هواوی نوا 8 آی

نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های هواوی نوا 8 آی

هواوی نوا 8 آی به عنوان جدیدترین عضو سری نوا هواوی توانسته در قالب یک گوشی هوشمند زیبا و کارآمد به تمام نیاز کاربران خود پاسخ دهد. در ادامه با مشخصات این گوشی آشنا می‌شویم.

گوشی‌های سری نوا هواوی به عنوان جذاب‌ترین محصولات بازار محسوب می‌شود که با مشخصات قدرتمند و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب توانستند به گزینه ایده‌آل بسیاری از مشتریان تبدیل شوند. هواوی نوا 8 آی نیز به عنوان جدیدترین عضو سری نوا هواوی به شمار می‌رود که در قالب یک گوشی هوشمند زیبا و کارآمد توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

از آنجایی که گوشی های میان رده و خوش قیمت توانستند در بازار نگاه بسیاری را به خود جلب کنند، شرکت هواوی نیز با توجه به این موضوع به تازگی گوشی هواوی نوا 8 آی را معرفی کرد که یک گوشی میان رده بسیار جذاب محسوب می‌شود. این گوشی با مشخصات فنی و سخت افزاری مناسب خود می‌تواند در جایگاه بالاتری از رقبا قرار بگیرد. از ویژگی‌های این گوشی میان رده می‌توان به طراحی جذاب همانند پرچمداران، شارژ سریع و باتری با شارژدهی طولانی و دوربین با کیفیت اشاره کرد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های این گوشی هواوی آشنا خواهیم شد.

معرفی هواوی نوا 8 آی

طراحی و ساخت

هواوی نوا 8 آی

هواوی نوا 8 آی همانند سایر گوشی‌های این شرکت چینی از همان زبان طراحی مینیمال با تکیه بر طراحی کاربر پسند و مدرن بهره می‌برد. لبه‌های خمیده حاشیه‌های این گوشی توانسته نمایی مشابه یک محصول رده‌بالا را به وجود آورد. همچنین این سبک طراحی باعث شده تا در دست گرفتن گوشی بسیار لذت‌بخش باشد. استفاده از نمایشگر بزرگ و یک دستگاه موسوم به Edgeless Display باعث شده تا حاشیه‌ها به حداقل برسند و ابعاد گوشی کوچک‌تر شود. از این رو این گوشی چه در زمان استفاده و چه در زمان قرار دادن آن در جیب لباس حس بهتری را القا خواهد کرد.

شرکت هواوی برای گوشی نوا 8 آی از پلاستیک فشرده براق استفاده کرده و این گوشی با رنگ‌های آبی نقره‎ای و مشکی خاص روانه بازار خواهد شد. به طور کلی این گوشی از لحاظ طراحی ظاهری و ساخت یک محصول زیبا و ارگونومیک محسوب می‌شود که می‌تواند حس خوبی را به کاربران خود ارائه دهد.

نمایشگر

هواوی نوا 8 آی

طراحی خاص نمایشگر به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم هواوی Nova 8i محسوب می‌شود. این نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD با تنظیمات انجام شده توسط شرکت و قابلیت‌‎های شخصی‌‌سازی گسترده در رابط کاربری می‌تواند نزدیک‎‌ترین حالت به تجربه طبیعی را ارائه دهد. همچنین می‌توان گفت این نمایشگر در سطح بسیاری از نمایشگرهای OLED موجود در بازار است.

هواوی نوا 8 آی

نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی حدود 90 درصد است. همچنین با توجه به تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینچ مربع که به لطف رزولوشن FHD+ نمایشگر حاصل شده، امکان مشاهده محتوای موجود در نمایشگر را با کیفیت بسیار بالا فراهم می‌کند. به طور کلی از ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به صحت رنگ و کنتراست بالا و همچنین نور زمینه‌‎ای که استفاده از دستگاه را در هر زمان و هر مکان داخلی و خارجی ممکن می‌کند اشاره کرد.

دوربین

هواوی نوا 8 آی

هواوی نوا 8 آی در پشت خود از یک ماژول دوربین بسیار خاص بهره می‌برد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند است و به گونه‌ای طراحی شده تا بالاترین کیفیت را به کاربران ارائه دهد. ماژول چهارگانه این گوشی شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8، سنسور ماکرو 2 و سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی بوده که ترکیبی کامل برای عکاسی در تمام شرایط با اهداف و سوژه‌‎های متغیر محسوب می‌شود.

هواوی نوا 8 آی برای عکاسی یک گزینه مناسب خواهد بود. در واقع لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی این دستگاه می‌تواند زاویه دید بسیار وسیعی را به وجود آورد تا بتوان در یک عکس میدان دید گسترده‌‎تری را جای داد. همچنین تمام سنسورهای این گوشی از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برند. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به دلیل توانایی جذب نور بالا به واسطه دیافراگم با گشودگی f/1.7 از سوژه و رزولوشن بالا، برای عکاسی از المان‎‌های با جزئیات بالا یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود.

هواوی نوا 8 آی

همچنین سنسور واید دستگاه با زاویه دید 120 درجه‌‎ای باعث می‌شود تا بتوانید تصاویری با عرض و پوشش بیشتر از یک منظره را به ثبت برسانید. سنسورهای ماکرو و عمق میدان نیز هر یک در سناریوهای مربوط به خود عملکردی بسیار مناسبی خواهند داشت. علاوه بر این موارد، بهینگی و کارآمدی بسیاری بالای نرم‌ افزار دوربین یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی محسوب می‌شود. هواوی با استفاده از هوش مصنوعی در رابط کاربری دستگاه باعث شده تا بتوان با هواوی نوا 8 آی تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند.

حالت Super Night Shot که ویژه عکاسی در محیط‎‌های تاریک است نیز روی این گوشی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم صحیح نوردهی و دیگر پارامترها توانسته امکانی را برای ثبت تصاویر روشن و دقیق در شب فراهم سازد. دوربین 16 مگاپیکسلی دستگاه نیز برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی در نظر گرفته شده که به کمک الگوریتم‎‌های زیباسازی چهره بر پایه هوش مصنوعی می‌تواند شرایط عکاسی ویژه‌ای را ارائه دهد.

به طور کلی دوربین هواوی نوا 8 آی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گوشی محسوب می‌شود که می‌تواند در حوزه گوشی های میان رده در جایگاه بسیار بالایی قرار بگیرد. دوربین این گوشی با انتخاب هوشمندانه پارامترهای سنسورهای دوربین در هر دو سمت و استفاده از هوش مصنوعی در ارتقای کیفی و افزودن جلوه‎‌های زیبا به یکی از بخش‌های مورد علاقه این گوشی تبدیل شده است.

سخت افزار و کارایی

هواوی نوا 8 آی

هواوی برای این گوشی، تراشه پردازشی Snapdragon 662 را در نظر گرفته است که یک تصمیم هوشمندانه محسوب می‌شود. این تراشه 11 نانومتری مصرف انرژی پایینی دارد و همچنین از قدرت پردازشی مناسبی بهره می‌برد. از این رو این تراشه می‌تواند تمام بازی‌ها را اجرا کرده و به تمام نیازهای روزانه کاربران پاسخ دهد.

پردازنده 8 هسته‌‎ای (4 هسته Kryo 260 Gold و 4 هسته Kryo 260 Silver) هواوی نوا 8 آی به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 610 باعث می‌شود تا کاربران بدون محدودیت انواع بازی‌‎های اندرویدی نظیر PUBG و FIFA را اجرا کرده و از آنها لذت ببرند. همچنین شتاب‌‎دهنده GPU Turbo نیز باعث می‌شود تا بازی‌ها بدون کوچک‌ترین لگ و هنگ اجرا شود.

هواوی برای این گوشی 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز در نظر گرفته است. ضمن این که استفاده از سیستم فایل EROFS باعث افزایش سرعت دسترسی به داده‎‌ها خواهد شد که نتیجه آن عملکرد سریع‌تر رابط کاربری و بازی‎‌های روان‎‌تر است. به طور کلی با وجود این که این گوشی به عنوان یک گوشی میان رده به بازار عرضه خواهد شد، اما از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و می‌تواند بازی‌هایی چون CoD Mobile، PUBG و آسفالت و همچنین نرم ‎افزارها یا فعالیت‌های پردازشی دیگر را به خوبی اجرا کند.

باتری و شارژدهی

هواوی نوا 8 آی

هواوی نوا 8 آی از یک باتری 4300 میلی‌‎آمپرساعتی بهره می‌برد که البته در بسته‌بندی این گوشی شارژر قدرتمند و بزرگ 66 واتی نیز وجود خواهد داشت. این شارژر بزرگ قادر است ظرف مدت 38 دقیقه باتری هواوی نوا 8 آی را به شکل کامل شارژ کند و ظرف مدت 17 دقیقه نیز می‌توان حدود 60 درصد باتری این گوشی را شارژر کرد.

هواوی با استفاده از هوش مصنوعی در این بخش باعث شده به شکل خودکار گوشی بتواند مصرف انرژی را مدیریت کند. این الگوریتم‌ها قادر به شناسایی رفتار کاربر بوده و با تغییر فرایند دسترسی به منوها باعث خواهند شد تا سریع‌ترین حالت به منوها و بخش‌‎ها با کمترین مصرف انرژی ارائه شود.

نرم افزار و رابط کاربری

هواوی نوا 8 آی

هواوی نوا 8 آی به سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 11 و سرویس‎‌های HMS مجهز شده است. همچنین بهینه‌سازی‌های نرم افزاری طبق خصوصیات تراشه دستگاه و ایجاد بیشترین سازگاری با پلتفرم هواوی به عنوان مهم‌ترین ویژگی این بخش محسوب می‌شوند. ضمن این که پلتفرم یکپارچه هواوی امکان اتصال تمام دستگاه‌‎های درون خانه را نیز فراهم خواهد کرد.

با وجود تعداد زیادی از نرم افزارهای کاربردی اختصاصی هواوی در این گوشی باید گفت کاربران به یک محیط کاربری زیبا، سریع و کاربردی دسترسی خواهند داشت. ضمن این که این گوشی قادر است تمام درخواست‎‌های کاربر را در بهینه‌‎ترین حالت ممکن ارائه دهد. همچنین کاربران با استفاده از فروشگاه اپلیکیشن App Gallery به انبوهی از نرم افزارها دسترسی پیدا می‌کنند و موتور جستجوی Petal Search نیز به کاربر کمک خواهد کرد تا علاوه بر جستجوی محتوا در وب، بسیاری از کارهای خود را نیز برنامه‌‎ریزی کنند تا هوش مصنوعی دستگاه آنها را انجام دهد.

جمع‌‎بندی

در پایان باید گفت گوشی هواوی نوا 8 آی نتیجه تلاش این شرکت چینی برای ساخت یک گوشی هوشمند زیبا و قدرتمند با دوربین عالی، شارژدهی مناسب و شارژ مجدد بسیار سریع است. با وجود چنین مشخصاتی باید گفت این گوشی میان رده هواوی با ارزش خرید بالای خود می‌تواند به تمام نیاز کاربران پاسخ دهد.