فوتی های کرونا

استاد دانشگاه تهران: آمار فوتی های کرونا 7 برابر آمار رسمی است

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص این که آمار رسمی فوتی های کرونا به بیش از 100 هزار نفر رسیده گفت آمار مرگ و میر واقعی 7 برابر آمار رسمی است.

کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه با روزنامه جوان در خصوص اینکه آمار رسمی فوتی های کرونا از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد عنوان کرد بر اساس آنچه خود ایرج حریرچی گفته است آمار فوتی‌ها را می‌بایست 2.5 تا 3 برابر کنیم، اما من بر این باورم که شما برای دستیابی به آمار دقیق باید آمار فوتی های کرونا را 7 برابر کنید.

آمار فوتی های کرونا 7 برابر آمار رسمی

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص این که با چه سندی می‌گوید آمار فوتی های کرونا 7 برابر آمار رسمی است گفت:

طبق آمار‌هایی که ابتدای شروع کرونا از مناطق مختلف کشور دریافت می‌کردم، متوجه شدم که در برخی از مناطق می‌توانیم آمار رسمی را تا هفت برابر کنیم تا به آمار واقعی برسیم. در شهریور ماه سال گذشته ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ را داشتیم، اما داده‌ها را به گونه‌ای مهندسی می‌کنند که اگر شما از من سندی بخواهید سندی ندارم؛ چرا که به داده‌ها دسترسی ندارم و داده‌ها در اختیار نیست، اما چیزی که مشخص است و خود دکتر حریرچی گفته آمار فوتی دو و نیم تا سه برابر آمار رسمی است. اخیرا هم دکتر زالی رسما اعلام کرد که ما به سازمان جهانی بهداشت آمار دروغ داده‌ایم! پیش از این من به دکتر اسدی لاری گفتم پژوهشی که در قم انجام داده‌اید و نتایج آن را برای WHO فرستاده‌اید باید در اختیار من پژوهشگر ایرانی باشد، اما متأسفانه در وزارتخانه هر کاری که انجام می‌شود برای سازمان‌های جهانی است، اما در داخل کشور برای حفظ منافع برخی افراد ویروس را رها کرده‌اند.

کوروش هلاکویی نائینی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد به جز واکسیناسیون برای کنترل کرونا سه استراتژی وجود دارد؛ نخست ایمنی گروهی است، دوم ایمنی گروهی با محدودیت‌های خاص و سوم لاک‌داون است که ما در کشورمان استراتژی ایمنی گروهی را انجام دادیم و محدودیت‌هایی هم که تا به امروز انجام شده به شکل نمادین بوده‌ است.

وی با بیان این که شروع موج ششم کرونا باعث افزایش فوتی‌ها خواهد شد گفت:

اگر مداخلات لازم را انجام ندهیم، پیک بعدی قوی‌تر از این رخ خواهد داد و مرگ‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت. باید لاک داون به شیوه حکومت نظامی انجام شود و مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل ضعف مدیریت خود، چرخش ویروس را به حساب گونه‌های جدید ویروس دلتا یا هندی و انگلیسی می‌گذارند، باید محاکمه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایران داره از این مرگ و میر کسب درامد میکنه،بعد بیاد جلوش رو بگیره؟
    پشت پرده واردات قرص به جای واکسن،واردات و تولید اقلام بهداشتی و ماسک،جریمه ها…درامدی رو ایجاد کرده که از دست دادنش غیر قابل درکه،حتی اگه به مرگ و میر مردم مظلوم ایران باشه