نحوه صحیح تمیز کردن دسته ایکس باکس وان

آیا از اهمیت تمیز کردن دسته ایکس باکس وان مطلع هستید؟ آیا می‌دانید یک دسته Xbox One آلوده می‌تواند باعث بیماری اعضای خانواده شما شود؟ اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

فرقی نمی‌کند شما هر روز یا فقط چند وقت یک بار با ایکس باکس خود بازی می‌کنید؛ احتمالاً تا به حال دسته بازی خود را تمیز نکرده‌اید. از آنجا که دسته بازی می‌تواند جای خوبی برای تجمع باکتری‌ها باشد، مهم است که هر از چند گاهی اقدام به تمیز کردن دسته ایکس باکس وان کنید و نگذارید به محل میکروب‌ها تبدیل شود.

اما تمیز کردن دسته Xbox One با مواد شوینده و لوازم اشتباهی نه تنها به تمیزی آن کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث آسیب رساندن آن نیز شود. در این مقاله قصد داریم شما را با هرآنچه باید در این مورد بدانید، آشنا کنیم و خطر انتقال بیماری‌های عفونی از طریق کنترلر ایکس باکس وان را به حداقل برسانید.

چرا باید به تمیز کردن دسته ایکس باکس وان اهمیت دهید؟

دو دلیل اصلی برای همیشه تمیز نگه داشتن دسته ایکس باکس وان وجود دارد. اولی جلوگیری از انتشار جرم و دومی حفظ عملکرد خوب دستگاه است. اما برای تمیز کردن به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

  1. گوش پاک‌کن پنبه‌ای
  2. یک مسواک قدیمی
  3. خلال دندان
  4. پارچه مرطوب و غیرسایشی
  5. دستمال مرطوب ضد باکتری
  6. جاروبرقی با نازل کوچک

تمام این موارد به شما در تمیز کردن دسته ایکس باکس وان کمک خواهند کرد. پیش از شروع تمیز کردن، باید وقت بگذارید و تمام این موارد را به همراه دسته روی یک سطح تمیز قرار دهید.

نحوه باز کردن دسته ایکس باکس وان

این که یک دستمال ضد باکتری را بردارید و دسته خودتان را قبل از بازی کردن با آن تمیز کنید ساده به نظر می‌رسد. اما بهتر است که دسته را باز کرده و با یک تمیزکاری اساسی‌تر انجام دهید. مطمئن نیستید چطور باید اینکار را انجام دهید؟ کار پیچیده‌ای نیست. شما فقط به این موارد نیاز دارید:

  1. پیچ‌گوشتی ستاره‌ای T8 یا T9 بسته به مدل دسته
  2. پیچ‌گوشتی تخت
  3. پیک گیتار پلاستیکی
  4. چاقوی پلاستیکی یک‌بار مصرف

تمیز کردن دسته ایکس باکس وان

به آرامی پیچ‌ها را باز کنید و با پیک گیتار و یک چاقوی پلاستیکی تلاش کنید دو قسمت پشت و جلوی دسته بازی را از هم جدا کنید. زمانی که دسته را باز کردید، اکنون آماده تمیز شدن است. این مهم است که شما چگونه دسته بازی را باز می‌کنید. با توجه به گران قیمت بودن دسته، هرگونه بی‌احتیاطی از سوی شما می‌تواند منجر به خراب شدن دسته شده و هزینه اضافی روی دست شما بگذارد.

تمیز کردن دسته ایکس باکس وان

چه چیزی را در داخل دسته باید تمیز کنید؟

وقتی قاب بیرونی دسته ایکس باکس وان را باز کردید، شما اکنون می‌توانید شروع به تمیزکاری کنید. اما باید از کجا شروع کنید و چه چیزی را در داخل دسته تمیز کنید؟

۱- خود قاب را تمیز کنید

با یک دستمال مرطوب شروع به تمیز کردن قاب دسته کنید. داخل و خارج آن، نقاطی که تجمع آلودگی‌ها است را به خوبی تمیز کنید. این آلودگی‌ها معمولاً در لبه‌های قاب دسته قرار دارند. اگر دسترسی به نقاط آلوده سخت بود، از خلال دندان برای تمیز کردن آلودگی‌ها استفاده کنید. پیش از اقدام به تمیز کردن داخل، مطمئن شوید که قاب به طور کامل تمیز شده است. قسمتی از دسته که معمولاً انگشت شست شما در‌ آن‌جا قرار می‌گیرد بیشتر از نقاط دیگر مستعد آلودگی هستند. بنابراین برای تمیز کردن آن وقت بگذارید.

تمیز کردن دسته ایکس باکس وان

۲- داخل دسته ایکس باکس را تمیز کنید

گام بعدی تمیز کردن بدنه داخلی دسته ایکس باکس وان است. روی دکمه‌ها را پاک کرده و در صورت لزوم آن‌ها را از دسته جدا کنید. همین مورد در خصوص پد D و جوی استیک‌ها نیز صدق می‌کند. دکمه‌های شانه‌ای و تریگرها را نیز باید تمیز کنید. فقط هنگام تمیز کردن مراقب باشید، زیرا یک اشتباه می‌تواند باعث جدا شدن مکانیزم شود.

تمیز کردن دسته ایکس باکس وان

۳- جرم‌ها را پاک کنید

یک دستمال مربوط گزینه خوبی برای تمیز کردن است، اما گاهی اوقات به یک شیء کوچک برای تمیز کردن نیاز دارید. در چنین مواقعی می‌توانید از یک خلال دندان با کمی پنبه روی آن استفاده کنید. به خاطر بسپارید که تمیز کردن دسته ایکس باکس وان پروسه طولانی است و باید با دقت کامل آن را انجام دهید. مهم است که برای تمیز کردن آلودگی‌های تجمع کرده در داخل دسته وقت بگذارید.

تمیز کردن دسته ایکس باکس وان

۴- از اسپری و دستمال مربوط آنتی باکتریال استفاده کنید

قبل از اینکه دسته ایکس باکس را دوباره ببندید، کمی برای تمیز کردن تمام سطوح چه در داخل و چه در خارج با یک دستمال مربوط آنتی باکتریال وقت بگذارید. برای هر نقطه‌ای که با دستمال مربوط به آن دسترسی ندارید هم از اسپری آنتی باکتریال استفاده کنید.

این مرحله اضافه‌تر، به شما کمک می‌کند از تمیز بودن کامل دسته ایکس باکس خود مطمئن شوید. اگر ساعت‌های زیادی در روز را به بازی کردن می‌پردازید، این مرحله ضروری است. به خصوص اگر این دسته مربوط به یک کنسول بازی عمومی در محیط کار شما باشد.

آماده بازی هستید؟ فراموش نکنید که اول دست‌هایتان را بشویید

بعد از تمیز کردن داخل و خارج دسته، منطقی نیست اجازه دهید دوباره کثیف شود. مسلماً شما برای انجام این کار وقت گذاشته‌اید. بنابراین به جای این که فوراً دسته بازی را برداری و کنسول را روشن کنید و شروع به بازی کردن کنید، دست‌هایتان را به خوبی بشویید. دستشویی به مکانی که کنسول بازی قرار دارد نزدیک نیست؟ از یک ژل آنتی باکتریال استفاده کنید. اگر به طور مرتب از کنسول خود استفاده می‌کنید، یک ژل آنتی باکتریال مناسب پوست‌های حساس را تهیه کنید.

حالا می‌توانید با خیال راحت از بازی کردن لذت ببرید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*