آپدیت MIUI 12.5 Enhaced

آپدیت MIUI 12.5 Enhaced برای این گوشی‌های شیائومی منتشر شد

شیائومی آپدیت MIUI 12.5 Enhaced را برای گوشی‌های سری Mi 10 و Mi 11 در جهان منتشر کرد. این نسخه، امکانات پیشرفته‌ای را به گوشی اضافه می‌کند.

شیائومی از چند روز پیش انتشار آپدیت MIUI 12.5 Enhanced را برای برخی از دستگاه‌های خود در چین آغاز کرده بود و طبق برنامه تا امروز باید موج اول انتشار آن تمام می‌شود. خوشبختانه شیائومی این اتفاق را به خوبی رقم زد و طبق برنامه زمانی پیش رفت. این کمپانی چندی پیش از نسخه پیشرفته‌تر رابط کاربری MIUI خود مبتنی بر اندروید رونمایی کرده بود و آن فقط برای کاربران چینی منتشر شده بود. اکنون کاربران دیگر بازارهای جهانی گوشی‌های شیائومی نیز می‌توانند این نسخه را دریافت کنند.

البته این آپدیت برای دستگاه‌های محدودی منتشر شده و گفته می‌شود صاحبان دیگر دستگاه‌ها باید تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ منتظر دریافت آن بمانند. گوشی‌هایی که امروز آپدیت نسخه Enhanced می یو آی ۱۲.۵ را دریافت کرده‌اند، شامل مدل‌های زیر می‌شوند:

  • شیائومی می ۱۱/ می ۱۱ اولترا/ می ۱۱ آی/ می ۱۱ ایکس پرو/ می ۱۱ ایکس
  • شیائومی می ۱۰ ۵ جی/ می ۱۰ پرو ۵ جی/ می ۱۰ تی ۵ جی/ می ۱۰ تی پرو ۵ جی

در نظر داشته باشید که شاید نسخه جهانی تمام این مدل‌ها آپدیت جدید می یو آی را دریافت نکنند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم به زودی تعداد مدل‌هایی که این نسخه را دریافت می‌کند، افزایش پیدا کند. همانطور که از نامش پیداست، این یک نسخه پیشرفته از آپدیت MIUI 12.5 است که در دسامبر گذشته رونمایی شده بود. این نسخه شامل صدها بخش اصلاح شده و بهبود یافته می‌شود، اما کلیدی‌ترین تغییرات آن مربوط به بهینه‌سازی و طول عمر بیشتر باتری است.

امکانات آپدیت MIUI 12.5 Enhaced

آپدیت MIUI 12.5 Enhaced

قابلیت “Atomic Memory” مصرف رم را بهینه می‌کند تا به گوشی اجازه دهد برنامه‌های بیشتری در پس زمینه فعالیت کنند. یکی دیگر از بهینه‌سازها مربوط به مصرف پردازنده با کاهش ۱۵ درصدی و کاهش ۸ درصدی مصرف انرژی توسط آن در برخی از موارد می‌شود.

قابلیت “Liquid Storage” حافظه داخلی را در وضعیت مطلوبی حفظ می‌کند که باعث کاهش سرعت فرسودگی آن می‌شود. به گفته شیائومی، عملکرد خواندن/ نوشتن حافظه گوشی بعد از ۳۶ ماه استفاده فقط ۵ درصد افت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*