بازی Call of Duty: Vanguard

هرآنچه لازم است درباره بازی Call of Duty: Vanguard بدانید

در این مطلب به صورت مفصل و جامع، تمام اطلاعات مهمی که باید درباره بازی Call of Duty: Vanguard بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شایعات به حقیقت پیوسته‌اند؛ عنوان جدیدترین قسمت از سری محبوب کال آو دیوتی Vanguard نام دارد و بار دیگر بازیکنان را وارد فضای جنگ جهانی دوم خواهد کرد. بازی Call of Duty: Vanguard برای انتشار در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ ‌(۱۴ آبان ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. با اینکه این عنوان هم از لحاظ فضای داستانی و لوکیشن به ساخته قبلی استودیو اسلج‌همر شباهت دارد، اما احتمالاً تفاوت‌هایی را شاهد خواهیم بود. ممکن است توسعه‌دهندگان، عناصر جنگ جهانی دوم را با برخی از ایده‌های نسخه ریبوت Call of Duty: Modern Warfare که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود ادغام کنند.

جدیدترین قسمت از فرنچایز پرطرفدار کال آو دیوتی قرار است برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/‌اس منتشر شود. از همین حالا باید خودمان را برای بازی Call of Duty: Vanguard به عنوان یکی از گسترده‌ترین و پرسروصداترین نسخه‌های این سری آماده کنیم.

از بازی Call of Duty: Vanguard چه می‌دانیم؟

بازی Call of Duty: Vanguard

این بازی از زاویه دید چهار شخصیت با ملیت‌های متفاوت دنبال می‌شود که هرکدام در بین نیروهای متفقین حضور دارند و در جبهه‌های مختلف، دست به اسلحه می‌برند؛ زیرا آن‌ها قرار است برای تشکیل یک تیم منحصربه‌فرد در کنار یکدیگر جمع شوند. این عنوان بر روی مفهوم Special Forces یا نیروهای ویژه تمرکز خواهد داشت؛ مفهومی که ما را یاد جنگ‌های مدرن می‌اندازد. جاش بریج به عنوان کارگردان بازی Call of Duty: Vanguard می‌گوید: «کمپین تک‌نفره بازی به مفهوم تولد و شکل‌گیری نیروهای ویژه اختصاص دارد، در حالی که بخش چندنفره بازی، بر روی تجربه جنگیدن با این سربازان متمرکز خواهد بود.»

این عنوان بسیار شبیه به نسخه WWII است و از جهاتی با «مدرن وارفر» ارباط دارد. طبق گفته‌های استودیو اسلج‌همر (Sledgehammer) آن‌ها از نسخه ارتقایافته مورتور گرافیکی Modern Warfare برای بازی Call of Duty: Vanguard استفاده می‌کنند. شما در این عنوان در نقش سربازان ویژه بازی خواهید کرد اما آن‌ها هنوز به اوپراتورهای درجه‌یک موجود در مناطق جنگی مدرن تبدیل نشده‌اند. به نظر می‌رسد پروسه خلق و شکل‌گیری  Special Forces، حسی از عدم قطعیت و گریز از تبدیل شدن به سلاح کشتار جمعیِ تک‌نفره را در بازیکنان ایجاد خواهد کرد.

معنای عملی چنین صحبتی این است که پیشروی نبردها به همراه چهار شخصیتی که هرکدم دارای جنبه‌ها و ویژگی‌های متفاوتی هستند، می‌تواند اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و عجیبی را در روند جنگ جهانی دوم ایجاد کند؛ جایی که یک سرباز یا گروهی کوچک، تفاوت‌ها و تغییرات مهمی را به وجود آورده‌اند. این همان تجربه‌ای است که می‌توانید از داستان بازی Call of Duty: Vanguard انتظار داشته باشید. البته نباید از حالا خودتان را برای یک بازخوانی دقیق تاریخی آماده کنید؛ زیرا به گفته بریج، الهام از وقایع حقیقی تاریخ جنگ جهانی دوم صورت خواهد گرفت اما نه شکل صفر تا صدی و اقتباسی.

همانطور که می‌دانید، شرکت اکتیویژن بلیزارد در این روزها با مسائل بحرانی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. استودیو اسلج‌همر گیمز هم جزو آن تیم‌هایی بود که در برابر این ناشر نام‌آشنا ساکت نماند و شکایت خود را علنی کرد. آرون هالون به عنوان رئیس این استودیو، در یکی از بیانه‌های اخیرش در این‌باره صحبت کرده است که در ادامه می‌توانید متن صحبت‌های او را مطالعه کنید.

داستان‌های تلخ و روایات دردناکی که ارائه شده، به معنای حقیقی کلمه ویرانگر است. ما عاشق ساخت بازی هستیم، این کاری است که انجام می‌دهیم، این کار بخشی از زندگی ماست و آن را دوست داریم؛ اما مهم‌تر از تمامی این موارد، ما انسان هستیم. ما اینجا در کنار هم کار می‌کنیم و در شرایط خوب و بد، همواره نزدیکی‌ و صمیمیت‌مان را حفظ خواهیم کرد. بنابراین به نمایندگی از تیم بزرگ Sledgehammer Games و تمام افراد و استودیوهایی که در روند ساخت بازی Call of Duty: Vanguard به ما کمک می‌کنند و حامی‌مان هستند، جمله‌ام را با صدای بلند و رسا می‌گویم؛ آزار و اذیت و تبعیض از هر نوعی که باشد، بر خلاف چیزی است که ما به عنوان یک استودیو بازی‌سازی طرفدار آن هستیم.

مبارزه در تمام جبهه‌ها

بازی Call of Duty: Vanguard

در تریلر منتشرشده از گیم‌پلی این عنوان، بخشی از کمپین اصلی به نمایش درآمد. جایی که بازیکنان کنترل آرتور کینگزلی، رهبر اصلی نیروهای ویژه را در اختیار می‌گیرند. کینگزلی یک چترباز در لشکر ۶ هوابرد انگلستان است که در عملیات تونگا شرکت می‌کند. نبردی که در آن سربازان شبِ قبل از یورش متفقین در روز حمله یا D-Day وارد نورماندی می‌شوند. اقدام کینگزلی فرجام خوشایندی ندارد زیرا ضدهوایی‌های آلمانی، هواپیماهای بریتانیایی را درهم می‌کوبند. کینگزلی تقریبا موفق می‌شود جنگنده خود را درست هنگام فرود کنترل کند و جان سالم به‌در ببرد. اما او به واسطه این برخورد، به داخل آب می‌افتد و اسلحه‌اش را از دست می‌دهد.

با تکیه بر این اتفاقات و وجود صحنه‌های سینماتیک و جذاب، می‌توانیم انتظاراتمان را از بخش داستانی بازی Call of Duty: Vanguard بالا ببریم. در تمام این لحظات، هرج و مرج و استرس بر فضا حاکم است که نوید تلفیق نفس‌گیر المان‌های مخفی‌کاری و تاکتیکی را با وجوه اکشن می‌دهد. اما همچنان کشتن دشمنان به روش‌های مختلف، جزو اصلی‌ترین موارد گیم‌پلی خواهد بود. بریج می‌گوید: «استودیو اسلج‌همر به دنبال ارائه یک تجربه سینمایی و بلاک‌باستری بزرگ است تا مخاطبان را شگفت‌زده کند.»

بازی Call of Duty: Vanguard

سطح عملیات تونگا (Tonga) بدون شک چنین احساسی را ایجاد کرده است. فستیوالی از حوادث غیرمنتظره و وقایع ناگهانی که کینگزلی را به فرار، مخفی‌کاری و حرکت در محیط با مهمات محدود وادار می‌کند. شایان ذکر است که برخلاف بازی قبلی استودیو اسلج‌همر یعنی World War II، این‌بار سلامتی‌تان به صورت خودکار بازیابی نخواهد شد. مانند شوترهای کلاسیک، بسته‌های سلامتی (Health Packs) تنها راه زنده ماندن هستند تا بازیکنان کمی بیشتر به چالش کشیده شوند.

با توجه به نمایش خیره‌کننده نبرد تونگا و نقش‌آفرینی درجه‌یک کینگزلی، به نظر می‌رسد می‌توانیم از باقی کمپین‌ بازی هم انتظارات مشابهی داشته باشیم. در بازی Call of Duty: Vanguard به عنوان هر یک از اعضای تیم وارد میادین نبرد خواهید شد؛ زیرا آن‌ها پیش از اینکه در نهایت اتحادشان را تشکیل دهند، در جبهه‌های مختلف مشغول جنگیدن هستند. شما به عنوان جک وِید، خلبان جنگنده آمریکایی، پیش از اینکه در بالای جزایر سلیمان سرنگون شوید و به لشکر ۹۳ پیاده بپیوندید، در نبرد میدوِی (Midway) پرواز خواهید کرد.

پولینا پترووا یک تک‌تیرانداز روسی است که در نبرد استالینگراد با او بازی خواهید کرد. آن‌ها فقط دقیق‌زن‌های مرگباری نیستند بلکه به عنوان سربازان الهام‌بخش برای مردم روسیه شناخته می‌شوند. و در نهایت به سراغ لوکاس ریگز استرالیایی خواهید رفت که در نبرد العلمین در شمال آفریقا می‌جنگد. ریگز خطوط تأمین را مختل می‌کند تا باعث توقف تانک‌های آلمان‌ها شود.

دیوید سوانسون، مدیر نوآوری کمپین نسخه جدید کال آو دیوتی توضیح داد که Vanguard تحت هدایت تیمی است که می‌خواهد داستان‌های متفاوتی را بازتعریف کند. قصه‌هایی از نبردهای گوناگون که در نقاط مختلف جهان رخ داده است، و همچنین داستان سربازانی که در این نبردها جنگیده‌اند. او تاکید کرد که هر چهار شخصیت اصلی بازی، با الهام از سربازان واقعی خلق شده‌اند.

دیوید سوانسون در ادامه گفت: «همان‌طور که با مشاور تاریخی، مارتی مورگان صحبت می‌کردیم، او به جنبه‌های دیگری از داستان اشاره نمود که واقعاً توجه ما را به خود جلب کرد؛ و آن هم چیزی نیست به جز ارائه یک داستان انسانی عمیق. تمام این افراد در جنگ جهانی دوم شرکت کرده‌اند و اکثراً آدم‌هایی معمولی بودند. اما چیزهایی در جنگ وجود داشت که باعث تحول شگرف و خارق‌العاده شدن آن‌ها شد. بنابراین ما داستان :Call of Duty Vanguard را در بستر این نبردهای حماسی و در مکان‌های باورنکردنی و متنوع روایت خواهیم کرد. داستان‌های شخصی کسانی که در جنگ جهانی دوم حضور داشتند، همیشه برای ما جذاب و تاثیرگذار بوده است؛ بنابراین این چیزی بود که ما می‌خواستیم به سراغ‌اش برویم.»

سرانجام، این تیم برای انجام ماموریتی در برلین در اواخر جنگ در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. نیروهای متفقین اطلاعاتی را درباره چیز مشکوکی به نام «عملیات ققنوس» به دست آورده‌اند. این تیم به رهبری کینگزلی، برای نفوذ به برلین اعزام می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که علمیات ققنوس چیست و سعی می‌کنند آن را متوقف کنند.

بخش چندنفره با تغییرات بزرگی از راه خواهد رسید

بازی Call of Duty: Vanguard

طبق اطلاعات جدیدی که توسط اعضای استودیو Sledgehammer در اختیار وب‌سایت گیم‌اسپات قرار گرفته است، به نظر می‌رسد شاهد تغییرات گسترده‌ای در بخش چندنفره این عنوان خواهیم بود. بزرگ‌ترین تغییر انجام‌شده، اضافه شدن حالت حدید Champion Hill است که اسلج‌همر آن را ترکیبی از بتل رویال و مود Gunfight در مدرن‌ وارفر توصیف کرده است. هشت تیم در یک نقشه قرار خواهند گرفت و به درگیری ادامه می‌دهند تا در نهایت آخرین بازمانده مشخص شود. اسلج‌همر با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Vanguard، جزئیات بیشتری را راجع‌به این حالت جدید به اشتراک خواهد گذاشت.

طبق توضیحات گرگ ریسدورف به عنوان مدیر نوآوری بخش چندنفره Vanguard، متوجه شدیم که این نسخه دارای نقشه‌ها و مودهای مختلفی است که مسیر و حالت پیشروی‌تان را در میادین نبرد تغییر می‌دهد. برخی از مودها تاکتیکی خواهند بود که در این حالت، سرعت حملات اکشن کاهش پیدا کرده و شما مجبور می‌شوید با دقت بیشتری در مسیر حرکت کنید؛ زیرا هر گلوله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، مودهای Blitz می‌توانند بازیکنان زیادی را وارد نقشه کنند و محیط‌های شلوغ با ضرباهنگ بالاتری را به وجود آورند. علاوه‌بر این موارد، حالت‌های استاندارد هم در بخش چندنفره تعبیه شده‌اند تا حس کلاسیک‌تری را تجربه کنید.

جدیدترین نسخه کال آو دیوتی با ۲۰ نقشه چندنفره راه‌اندازی خواهد شد که ۱۶ مورد از آن‌ها نقشه‌های شش در مقابل شش (6v6) و ۴ مورد دیگر نقشه‌های دو در مقابل دو (2v2) هستند. این نقشه‌ها تمام لوکیشن‌ها و جبهه‌های جنگ را شامل می‌شوند. بنابراین شما در اروپا، شمال آفریقا و اقیانوس آرام خواهید جنگید. خودتان را برای تجربه‌ای جدید و متفاوت نسبت به حالت چندنفره شوترهای موجود و نسخه‌های قبلی کال آو دیوتی آماده کنید.

گرگ ریسدورف درباره نقشه‌ها و حالت‌های مختلف این بازی می‌گوید: «در تمام نقشه‌ها و حالت‌های موجود، می‌توانید ردپایی از تعامل خود را با محیط پیرامون‌تان مشاهده کنید. این بدان معنی است که تمام چیزهایی که در محیط قرار گرفته‌اند، قابل آسیب دیدن با گلوله‌های شما خواهند بود. در سراسر نقشه می‌توانید دیوارها را تخریب کنید، خطوط دید جدیدی به وجود بیاورید و به معنای واقعی کلمه، تغییرات دلخواه‌تان را ایجاد نمایید.» البته نباید انتظار قدرت تخریب‌پذیری سری بتلفیلد را داشته باشید. Vanguard در این زمینه بیشتر به Rainbow Six Siege شباهت دارد.

آینده‌ای برای حالت زامبی و بازی Warzone

بازی Call of Duty: Vanguard

آرون هالون به عنوان رئیس Sledgehammer، علاوه‌بر کمپین اصلی و بخش چندنفره بازی Call of Duty: Vanguard، نکاتی را درباره بخش زامبی مطرح کرد. به گفته هالون، این عنوان بخش زامبی مختص به خود را خواهد داشت که استودیو مطرح Treyarch بر روی آن کار می‌کند. این بخش به عنوان پیش‌درآمد حالت زامبی «بلک آپس کلد وار» حضور دارد و با توجه به این موضوع، ویژگی‌های همان جهان را داراست و زامبی‌های بیشتری را وارد بازی خواهد کرد. هالون در نهایت تاکید کرد که قرار است شاهد تغییرات و بهبودهایی در روند گیم‌پلی Zombies باشیم.

استودیو Raven Software در حال توسعه و ساخت نقشه جدید «وارزون» برای زمان عرضه Vanguard است.باید منتظر بمانیم و ببینیم ادغام نقشه‌های چندنفره این دو عنوان با یکدیگر، به چه صورت انجام خواهد شد. طبق گفته‌های سران اسلج‌همر گیمز، یک تقویم بزرگ از محتوای فصلی رایگان برای این عنوان در نظر گرفته شده است. هنوز چیزی توسط توسعه‌دهندگان مشخص نشده اما انتظار می‌رود که عناصر روایی کمپین با پیشنهادات جدید و فصلی بخش چندنفره همراه شوند؛ درست مانند بازی‌های اخیر سری کال آو دیوتی.

در مجموع، هنوز اطلاعات بسیاری وجود دارد که ما از آن‌ها بی‌خبریم. انتظار می‌رود تا پیش از انتشار بازی Call of Duty: Vanguard در ماه نوامبر، جزئیات بیشتری در اختیار قرار گیرد. نسخه بتا این عنوان موردانتظار و مهم در راه بوده و هم‌اکنون پیش‌فروش این نسخه هم آغاز شده است.

نظر شما در رابطه با کال آو دیوتی: ونگارد چیست؟ از ساخته جدید استودیو اسلج‌همر گیمز چه انتظاراتی دارید؟ آیا این عنوان می‌تواند در رقابت با بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ موفق شود یا خیر؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*