تعداد فوتی های کرونا

رئیس سازمان نظام پزشکی: تعداد فوتی های کرونا چند برابر آمار وزارت بهداشت است

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت تعداد فوتی های کرونا در واقع سه تا چهار برابر بیشتر از آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است.

به تازگی آماری توسط سازمان ثبت احوال منتشر شد که نشان می‌داد در دوره شیوع کرونا 250 هزار نفر فوتی بیشتر از میزان متعارف سال‌های گذشته داشته‌ایم. این آمار شائبه درست نبودن آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در مورد تعداد فوتی های کرونا را به وجود آورد. البته این اولین بار نیست که چنین شائبه‌هایی به وجود می‌آید و بارها افراد مختلف مدعی شدند که آمار واقعی مرگ و میر کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمارهای اعلامی است.

دلیل بیشتر بودن تعداد فوتی های کرونا نسبت به آمار

امروز رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت آمار واقعی مرگ و میر کرونا در ایران چند برابر بیشتر از آمارهای رسمی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود. محمدرضا ظفرقندی درباره آمار دقیق قربانیان کرونا گفت گواهی فوت این افراد بر اساس بیماری کرونا صادر می‌شود و طبق آن، وزارت بهداشت آمار فوتی های کرونا را اعلام می‌کند. اما خیلی از بیماران مبتلا به کرونا بدون اخذ تست فوت می‌کنند و به همین دلیل وارد آمار نمی‌شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران برآورد کرد که آمار واقعی مرگ و میر کرونا در کشورمان سه تا چهار برابر آمارهای اعلام شده است. وی همچنین از وضعیت واکسیناسیون در ایران انتقاد کرد و گفت در واکسیناسیون گسترده مردم کشورمان تاخیر رخ داده و حتی بخشی از کادر درمان نیز هنوز واکسن را دریافت نکرده‌اند. ظفرقندی در پایان اظهار کرد در بین پزشکان و پرستاران، حدود سه هزار درخواست در سال برای مهاجرت داریم.

لازم به ذکر است که طبق آمار وزارت بهداشت، در 24 ساعت گذشته 610 بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و تعداد کل فوتی های کرونا در ایران به 102 هزار و 648 نفر رسیده است.