شبیه ساز ویندوز 11

شبیه ساز ویندوز 11 سیستم عامل مایکروسافت را به گوشی و تبلت شما می‌آورد

هنوز زمان زیادی تا انتشار نسخه نهایی Windows 11 باقی مانده است؛ اما شما می‌توانید شبیه ساز ویندوز 11 را روی گوشی، تبلت یا مرورگر لپ تاپ خود امتحان کنید.

برای برخی از کاربران ویندوز 11 جذابیت بسیار بالایی دارد و نمی‌توانند تا زمان انتشار نسخه نهایی صبر کنند. البته این موضوع تنها به دلیل امکان دانلود و اجرای برنامه‌های اندرویدی در این نسخه ویندوز نیست و بخشی از آن به خاطر ظاهر و رابط کاربری جدیدی است که به دستگاه شما می‌دهد. از تسک بار به‌روز شده گرفته تا منو استارت با طراحی جدید و پنجره‌های شیشه‌ای با لبه‌های گردتر. اینجاست که شبیه ساز ویندوز 11 وارد می‌شود.

شبیه ساز ویندوز 11

توسعه دهنده‌ای به نام Blue Edge اقدام به ارائه یک شبیه ساز وب محور از ویندوز 11 کرده است. این وب‌سایت پیچیده در واقع زبان طرحی ویندوز 11 را با جزئیات زیاد دنبال می‌کند تا تجربه مشابهی را به افراد علاقه‌مند ارائه دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگر گوشی، تبلت یا رایانه‌ خود تا حدودی با حال و هوای ویندوز 11 آشنا شوند.

شما می‌توانید با استفاده از این شبیه ساز گشتی در محیط دسکتاپ بزنید، وارد منوی استارت شوید، مرورگر اج را باز کنید و حتی نگاهی به صفحه ویجت‌های Windows 11 داشته باشید. البته فراموش نکنید که این تنها یک تجربه تفریحی و جالب است و اگرچه شباهت بسیار زیادی به سیستم عامل مایکروسافت دارد، قرار نیست همانند آن عمل کند و به همین خاطر بسیاری از ویژگی‌ها در این شبیه ساز وجود ندارند.

شبیه ساز ویندوز 11

شبیه ساز Win 11 in React از طریق این لینک در دسترس است. البته رابط کاربری ویندوز 11 به خوبی مرورگر PC در اندروید و iOS به نمایش درنمی‌آید؛ اما اگر گوشی را به حالت افقی بگیرید و کمی بزرگنمایی صفحه مرورگر خود را تغییر دهید، می‌توانید به حالت قابل قبولی برسید.

شخص توسعه دهنده اعلام کرده که این پروژه به صورت متن باز است و به همین خاطر اگر توسعه دهنده هستید، بد نیست سری به GitHub زده و کمی آن را بررسی کنید.

این پروژه متن باز با هدف ارائه تجربه کاربری ویندوز 11 بر بستر وب و با استفاده از فناوری‌های استاندادری همچون React، CSS(SCS) و Js توسعه یافته است.

در رابطه با خود ویندوز 11 نیز باید بگوییم که مایکروسافت احتمالا جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود را تا پیش از زمستان برای کاربران ویندوز 10 (دستگاه‌های سازگار) منتشر خواهد کرد. شما می‌توانید حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 را در اینجا مشاهده کنید. البته احتمالا به زودی شاهد انتشار برنامه‌ای برای ارزیابی خودکار سازگاری دستگاه‌های مختلف با ویندوز 11 از طرف مایکروسافت خواهیم بود. تا آن زمان سر زدن به شبیه ساز مربوطه ضرری ندارد.