشی با طراحی نامتعارف که یکی از آن‌ها تاشو و دیگری منعطف است را تولید و وارد بازار کرده‌اند.

سامسونگ اخیراً در کنفرانس گلکسی آنپکد خود از سومین نسل گوشی‌های هوشمند تاشو خود رونمایی کرده است. این دو گوشی که گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ نام دارند، در کنار ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ و ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز ۲ معرفی شدند. این‌ها به وضوح بهترین گوشی‌های هوشمند تاشویی هستند که می‌توانید در آینده‌ای نزدیک تهیه کنید و بعید است که اپل بتواند به همین زودی رقیبی برای آن‌ها عرضه کند.

تاریخ نشان می‌دهد اپل به تدریج از نوآوری‌ها در حوزه سخت افزاری استفاده می‌کند؛ اما وقتی وارد یک صنعت می‌شود، آن مسیر را تا انتها و به بهترین شکل دنبال می‌کند. شاید در حال حاضر باید سامسونگ را پادشاه بدون تاج در قلمرو گوشی‌های تاشو بدانیم. البته موتورولا و هواوی هم رقبایی را برای سامسونگ وارد بازار کرده‌اند و وان پلاس نیز نشان داده که می‌تواند یک رقیب احتمالی باشد. قطعاً در چنین مواقعی شما به عنوان یک طرفدار می‌توانید از اپل انتظار داشته باشید که در این زمینه نیز فعال باشد.

ادعاهای متفاوتی در مورد تاریخ عرضه آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل وجود دارد. برخی از کارشناسان فعال در حوزه موبایل می‌گویند ممکن است این گوشی سال آینده عرضه شود، اما مارک گورمن از بلومبرگ که سابقه خوبی در پیش‌بینی محصولات اپل دارد، ادعا می‌کند که بعید است تا دو یا سه سال آینده شاهد عرضه چنین محصولی از سوی اپل باشیم. این خبر بدی برای طرفداران غول آمریکایی است!

آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل

آمار و ارقام فروش سال به سال گوشی‌های تاشو سامسونگ به وضوح نشان می‌دهد که این بازار پتانسیل بسیار زیادی دارد. از آنجا که شکل مصرف رسانه‌ها تغییر کرده و فعالیت‌های در حرکت رواج بیشتری از گذشته پیدا کرده، داشتن تبلتی با یک نمایشگر تاشو که بتوانید به راحتی آن را داخل جیب‌تان بگذارید مفیدتر از هر زمان دیگری است. و این یعنی اگر اپل در آینده یک آیفون تاشو را عرضه کند، یک محصول کاملاً سودمند و عالی خواهد بود.

هدف از تولید آیفون فلیپ

بی‌شک خود اپل هم نسبت به این که با ارائه یک گوشی تاشو بتواند شرکت‌هایی مثل سامسونگ و موتورولا را به چالش بکشد، بی علاقه نیست. هدف و قصد اپل را نمی‌توان از شایعات موجود و پتنت‌هایی که توسط این شرکت به ثبت رسیده فهمید. بنابراین به طور دقیق نمی‌دانیم که این گوشی شبیه گلکسی زد فلیپ یا گلکسی زد فولد سامسونگ خواهد بود. با این حال، از آنجا که اپل وقت زیادی را صرف طراحی آیفون فلیپ می‌کند، قطعاً هر زمانی که این محصول وارد بازار شود، انقلاب تازه‌ای را در حوزه گوشی‌های تاشو به وجود خواهد آورد.

بر اساس جدیدترین شایعات و یک ویدیوی به بیرون درز کرده، آیفون منعطف اپل به سبک گوشی‌های تاشو قدیمی، از وسط تا می‌شود. بدیهی است که هیچ یک از این اطلاعات رسمی نیست و اپل نیز در کنفرانس توسعه‌دهندگان یا رویداد پاییزی پیش روی خود هیچ صحبتی از این محصول جالب توجه نخواهد کرد. هر آنچه که شنیده می‌شود همگی حدس و گمان است.

ظاهر و نوع استفاده از آیفون فلیپ

هرچند آیفون تاشو هنوز در حد حرف است، اما بارها ما دیده‌ایم یا شنیده‌ایم که طراحی آن شبیه به کتاب خواهد بود. بر اساس شایعات، این دستگاه در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و ممکن است همه چیز در دراز مدت تغییر کند. جان پروسر،‌ افشاگر مشهور حوزه دیجیتال می‌گوید اپل هر دو نوع تا شدن مثل گلکسی زد فلیپ و زد فولد را آزمایش می‌کند.

آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل

مینگ چی کو، یکی دیگر از افشاگران دنیای دیجیتال نیز می‌گوید آیفون تاشو باید از یک نمایشگر بزرگ ۸ اینچی تاشونده بهره‌مند باشد. ارائه چنین نمایشگر بزرگی که حتی از نمایشگر  ۷.۶ اینچی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ بزرگ‌تر است، کمی عجیب و غیر قابل تصور به نظر می‌رسد. گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ که احتمالاً آیفون تاشو نیز شبیه به آن است، به نمایشگر تاشو ۶.۷ اینچی با نمایشگر ثانویه ۱.۹ اینچی مجهز است.

پیش از دستیابی به مفهوم «تاشو» که واقعاً تاشو به نظر می‌رسد، اپل گزینه‌های متعددی را برای تولید یک دستگاه انعطاف‌پذیر بررسی کرده است. نخستین حق اختراعی که از این شرکت در این زمینه ثبت شد به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. طی این سال‌ها حق اختراع‌های مرتبط کمی را از سوی اپل دیده‌ایم. یکی از آن‌ها دستگاهی است که به لولایی برای تقسیم نمایشگر به دو یا سه قسمت مجهز است. این شرکت همچنین یک حق اختراع از یک گوشی تاشو با قاب خود ترمیم شونده را نیز به نام خود ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد طرح نهایی آیفون فلیپ با این طرح‌های آزمایشی فاصله داشته باشد. طبق گزارش‌های اولیه، اپل مشغول آزمایش استقامت یک گوشی تاشو با نمایشگر انعطاف‌پذیر (توسعه یافته توسط سامسونگ) است و تصویر بالا می‌تواند تقریباً همان چیزی باشد که انتظارش را داریم.

احتمال عرضه گوشی تاشو اپل

اوایل سال ۲۰۲۱ گزارشی از سوی Digitimes منتشر شد که در آن ادعا می‌شد آیفون Flip اپل اوایل سال آینده معرفی خواهد شد. این زمان برای رسیدن از یک طرح اولیه به طرح نهایی خیلی زود به نظر می‌رسد. مینگ چی کو نیز در گزارشی دیگری سال ۲۰۲۳ را زمان عرضه نخستین گوشی منعطف اپل اعلام کرده است. مارک گورمان نیز با کو هم عقیده است.

آیفون فلیپ ، گوشی تاشو اپل

با توجه به این زمان‌بندی فرضی، ما احتمالاً تا آن زمان دو یا سه نسل جدیدتر از گوشی‌های گلکسی زد فولد و زد فلیپ سامسونگ را ملاقات خواهیم کرد. با توجه به گذشته، قطعاً چشمه‌ای از زبان طراحی اپل را می‌توانیم در این محصول تاشو ببینیم.

سخن نهایی

با معرفی گوشی‌های تاشو مقاوم‌تر، جذاب‌تر و ضد آب گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳، سامسونگ پذیرش محصولات تاشو توسط کاربران را ساده‌تر کرد و حالا آن‌ها می‌توانند مثل سایر گوشی‌ها به عنوان گجت‌هایی روزمره در دسترس کاربران قرار بگیرند. سامسونگ کار سختی را انجام داده و همچنان برای ارائه طراحی دلپذیر مشتریانش تلاش می‌کند. اپل نیز به تماشای این اتفاقات نشسته است.

به زودی چیزهای بیشتری در مورد آیفون فلیپ ،‌ گوشی تاشو اپل خواهیم شنید. جالب است ببینیم که نخستین گوشی تاشو به سبک اپل چگونه خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*