واکسن کرونا فایزر

احتمال واردات 20 میلیون دوز واکسن کرونا فایزر به ایران

ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از احتمال ورود 20 میلیون دوز واکسن کرونا فایزر به ایران در صورت کسب مجوزهای لازم خبر داد.

ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو در تازه‌ترین مصاحبه خود با اشاره به تلاش‌های دولت جدید برای ورود سریع‌تر واکسن کرونا به کشور عنوان کرد که معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگویی که با ما داشت گفت دولت قصد دارد تا ورود واکسن به کشور را سرعت بخشد و همچنین واکسن را در دسترس تعداد بیشتری از مردم قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که ورود واکسن به کشور از طریق بخش خصوصی به تأیید رسمی دولت احتیاج دارد بیان کرد در تعدادی از کشورهایی که واردات واکسن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد شاهد آن هستیم که واکسن در بازار سیاه فروخته می‌شود. ما به منظور این که ایران دچار چنین مشکلی نشود واردات واکسن را مشروط بر تأیید رسمی دولت کردیم و آن را تا به امروز ادامه داده‌ایم.

وی ادامه داد که رئیس جمهور به تازگی دستوری را به منظور راحت‌تر شدن ورود واکسن به کشور از طرف بخش خصوصی صادر کرده است که می‌تواند مشکلات بسیاری را از سر راه بردارد. عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت تحقق این مسئله کشور می‌تواند اقدام به دریافت چه واکسن‌هایی کند بیان کرد که ایران از پیش پذیرای نمایندگانی از شرکت‌های صاحب عنوان در تولید واکسن بود. به طور مثال در آن زمان نماینده شرکت آسترازنکا عنوان کرده بود که می‌تواند برای ایران 30 میلیون دوز آسترازنکا مهیا کند که تا صدور مجوز و آغاز ورود محموله‌ها به کشور تاکنون وزارت بهداشت یک میلیون دوز از واکسن مذکور را از همین طریق دریافت کرده است.

ایران 20 میلیون دوز واکسن کرونا فایزر تحویل می‌گیرد

علاوه بر این ایران پذیرای نماینده‌ای از شرکت بایون تک آلمان بود که با همکاری فایزر اقدام به ساخت واکسن کرونا کرده‌اند. این شرکت نیز قادر است تا انتهای سال جاری میلادی و در صورت مهیا شدن شرایط 20 میلیون دوز واکسن کرونا فایزر به ایران تحویل دهد. شرکت جانسون اند جانسون نیز قادر است از طریق نماینده خود در ایران 20 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور تحویل دهد که می‌توان امید داشت ایران واکسن‌های مذکور را تا قبل از اتمام سال 2021 دریافت کند؛ هرچند انجام مراحل لازم ممکن است تا دو ماه به طول بینجامد.

بر اساس اظهارات ریاحی، تنها شرکت تولیدکننده واکسنی که ایران پذیرای نماینده‌ای از آن نبود سینوفارم چین است. این در صورتی است که واکسن‌های این شرکت نیز به واسطه هلال احمر در اختیار ایران قرار گرفته که امید بر تداوم این روند داریم. ریاحی در پایان خاطرنشان کرد که ورود واکسن به کشور با سرعت بالاتر و همچنین آغاز تزریق واکسن‌های بومی می‌تواند بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مردم را از بین ببرد و دولت نیز بیشتر به مسائل اقتصادی بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. كساني كه به اسم توليد داخلي واكسن از رانت استفاده كردن وجلوي واردات رو گرفتن ،مسعول مرگ هزاران نفر از مردم بيگناه هستند!!!شما رسانه ها چرا سكوت كرديد؟ نكنه شما هم سهمتون رو گرفتيد؟ بنياد بركت و مجلس جوابگو باشن….

  2. بجایه اینکه مردم برای این واکسن های بنجل بی کیفیت داخلی توسرهم دیگه میزنند بجاش خودشون رو تقویت کنند با خردن انواع 🍎🍊🍒🍓🍍میوه ها و سبزیجات🥦🧄🧅🥕🥕🫑🥒🥬🌶🍅🫒🍄🍄 که حاوی گروه تمامی ویتامین هاست اینطور بدن انسان میتواند در برابر هر ویروسی مقابله کند و حتی باعث میشه جلوی مرگ و میر گرفته بشه نه این واکسن های آشغالی سینوفارم ، برکت، و یا… که اصلا مشخص نیستند با چه موادی ساخته شدند و حتی به قول خودشان تضمین شده هم نیستند و احتمال دارد اون فرد پس از دو دز واکسن هم باز به کرونا مبتلا بشه اما متاسفانه خریدن میوه هم دشوار شده چون بسیار گران شده خدا لعنت بکند باعث و بانی اش.😡😡

    • دلت رو خوش نکن دکتر علفی
      بنده خودم شدیدترین نوع کرونا رو گرفتم با بستری شدن در آی سی یو
      اولا خواست خدا دوما اگه داروهای مثل فاوی پرایمر و آمپولهای خارجی نبود،هیچ امیدی به زندگیمن نبود
      دکتر علفی نهایتا برای یک سرماخوردگی ضعیف کاربرد داره