بزرگترین باتری خورشیدی

بزرگترین باتری خورشیدی جهان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شرکت فلوریدا پاور اند لایت اعلام کرد تا 75 درصد پروژه مرکز ذخیره سازی انرژی ماناتی به عنوان بزرگترین تاسیسات ذخیره باتری خورشیدی در دنیا با نصب 100 مورد از 132 کانتینر خورشیدی تکمیل شده است.

پروژه مرکز ذخیره انرژی ماناتی به عنوان بزرگترین تاسیسات ذخیره باتری خورشیدی در دنیا تا پایان سال جاری میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید. تاکنون 100 مورد از 132 کانتینر خورشیدی دارای ماژول‌های باتری نصب شده است که 75 درصد این پروژه را شامل می‌شود. بعد از تکمیل این پروژه، این مرکز قادر به تحویل 900 مگابایت انرژی خواهد بود که برای تامین نیروی 329 هزار خانه به مدت بیش از دو ساعت مناسب است.

ذخیره انرژی 2 هزار باتری آیفون در بزرگترین باتری خورشیدی جهان

جالب است بدانید که وزن هر باتری در مرکز ماناتی معادل 200 پوند (90 کیلوگرم) است. همچنین مرکز پاور اند لایت می‌تواند انرژی خورشیدی معادل 2000 باتری گوشی آیفون را ذخیره کند. کل مرکز ماناتی ظرفیتی برابر 100 میلیون باتری آیفون دارد. علاوه بر این 132 کانتینر در زمینی با مساحت 40 جریب (30 زمین فوتبال) قرار خواهند داشت. در هر کانتینر خورشیدی، 400 ماژول باتری قرار دارد که شارژ آن در این مرکز انجام می‌شود. گفته شده که این مرکز باتری، عمر 40 ساله دارد.

بزرگترین باتری خورشیدی

با توجه به فناوری یکپارچه ذخیره باتری پاور اند لایت فلوریدا، مشتریان این شرکت قادر به استفاده از انرژی خورشیدی در زمان عدم تابش خورشید خواهند بود. مدیرعامل فلوریدا پاور اند لایت، اریک سیلاجی گفته که این شرکت قصد تبدیل فلوریدا به ایالتی پیشرو در پایداری و انعطاف است. از جمله اهداف اصلی این شرکت هم تامین نیروی پاک، قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. در آینده نزدیک ارائه خدمات بزرگترین باتری خورشیدی جهان به مشتریان فلوریدا پاور اند لایت آغاز خواهد شد. شرکت پاور اند لایت قصد تمرکز روی پروژه آزمایشی هیدروژن سبز دارد که انرژی 100 درصد بدون کربن را فراهم خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*