خرید واکسن کرونا

رئیس کمیسیون بهداشت: به دلیل تولید داخلی در خرید واکسن کرونا تاخیر شد!

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به پرسش مجری رادیو جوان اعتراف کرد که به دلیل تولید داخلی در خرید واکسن کرونا تاخیر شده است.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا طی ارتباط تلفنی با رادیو جوان به سوالات متعدد مجری، فاطمه صداقتی پاسخ داد. وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیران پروژه واکسن برکت خودشان هم می‌دانستند که نمی‌توانند به قول تولید 20 میلیون واکسن تا پایان مرداد و 50 میلیون واکسن تا شهریور عمل کنند، گفت:

خیر؛ نمی‌دانستند. ما مرتب در جریان بودیم و پیگیری می‌کردیم؛ کمیسیون بهداشت و درمان نیز از کمیته غذا و داروی و واکسن این موارد را مرتب پیگیری می‌کرد. متاسفانه اشکالات زیادی اتفاق افتاد.

تاخیر در خرید واکسن کرونا به دلیل تولید داخل

در ادامه مجری رادیو جوان پرسید آیا به هوای این که در داخل واکسن تولید کنیم، در خرید واکسن خارجی تاخیر داشتیم؟ رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این پرسش گفت بله به دلیل تولید داخلی در خرید واکسن کرونا تاخیر شد.

مجری همچنین سوال کرد کسانی که در تولید واکسن ایرانی بودند و وعده می‌دادند آیا خودشان می‌دانستند دروغ می‌گویند؟ شهریاری در این باره گفت:

نمی‌دانستند دروغ می‌گویند. یعنی فکر می‌کردند که می‌توانند این کار را انجام دهند. به غیر از دو شرکت، یکی انستیتو پاستور و دیگری رازی، همه این‌ها تجربه اولشان بود. بقیه شرکت‌ها تجربه‌ای نداشتند. فکر می‌کردند می‌توانند این کار را انجام دهند.