واکسن کرونا

نیاز کشور به 180 میلیون دوز واکسن کرونا برای پشت سر گذاشتن بیماری

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد که برای تزریق 2 یا 3 دوز واکسن کرونا به جمعیت 80 میلیونی ایران نیازمند واردات 180 میلیون دوز واکسن هستیم.

کریم همتی،‌ رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ایران از دو سال قبل تاکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا است عنوان کرد جمعیت هلال احمر از آغاز فراگیری کرونا با توجه به وظیفه خود در کنار وزارت بهداشت و سایر مراجع مربوطه برای مقابله با کرونا وارد میدان شد و تمام تلاش خود را کرد تا بتواند از سلامت مردم محافظت کند.

همتی ادامه داد که از اسفند سال گذشته تا به امروز هلال احمر مشغول به غربالگری افراد وارد شده به کشور بوده و از سوی دیگر نیز وظیفه ورود واکسن به کشور را بر عهده داشته است که تمام این مسائل باعث شده تا مردم از هلال احمر راضی باشند.

سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا

ریئس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به این که ایران تا به امروز 20 میلیون دوز واکسن کرونا را در قالب 17 محموله از سوی چین دریافت کرده است، بیان کرد که با توجه به مذاکرات و توافق‌های طرفین قرار است از هفته پیش رو واکسن در قالب قسمت‌های پنج میلیونی به کشور ورود پیدا کنند و واردات واکسن با سرعت بالاتری ادامه پیدا کند.

طبق صحبت‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، هلال احمر تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در شهریورماه 20 میلیون دوز و در مهر و آبان 30 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور برساند. برای تزریق واکسن در 2 یا 3 دوز به جمعیت هشتاد میلیون ایرانی نیاز داریم که 180 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شود و هلال احمر توانایی آن را دارد که به منظور تسریع ورود واکسن به کشور، روند آغاز شده به منظور ورود واکسن به کشور را تا تزریق واکسن به تمام افراد و پایان کار کرونا در کشور ادامه دهد.

همتی ادامه داد که هلال احمر در کنار این مسائل هم‌اکنون در تلاش برای تهیه واکسن قابل قبول برای مادران باردار،‌ اطفال، مادران شیرده و بیماران خاص و ورود آن به کشور است. جمعیت هلال احمر هم‌اکنون آمادگی آن را دارد که به منظور سبک‌تر شدن مسئولیت وزارت بهداشت و دولت علاوه بر ورود واکسن به کشور، تزریق آن را نیز بر عهده گیرد. هلال احمر بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تأسیس بیمارستان‌های سریع‌الاستقرار در بعضی از استان‌های کشور کرده و در بعضی از استان‌های دیگر از جمله خراسان رضوی نیز واکسن کرونا به مردم در مراکز تأسیس شده از سوی هلال احمر بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی تزریق می‌شود.

همچنین داروخانه‌های هلال احمر جهت محافظت از سلامت مردم در برابر کرونا ساعت کاری خود را بیشتر کرده و تا ساعت 22 یا 24 خدمات ارائه می‌کنند. علاوه بر این بیمارستان نورافشار هلال احمر نیز خدمات ارزنده‌ای را به بیماران آلوده به کووید-19 ارائه کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته است.

بهره‌برداری از بیمارستان امام علی در نجف آباد

ريیس جمعیت هلال احمر در انتها خاطرنشان کرد که بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر در نجف آباد به منظور کمک به کشور در شرایط کنونی، فعالیت خود را پس از پنج سال کلید زده است. لازم به ذکر است این بیمارستان پتانسیل آن را دارد که در زمان‌های مختلف از جمله اربعین به مردم خدمات ارزشمندی را ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*