اسپایکوژن

تایید واکسن اسپایکوژن توسط سازمان جهانی بهداشت حقیقت ندارد

شرکت سیناژن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خبر تایید واکسن ایرانی-استرالیایی اسپایکوژن توسط سازمان جهانی بهداشت حقیقت ندارد.

اخیرا خبری در رسانه‌ها منتشر شده با این عنوان که فاز یک آزمایش بالینی واکسن ایرانی-استرالیایی اسپایکوژن به تایید سازمان جهانی بهداشت یا WHO رسیده است. اما امروز شرکت سیناژن با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد. سیناژن در این بیانیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به این که اخیرا در تعدادی از رسانه‌ها مطرح شده است که واکسن اسپایکوژن تاییدیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) را اخذ کرده است، شرکت سیناژن این موضوع را کاملا تکذیب می‌کند. صرفا در جلساتی که با حضور اعضای معاونت بین‌الملل وزارت بهداشت و کارشناسان WHO داشته است، مطالعات فاز یک و دو ارائه شده و سایر مراحل در دست اقدام است.

درباره واکسن اسپایکوژن

گفتنی است طبق اخبار منتشر شده، فاز پیش بالینی و اول کارآزمایی بالینی واکسن Spikogen در استرالیا آغاز شد و پس از آن که مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران قبول کرد که فازهای دوم و سوم آزمایشات در ایران انجام شود. این واکسن محصول مشترک شرکت Vaxine استرالیا و شرکت خصوصی سیناژن در ایران است و از قسمتی از ویروس کرونا یعنی پروتئین Spike تشکیل شده که باعث به وجود آمدن ایمنی در برابر کروناویروس می‌شود. بنابراین در ساخت این واکسن از ویروس زنده یا کشته شده استفاده نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*