سونی در کنار بازی‌های انحصاری به عرضه آثارش برای پی‌سی ادامه خواهد داد

بازی‌های انحصاری پلی استیشن هنوز در اولویت قرار دارند اما سونی در آینده به انتشار عناوین شاخص خود برای کامپیوترهای شخصی ادامه خواهد داد.

هرمن هالست به عنوان رئیس استودیوهای پلی استیشن در مصاحبه اخیرش با گیم اینفورمر، نکات جالبی را در رابطه‌ با بازی‌های شرکت Sony مطرح کرد. در طول این مصاحبه، هالست اذعان داشت که تولید و توسعه عناوین انحصاری همچنان اولویت اصلی این شرکت است اما در آینده امکان انتشار بازی‌های بیشتری برای پی‌سی وجود خواهد داشت.

«هورایزن زیرو داون» سه سال پس از عرضه اولیه بر روی پلی استیشن ۴، برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد؛ در حالی که بازی Days Gone زمان کم‌تری را سپری کرد و دو سال بعد در اختیار کاربران پی‌سی قرار گرفت. هالست می‌گوید که سونی و استودیوهای پلی استیشن قصد دارند تا همین روند دو ساله را ادامه دهند. اما چنین اتفاقی زمینه‌ساز این است که بدانیم بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ در چه زمانی عرضه خواهند شد.

هرمن هالست در این‌باره می‌گوید:

به طور معمول، بین انتشار بازی اصلی بر روی پلی استیشن و رایانه‌های شخصی، دو سال فاصله وجود دارد. اما می‌توانم به شما قول بدهم که ما به توسعه عناوین انحصاری بزرگ‌مان ادامه خواهیم داد. این بخشی از دلیل وجود ما به شمار می‌رود و قطعاً برای ما بسیار مهم است که تولید و انتشار بازی‌های انحصاری را گسترش دهیم.

آنچارتد ۴

به نظر می‌رسد پلی استیشن، بیشتر به سمت پی‌سی گرایش پیدا کرده‌ است. این موضوع با توجه به خرید استودیو Nixxes توسط سونی، جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود. غول ژاپنی تاکید کرد که هدف این خرید، توسعه پورت‌های بیشتر بر روی پی‌سی خواهد بود.

«دیز گان» پس از انتشار برای کامپیوترهای شخصی، موفقیت‌های زیادی را به دست آورد و «دث استرندینگ» هم با اقبال خوبی مواجه شد. اپیک گیمز مدتی پیش مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به Sony پیشنهاد داد تا تعدادی از بازی‌های پلی استیشن را راهی پی‌سی کند؛ دلیلی که برای تغییر موضع سونی نسبت به انحصاری‌هایش، بیش از حد کافی به نظر می‌رسد!

نظر شما در رابطه با سیاست‌های جدید Sony و استودیوهای پلی استیشن چیست؟ آیا در آینده شاهد انتشار بازی‌هایی مانند «آنچارتد» و «لست آو آس» بر روی کامپیوترهای شخصی خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*