کارت دیجیتال واکسن کرونا

راهنمای سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا

سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای برون مرزی افتتاح شد. در ادامه، آموزش دریافت این کارت برای کسانی که قصد سفر خارجی دارند را مطالعه می‌کنید.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای برون مرزی خبر داد. بنا بر اعلام این مرکز، این کارت برای کسانی که قصد دارند در دو هفته آینده سفر خارجی داشته باشند، صادر می‌شود.

بر این اساس، کسانی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و طی دو هفته آتی قصد دارند به یک کشور خارجی سفر کنند، می‌توانند با مراجعه به این وبسایت، در آن ثبت نام و کارت دیجیتال واکسن را دریافت کنند. برای ثبت نام در این سامانه، باید اطلاعات دقیق گذرنامه، شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه را وارد کنید. حتما دقت داشته باشید که نام و نام خانوادگی انگلیسی خود با گذرنامه دقیقا انطباق داشته باشد و شماره گذرنامه را نیز درست وارد کرده باشید. در صورتی که تطابق بین اطلاعات وارد شده با گذرنامه وجود نداشته باشد ممکن است از ورود شما به کشور خارجی مقصد جلوگیری به عمل آید.

وزارت بهداشت از مدتی پیش تلاش کرده با هماهنگی نیروی انتظامی، تبادل اطلاعات گذرنامه به صورت خودکار را در اولین زمان ممکن انجام دهد تا نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کسانی که در دو هفته آتی قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند، تا زمان راه‌اندازی کامل سامانه مذکور منتظر بمانند.

آموزش دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا

برای دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون جهت خروج از کشور، باید به آدرس اینترنتی vcr.salamat.gov.ir مراجعه کنید و اطلاعات خود را وارد نمایید.

با ورود به این سایت اینترنتی، روی گزینه «متوجه شدم» کلیک کنید و سپس صفحه زیر برای شما باز می‌شود که در آن باید به ترتیب،‌ شماره ملی 10 رقمی، تاریخ تولد (شامل روز، ماه و سال)، شماره موبایل، نام به  زبان انگلیسی، نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه خود را وارد کنید.

کارت دیجیتال واکسن کرونا

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، نام، نام خانوادگی و شماره گذرنامه باید دقیقا مانند اطلاعات درج شده در گذرنامه شما و به زبان انگلیسی باشد.

در انتها کد امنیتی نمایش داده شده را در کادر زیر آن وارد کنید و روی گزینه دریافت کد تایید کلیک کنید.

پس از انجام تمام مراحل، آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code حداکثر یک روز بعد از ثبت نام برای شما پیامک می‌شود که با ورود به آدرس اینترنتی فرستاده شده برای شما می‌توانید کارت دیجیتال خود را مشاهده کنید و آن را پرینت بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*