نمایشگاه خودرو ژنو

نمایشگاه خودرو ژنو به قطر می‌رود؟

برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو ژنو به تازگی با مسئولان قطری به توافق رسیده‌اند که این نمایشگاه‌ را در شهر دوحه قطر برگزار کنند.

نمایشگاه خودرو ژنو اصلی‌ترین و پر اهمیت‌ترین رویداد خودرویی در دنیا است که از سال 1905 در سوییس آغاز به کار کرد. این در صورتی است که اخیرا مذاکراتی برای برگزاری این نمایشگاه در شهر دوحه قطر انجام شده و توافق‌هایی هم بین طرفین صورت گرفته است.

فراگیری کووید-19 طی دو سال گذشته باعث شد تا تعداد چشم‌گیری از رویدادهای خودرویی که از جمله آن‌ها نمایشگاه خودرو ژنو بود برگزار نشوند. گرچه هم‌اکنون و پس از واکسینه شدن اکثر مردم دنیا،‌ نمایشگاه‌ها مجددا آغاز به کار کرده‌اند؛ اما قطر طی توافقی بزرگ با نمایشگاه ژنو موفق شد تا جواز برگزاری این نمایشگاه را در شهر دوحه کسب کند. لازم به ذکر است که این توافق به معنای پایان کار نمایشگاه خودرو ژنو در سوییس نیست و این کشور همچنان پذیرای نمایشگاه ژنو باقی می‌ماند.

نمایشگاه خودرو ژنو چه اهمیتی در صنعت خودرو جهان دارد؟

در طی سال‌های گذشته تعداد بسیاری از خودروهای پرطرفدار و قدرتمند جهان در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شده‌اند که لامبورگینی اونتادور SVJ و فراری لافراری تنها نمونه‌ای از آن‌ها هستند. در حقیقت شرکت‌های خودروسازی از بهترین و قوی‌ترین اتومبیل‌های خود در این نمایشگاه رونمایی می‌کنند. به همین منظور برگزار کنندگان نمایشگاه خودرو ژنو به دنبال فراگیری کووید-19 و به منظور پیشرفت نمایشگاه به فکر تغییر در برگزاری این رویداد خودرویی افتادند.

قطر پذیرای نمایشگاه ژنو به عنوان شعبه دوم

طبق اخبار منتشر شده قطر پذیرایی از نخستین نمایشگاه ژنو را در پاییز سال پیش رو میلادی یا سال 2023 انجام خواهد. تاکنون زمان برگزاری این نمایشگاه مشخص نشده است؛‌ اما به احتمال فراوان برگزاری این نمایشگاه هر 2 یا 3 سال یک‌بار خواهد بود و همانند ژنو هر سال برگزار نخواهد شد. علاوه بر این با برگزاری این نمایشگاه در نمایشگاه اصلی واقع در ژنو هیچ‌گونه اختلالی ایجاد نخواهد شد و نمایشگاه اصلی مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تاریخ 19 تا 27 فوریه سال پیش رو میلادی آغاز به کار خواهد کرد و در جریان آن در ارتباط با نمایشگاه دوحه توضیحاتی داده خواهد شد.

توافق مذکور باعث خوشحالی بسیار مسئولان قطری شده، چرا که آن‌ها تصور می‌کنند صنعت توریسم قطر به دنبال برگزاری این نمایشگاه رونق چشم‌گیری پیدا می‌کند و همچنین قطر را تبدیل به یکی از بهترین کشورها برای سفر دوست‌داران خودرو می‌کند. علاوه بر این توافق با قطر برای برگزارکنندگان نمایشگاه ژنو نیز جنبه‌های مثبت زیادی خواهد داشت،‌ زیرا فراگیری کرونا باعث شد تا این نمایشگاه آسیب‌های بسیاری را به خود ببیند و مسئولان به منظور رونق دوباره ژنو ناچار به بررسی مجدد ایده‌های تازه شدند. در یک جمع‌بندی می‌توان عنوان کرد که این توافق برای هر دو طرف سودهای زیادی خواهد داشت.

نمایشگاه ژنو نیازمند تغییر در مدل برگزاری است

حتی در صورتی هم که ویروس کرونا به یک‌باره فراگیر نمی‌شد،‌ نمایشگاه خودرو ژنو باید به فکر تغییر در نحوه برگزاری این رویداد می‌افتاد. برگزاری نمایشگاه به شیوه سنتی دیگر توان جذب مخاطبان امروزی را ندارد. به فرض مثال،‌ بیشترین تمرکز نمایشگاه مونیخ که تاریخ برگزاری آن ماه پیش رو است روی تکنولوژی در خودرو خواهد بود که یقینا جذابیت آن از به نمایش گذاشتن خودروهای معمولی بیشتر خواهد بود.

ژنو نیز به احتمال فراوان در نمایشگاه دوحه و به منظور جذب مخاطبان، بیشترین محوریت اصلی خود را روی بخش خاصی از صنعت خودرو خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*