سویه لامبدا

سویه لامبدا کرونا در آستانه ورود به کشور است

سویه لامبدا کرونا هم‌اکنون فاصله زیادی با کشور ندارد و در صورت عدم مدیریت مرزها سریعا به کشور ورود پیدا کرده و جان بسیاری از افراد را می‌گیرد.

براساس اظهارات نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران،‌ هم‌اکنون کشور به شدت درگیر کرونا است و در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. توکلی عنوان کرد که مبتلایان به کووید-19 سه گروه هستند:

الف) گروهی که برای آن‌ها دارو تجویز می‌شود و سپس برای درمان به خانه منتقل شده و در صورت وخیم شدن اوضاعشان مجددا به بیمارستان می‌روند.

ب) گروهی که ویروس به ریه آن‌ها نفوذ کرده و احتیاج به بستری دارند؛‌ اما از آنجایی که وضعیت چندان حادی ندارند برای درمان به کلینیک‌های درمانی موقت ارجاع داده می‌شوند. در شرایط کنونی روزانه 6 هزار و 507 بیمار کرونایی احتیاج به بستری 5 تا 7 روزه در بیمارستان دارند.

پ) گروه آخر نیز بیمارانی هستند که وضعیت بسیار وخیمی دارند و چاره‌ای جز بستری شدن ندارند که بر اساس آمارها،‌ بیمارستان‌های تهران هر روز پذیرای 2 هزار بیمار جدید هستند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در ادامه در ارتباط با داروهای تزریقی عنوان کرد که بیماران کرونایی برخی از داروهای ضد ویروسی را به طور تزریقی و برخی را نیز به صورت خوراکی استفاده می‌کنند. تاکنون بررسی داروی رمدسیویر که به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و 2 داروی سابیرا تراپی که به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفته است.

نتایج به دست آمده از بررسی این داروها مشخص ساخت که اثرگذاری رمدسیویر نسبی است و از طرفی دیگر داروی فاویپیراویر هیچ‌گونه اثرگذاری ندارد. لازم به ذکر است که برای تأثیرگذاری داروی رمدسیویر باید بیمار این دارو را در فاز اول بیمار دریافت کند. هنگامی که فاز ویروسی در بیمار آغاز می‌شود، ویروس به شدت در بدن او تکثیر می‌کند و ریه و دستگاه گوارش آلوده می‌شوند و نهایتا نیز بیمار وارد مرحله التهابی شده و جان خود را از دست می‌دهد. در شرایط این‌چنینی داروهای دیگر توان مقابله با بیماری را ندارند و تجویز بیش از حد آن‌ها می‌تواند با عوارضی همراه بوده و همچنین به بیمار ضرر مالی وارد کند.

سویه لامبدا فاصله زیادی با کشور ندارد

نادر توکلی در ادامه بیان کرد در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه ما سویه لامبدا است که مطابق با گزارش‌ها زمان زیادی تا ورود آن به کشور باقی نمانده است. کشور ما هم‌اکنون در پیک پنجم کرونا قرار دارد و در صورت عدم مدیریت مرزها سویه لامبدا سریعا به کشور ورود پیدا می‌کند و خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود می‌آورد. لازم به ذکر است که این گونه از کرونا می‌تواند منجر به مرگ بسیاری از افراد 10 تا 20 ساله شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*