سامسونگ

گزارش عملکرد سامسونگ در حوزه محیط زیست طی سال 2021 منتشر شد

شرکت سامسونگ اخیرا گزارشی از عملکرد خود در حوزه محیط زیست طی سال 2021 را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت کره‌ای به این حوزه توجه ویژه‌ای دارد.

شرکت سامسونگ الکترونیکس اخیرا گزارشی از عملکرد خود در حوزه توسعه پایدار در سال 2020 منتشر کرده است که تلاش‌های این برند در زمینه حفظ محیط زیست را در چهار محور اصلی پوشش می‌دهد: استقلال و شفافیت هیات مدیره؛ پیروی دقیق‌تر از دستورالعمل‌های مربوطه و مدیریت اخلاقی؛ مدیریت مطابق با اصول توسعه پایدار؛ توسعه پایدار در دوره همه‌گیری؛ به همراه توضیحات دستاوردهای هر بخش در حوزه توسعه پایدار. جزئیات این فعالیت‌ها نیز ذیل پنج ستون توسعه پایدار یعنی محیط زیست، کارمندان، توان‌بخشی جامعه، مسئولیت دیجیتال و زنجیره تامین پایدار، تشریح شده است.

شرکت سامسونگ در گزارش امسال خود بر نظرهای هر دو طرف‌های داخلی و خارجی از جمله کارمندان نسل هزاره و سازمان‌های مردم‌نهاد، تاکید داشته و در عین حال پیام رئیس هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت درباره تعهد خلل ناپذیر به توسعه پایدار را منتشر کرده است.

شرکت سامسونگ بعد از تفکیک سمت‌های رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل در سال 2018، برای اولین بار در سال 2020 فردی را به سمت رئیس هیئت‌مدیره خود منصوب کرد.

توجه ویژه سامسونگ به حوزه محیط زیست

سامسونگ

این شرکت با هدف پیروی دقیق‌تر از قوانین توسعه پایدار و مدیریت اخلاقی، تیم ویژه‌ای را در این زمینه ایجاد کرده است که به صورت مستقیم به مدیرعامل گزارش داده و به این ترتیب اختیارات و استقلال مدیرعالی بخش رعایت قوانین توسعه پایدار، تضمین خواهد شد. سامسونگ همچنین سیستم گزارش‌دهی خود را به شکلی توسعه داده است که طرف‌های بیرونی هم بتوانند به صورت ناشناس هرگونه تخطی از قوانین را گزارش کنند. کمیته رعایت قوانین توسعه پایدار در سامسونگ یک نهاد مستقل از شرکت سامسونگ الکترونیکس بوده و برای نظارت دقیق بر رعایت این قوانین ایجاد شده است.

در سال 2020 بخش مدیریت توسعه پایدار هم تقویت شد و شورای توسعه پایدار تحت مدیریت رئیس دفتر مدیریت داخلی قرار گرفت. علاوه بر این مرکز توسعه پایدار شرکت که مسئولیت تهیه راهبردهای توسعه پایدار و مدیریت همکاری با شرکا را بر عهده دارد، تحت مدیریت مدیرعامل به شکل یک سازمان مستقل درآمد. علاوه بر این، دفاتر مدیریت توسعه پایدار هم در بخش‌های مختلف تجاری ایجاد شد تا اجرای راهبردهای توسعه پایدار به شکل بهتری انجام شود. از سال 2021 معیارهای سنجش عملکرد یا KPIهایی هم برای ارزیابی عملکرد بخش‌ها و مدیران در این حوزه ایجاد شده است تا این مدیران به رعایت اصول توسعه پایدار در تمامی بخش‌های فعالیتی خود ترغیب شوند.

سامسونگ

شرکت سامسونگ الکترونیکس در سال 2020 تلاش‌های زیادی برای تضمین امنیت تمامی کارمندان، شرکای تجاری و جوامع محلی در دوره همه‌گیری کرونا انجام داد. در دفاتر هواسئونگ، سووان و گومی در کره جنوبی، سامسونگ کلینیک‌های داخلی را ایجاد کرده و محصولات بهداشتی را در اختیار کارمندان خود قرار داد. این شرکت همچنین کمک‌های مالی را برای تثبیت شرایط تجاری در اختیار شرکایی قرار داد که با چالش‌های اقتصادی مواجه شده بودند. سامسونگ اقدام به اهدای تبلت‌های گلکسی تب به دفتر مهاجران سازمان ملل کرد تا در اختیار جوانان در کمپ مهاجران کنیا قرار گیرد که شرایط آموزشی‌شان به دلیل کرونا مختل شده بود.

در این گزارش عملکرد هر کدام از بخش‌ها در حوزه توسعه پایدار نیز به صورت مجزا تشریح شده که عناوینی مانند بسته‌بندی سازگار با محیط زیست و استفاده از سلول‌های خورشیدی با کنترل از راه دور در بخش محصولات مصرفی؛ برنامه کاربری مجدد محصولات گلکسی و کمپین اهداف جهانی سامسونگ در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایل و راهکارهای کاهش مصرف انرژی و فعالیت‌های کاهش آزادسازی کربن در روندهای تولیدی در بخش راهکارهای محصول، از جمله این فعالیت‌ها هستند.

سامسونگ

بخشی از گزارش هم به عملکرد سامسونگ در زمینه حفظ محیط زیست برمی‌گردد. سامسونگ در سال 2018 اعلام کرد تا سال 2020 انرژی تمامی سایت‌های کاری خود در آمریکا، چین و اروپا را به صورت 100 درصد از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد کرد. این شرکت با اجرای برنامه‌های ویژه برای هر منطقه، توانست در سال 2020 به این هدف در زمینه انرژی دست پیدا کند.

سامسونگ در سال 2020 سیاست‌های خود در حوزه نیروی کار و حقوق بشر را اصلاح کرده و سیاست ممنوعیت کار کودک و کارگران مهاجر را هم به‌روز کرد. این شرکت با انتشار سند قوانین عملکرد جهانی خود، حق آزادی اتحادیه‌ها را تضمین کرد. فعالیت‌های مختلف سامسونگ در زمینه تقویت مدیریت زنجیره تامین و بهبود محیط کاری تامین‌کنندگان هم در این گزارش به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

سامسونگ در برنامه‌ای با نام «در کنار هم برای فردا! توانمندسازی همگان» به فعالیت‌های اجتماعی خود با تمرکز بر آموزش و رشد جوانان در راستای توسعه پایدار، ادامه می‌دهد. همانطور که در این گزارش اشاره شده است، سامسونگ برنامه جهانی خود برای حمایت از آموزش را با هدف توسعه توانمندی‌های فنی جوانان در آینده، راه‌اندازی کرده است. همچنین برنامه C-Lab Outside سامسونگ در کره جنوبی هم با هدف تشویق و توسعه اکوسیستم استارتاپی این کشور ایجاد شده است.

سامسونگ از سال 2008 و به صورت سالانه گزارش عملکرد خود در حوزه توسعه پایدار را منتشر می‌کند. برای مطالعه متن کامل این گزارش می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*