اپلیکیشن مخفی در آیفون

یک اپلیکیشن مخفی در آیفون وجود دارد که از آن بی‌خبرید!

یک اپلیکیشن مخفی در آیفون وجود دارد که خیلی‌ها از آن مطلع نیستند. اما اسم این اپلیکیشن پرکاربرد و مفید چیست و چگونه باید به آن دسترسی داشت؟

اپل به این معروف است که تجربه استفاده از iOS و تمام ابزارهایی که در استفاده روزمره به آن‌ها نیاز دارید را تا حد امکان آسان و بدون خطا کند. در میان تمام این ابزارهای کاربردی، یک اپلیکیشن مخفی در آیفون وجود دارد که شاید از وجود آن مطلع نباشید، اما مدت‌هاست که در دسترس استفاده شما قرار دارد. این یک اپلیکیشن اسکن کدهای QR است. این اپلیکیشن که QR Code Reader نام دار همراه با iOS 14 معرفی شده است. این اپلیکیشن روی صفحه اصلی هیچ آیفونی وجود ندارد، اما دسترسی به آن هم بسیار آسان است.

اگر Spotlight را باز کنید (که با کشیدن صفحه هوم به پایین اجرا می‌شود و می‌توانید از طریق آن در گوشی و اینترنت جستجو کنید) و عبارت Code Scanner را وارد کنید، اپلیکیشن برای شما به نمایش درخواهد آمد.

شما همچنین می‌توانید یک اسکنر QR دیگر را در اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین آیفون نیز بیاید. این اسکنر برای نخستین بار با iOS 11 معرفی شد که به شما اجازه می‌دهد با باز کردن اپلیکیشن دوربین و گرفتن لنز روی یک کد QR، آن را اسکن کنید و سپس روی آن کلیک کرده و در نوار نوتیفیکیشن‌ها اطلاعات مربوط به آن کد را دریافت کنید.

چرا اپلیکیشن بهتر از اسکنر خود دوربین است؟

وقتی می‌توانید مستقیماً از طریق اپلیکیشن دوربین گوشی خود کدها را اسکن کنید، پس چه نیازی به یک اپلیکیشن مستقل برای اسکن کدهای QR است؟ خب، تفاوت‌هایی بین اپلیکیشن با اسکنر دوربین خود گوشی وجود دارد. مورد اول اینکه لینک حاوی کد به صورت یک صفحه پاپ آپ روی نمایشگر آیفون شما ظاهر می‌شود. علاوه بر این، لینک مذکور در یک مرورگر درون اپلیکیشنی به عنوان بخشی از اپلیکیشن Code Scanner باز می‌شود و این یعنی زمانی که کارتان با آن کد تمام شد، محو می‌شود.

اما در آن سو اگر از اسکنر داخل اپلیکیشن دوربین گوشی استفاده کنید، لینک در مرورگر سافاری به عنوان یک تب جدید باز می‌شود و تا زمانی که شما آن را نبندید، محو نخواهد شد. بنابراین اگر در طول روز با کدهای QR زیاد سر و کار دارید و به دنبال راهی برای دسترسی سریع به آن‌ها هستید، استفاده از اپلیکیشن بهتر از اسکنر خود دوربین است.

اضافه کردن اپلیکیشن Code Scanner به کنترل سنتر

شما می‌توانید این اپلیکیشن مخفی در آیفون را مستقیماً به کنترل سنتر گوشی خود اضافه کنید تا به جای اینکه هر روز نام آن را در Spotlight جستجو کنید، با کشیدن صفحه گوشی به بالا خیلی راحت به آن دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن مخفی در آیفون

برای اضافه کردن Code Scanner به کنترل سنتر، کافیست وارد صفحه تنظیمات آیفون خود شده، وارد بخش Control Center شوید، به بخش Customize Controls بروید و سپس آیکون + سبز کنار گزینه Scan QR Code را لمس کنید.

اپلیکیشن مخفی در آیفون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*