آموزش ساخت استیکر تلگرام

آموزش ساخت استیکر تلگرام در چند قدم

اگر به دنبال ساخت استیکر تلگرام یا همان Telegram Stickers هستید، فقط به آشنایی اولیه با نرم افزارهای طراحی نیاز دارید. ماباقی کارها توسط یک ربات انجام می‌شود.

استیکرهای تلگرام دنیای خودشان را دارند و مردم از آن‌ها با طرح‌های گرافیکی زیبا، تصاویر خنده‌دار یا دیالوگ‌های فیلم‌ها در مکالمات خود استفاده می‌کنند. اما خبر خوب اینکه شما می‌توانید استیکر خودتان را برای تلگرام بسازید.

برای ساخت استیکر تلگرام شما هیچ نیازی به داشتن یک حساب کاربری ویژه توسعه‌دهندگان یا سختی‌های فراوان ندارید. فقط کافیست عکسی که می‌خواهید از آن یک استیکر بسازید را برای یک ربات ارسال کنید و استیکر خودتان را تحویل بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید ارتباط با دوستانتان را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنید، در این مقاله با ساخت استیکر تلگرام (Telegram Stickers) با ما همراه باشید.

ساخت استیکر تلگرام

گام اول: استیکر خودتان را طراحی کنید

برای ساخت استیکر تلگرام حتماً نباید یک طراح گرافیکی حرفه‌ای باشید. اگر باشید که عالی است، اما اگر نیستید هم می‌توانید با چند گام ساده این کار را انجام دهید. بسیاری از استیکرهای تلگرام، نقل قول‌های خنده‌داری همراه با تصاویر هستند که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. برای ساخت آن‌ها حتی اگر مهارت اولیه کار با نرم افزارهای گرافیکی را داشته باشید هم کافی است.

فقط استیکرهایی که می‌سازید باید از الزامات طراحی یکپارچه پیروی کنند که آن هم پیچیده نیست و در زیر می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید:

  • استیکرهای تلگرام باید با فرمت PNG و پس زمینه شفاف باشند و اندازه آن‌ها باید ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل باشد.
  • هر استیکر باید یک فایل عکس مجزا باشد. طراحی و آپلود آن‌ها در کامپیوتر آسوده‌تر از موبایل است؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از تلگرام مک، تلگرام ویندوز یا نسخه تحت وب تلگرام آن‌ها را در تلگرام آپلود کنید.
  • انتخاب آیکون برای پک استیکرهای ساخته شده شما اختیاری است. اگر می‌خواهید برای استیکر پک خود یک آیکون بسازید، آن فایل باید با فرمت PNG و اندازه ۱۰۰ در ۱۰۰ پیکسل با پس زمینه شفاف باشد.

اگر از تصاویر و دیالوگ فیلم‌ها برای ساخت استیکر استفاده می‌کنید، شما قوانین حق چاپ را نقض خواهید کرد. در این صورت اگر استیکر شما در فضای وب منتشر شده و در اختیار دیگر کاربران قرار بگیرد، در صورت شکایت صاحب اثر تلگرام موظف است آن را حذف کند. اما نگران نباشید، هنگام آپلود استیکرها هیچگونه بررسی برای حق چاپ وجود ندارد.

آموزش ساخت استیکر تلگرام

به طور متوسط استیکر پک‌های تلگرام شامل ۱۰ تا ۲۰ استیکر هستند؛ اما شما هنگام آپلود کردن هیچ محدودیتی نخواهید داشت. برخی از استیکر پک‌ها شامل بیش از ۱۰۰ استیکر هم می‌شوند. علاوه بر این شما می‌توانید حتی بعد از آپلود کردن آن‌ها هم استیکر به پک خود اضافه کنید.

گام دوم: ربات Telegram Sticker را پیدا کنید

زمانی که استیکرهای تلگرام شما طراحی و آماده انتشار شدند، اکنون باید ربات Telegram Sticker را پیدا کنید. با باز کردن تلگرام و تایپ عبارت stickers در قسمت جستجو، ربات آن نمایان می‌شود. این ربات Stickers نام دارد و یک تیک سفید رنگ هم در کنارش است. روی آن کلیک کنید تا فهرست فرمان‌های مورد نیاز برای استفاده از آن روی صفحه نمایان شود.

آموزش ساخت استیکر تلگرام

این فرمان‌ها به ترتیب زیر است:

  • /newpack برای ساخت یک استیکر پک تلگرام
  • /addsticker برای اضافه کردن یک استیکر به پک ساخته شده فعلی
  • /delsticker برای حذف یک استیکر از پک ساخته شده فعلی
  • /ordersticker برای تعویض یک استیکر در پک فعلی
  • /stats برای مشاهده تعداد دفعات استفاده از یک استیکر خاص
  • /top برای مشاهده محبوب‌ترین استیکرها در پک
  • /packstats برای مشاهده تعداد دفعات استفاده از استیکر پک
  • /packtop برای مشاهده محبوب‌ترین استیکر پک‌ها
  • /cancel برای لغو هرگونه فرمان

برای ساخت استیکر تلگرام خود در قالب یک پک، فرمان newpack/ را وارد کنید و کلید اینتر را بفشارید.

گام سوم: استیکرهای تلگرام ساخته شده را آپلود کنید

ربات Telegram Sticker کار را برای آپلود استیکرهای ساخته شده توسط شما آسان کرده است. تمام کاری که باید انجام دهید این است:

  1. فرمان newpack/ را وارد کنید و کلید اینتر را بفشارید.
  2. ربات استیکر از شما می‌خواهد نام پک خود را وارد کنید. نام آن را وارد کرده و ارسال کنید.
  3. اکنون روی آیکون File کلیک کرده و نخستین استیکر خود را آپلود کنید. حتماً آن را باید به صورت فایل، و نه به صورت یک عکس آپلود کنید.
  4. ربات از شما می‌خواهد برای استیکر خود یک اموجی انتخاب کنید. یک اموجی متناسب با استیکر خود انتخاب کرده و کلید اینتر را بفشارید. برای هر استیکر می‌توانید ۲ اموجی را انتخاب کنید.
    آموزش ساخت استیکر تلگرام
  5. مراحل ۳ و ۴ را برای تمام استیکرهایی که می‌خواهید در استیکر پک شما وجود داشته باشد تکرار کنید.
  6. وقتی کار تمام شد، عبارت publish/ را وارد کرده و ارسال کنید.
  7. اگر می‌خواهید یک آیکون برای استیکر پک خود انتخاب کنید، آن را در میان سایر تصاویر آپلود کرده و برای ربات ارسال کنید. فقط کافیست بعد از ارسال آن فرمان skip/ را وارد کنید. اولین استیکر شما به عنوان آیکون پک انتخاب خواهد شد.
  8. در نهایت یک نام کوتاه انتخاب کرده و برای ربات ارسال کنید تا ربات یک آدرس کوتاه برای دسترسی و دانلود استیکر پک شما ارسال کند. در اینجا ما نام Johnxawesome را انتخاب کردیم و آدرس استیکر پک ما به صورت https://t.me/addstickers/Johnxawesome برایمان ارسال شده است.
    آموزش ساخت استیکر تلگرام

کار تمام است. حالا می‌توانید هم خودتان از این استیکرهای ساخته شده در هر کجای اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که خواستید استفاده کنید، هم این که آدرس استیکر پک خود را در اینترنت قرار دهید تا دیگر کاربران در سراسر جهان نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*