کمپانی آنر

کمپانی آنر با گذر از اپل و شیائومی، سومین گوشی‌ساز بزرگ در چین شد

بر اساس جدیدترین آمار، کمپانی آنر- HONOR موفق شده با گذشتن از سد اپل و شیائومی، به سومین گوشی‌ساز بزرگ سال ۲۰۲۱ در بازار موبایل چین تبدیل شود.

بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده، کمپانی آنر به سومین گوشی‌ساز بزرگ فعال در بازار موبایل چین تبدیل شده است. این برند برای رسیدن به چنین جایگاهی از شرکت‌های بزرگی همچون اپل و شیائومی عبور کرده است.

رشد بی‌سابقه کمپانی آنر بعد از جدایی از هواوی

ChinaDaily می‌گوید، بر اساس یک گزارش جدید از سوی موسسه تحقیقاتی CINNO Research دو گوشی‌ساز چینی اوپو و ویوو رتبه اول و دوم به ترتیب با ۵.۶ میلیون و ۵.۳ میلیون دستگاه فروش، بازار چین را تصاحب کرده‌اند. این درحالیست که شیائومی با ۳.۹ میلیون دستگاه فروش در رده چهارم و اپل نیز با ۳ میلیون دستگاه فروش در رده بعدی حضور دارند. اما رده سوم متعلق به شرکت گوشی‌سازی آنر است که علی‌رغم تمام مشکلاتی که بعد از اعلام استقلال از کمپانی هواوی، موفق شده به چنین رکورد جالب توجهی دست پیدا کند.

این شرکت بعد از جدایی کامل از هواوی تنها ۳ درصد از بازار چین را در اختیار داشت. اما از آن زمان به بعد، این برند موفق شد زنجیره تأمین خودش را تثبیت کرده و به رشد در بازار موبایل چین ادامه دهد. کمپانی آنر به تازگی از گوشی‌های سری آنر مجیک ۳ خود رونمایی کرده است که نشان می‌دهد این شرکت علاقه دارد به بازار گوشی‌های بالارده نیز ورود پیدا کند. CINNO Research در این گزارش همچنین اشاره کرده است که بازار موبایل چین در ماه گذشته با رشد سال به سال ۲۸.۶ درصدی همراه بوده و در مجموع ۲۶.۶۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این بازار به فروش رفته است.

لازم به ذکر است که ورود گوشی‌های 5G به بازار نیروی محرکه خوبی برای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند بوده است. این گوشی‌ها به تنهایی ۲۲.۸۳ میلیون دستگاه یا به عبارتی ۷۹.۶ درصد از کل فروش گوشی‌ها در بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند. در این مدت، مدیاتک (یک شرکت چیپست‌سازی) نیز رشد قابل توجه ۱۱۸.۳ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و بیش از ۱۰.۲ میلیون تراشه تنها در ماه جولای ۲۰۲۱ فروخته است. با این حال کوالکام همچنان رده نخست و هواوی های سیلیکون نیز در جایگاه دوم برترین چیپست‌ساز بازار چین را از آن خود کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*