مشکل سنسور مجاورت گوشی های شیائومی

مشکل سنسور مجاورت گوشی های شیائومی توجه شرکت سازنده را به خود جلب کرد

مشکل سنسور مجاورت گوشی های شیائومی توسط برخی از کاربران این شرکت گزارش شده است. این گزارش‌ها که متوجه گوشی‌های جدید شیائومی هستند، این شرکت را به واکنش وا داشته‌اند.

این روز‌ها انجمن‌های کاربری شیائومی شاهد گزارش‌هایی است که به مشکل سنسور مجاورت برخی از گوشی های جدید این شرکت اشاره دارند. حالا به نظر می‌رسد که شیائومی پیام کاربرانش را دریافت کرده است و در تلاش برای رفع این مشکل می‌باشد.

حسگر مجاورت نوعی حسگر است که می‌تواند بدون تماس فیزیکی نزدیک شدن اجسام را تشخیص دهد. این سنسور وظیفه خاموش کردن نمایشگر در حین تماس را بر عهده دارد.

البته هنوز دلیل اصلی این مشکل مشخص نشده است؛ اما برخی کاربران بر این باورند که مشکل سخت افزاری است. این در حالی است که شیائومی اخیرا تصمیم گرفته است به همکاری خود با شرکت Elliptic Labs که مسئولیت تامین حسگر‌های مجاورت گوشی‌ های این شرکت را بر عهده داشت، پایان دهد.

شیائومی هم اکنون با شرکت Minghao Sensing برای تامین قطعه مورد نظر وارد همکاری شده است؛ اما متاسفانه مشخص نیست چه زمانی شاهد استفاده از سنسورهای جدید در گوشی‌ های این شرکت خواهیم بود.

شرکت چینی همچنین اعلام کرد که در حال کار روی رفع برخی از مشکلات گوشی‌های جدید خود است و به زودی آپدیتی را به صورت OTA برای کالیبره کردن مجدد سنسورهای مدل‌های مربوطه منتشر خواهد کرد. البته با توجه به اینکه این مشکل در دستگاه‌های زیادی مشاهده شده است، احتمالا با یک مشکل سخت افزاری مواجه هستیم و به‌روزرسانی نرم افزاری دردی را دوا نخواهد کرد.

در صورت منتشر شدن هرگونه خبر جدیدی در رابطه با مشکل سنسور مجاورت گوشی های شیائومی، آن را در گجت نیوز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*