بایوس مادربردهای ایسوس

به‌روزرسانی بایوس مادربردهای ایسوس برای ویندوز 11 منتشر شد

به‌روزرسانی بایوس مادربردهای ایسوس برای سیستم عامل ویندوز 11 منتشر شد تا مشکل عدم سازگاری سخت افزار با سیستم عامل جدید برطرف شود.

سیستم عامل ویندوز 11 در حال حاضر به عنوان یکی مباحث معروف دنیای فناوری است. تا پیش از این خبر افرادی که از مادربردهای مبتنی بر چیپست Z270 یا Z170 استفاده می‌کردند، به دلیل عدم سازگاری سخت افزار و سیستم عامل جدید، موفق به تجربه این ویندوز جدید نبودند. اما ایسوس، بزرگ‌ترین تولید کننده مادربرد در دنیا به تازگی به‌روزرسانی‌هایی برای سازگاری این سری از مادربردها با سیستم عامل جدید را منتشر کرده است.

انتشار به‌روزرسانی بایوس مادربردهای ایسوس

بایوس مادربردهای ایسوس

نگارش‌های جدید بایوس‌های مادربرد ایسوس برای سیستم عامل ویندوز 11 به تازگی منتشر شده و قابل دریافت از وب سایت رسمی این شرکت است. این در حالی است که برخی از کاربران تا پیش از این به‌روزرسانی دغدغه ارتقای سخت افزاری برای پشتیانی از این سیستم عامل جدید را داشتند. در حال حاضر بایوس‌های جدید رابطی برای پردازنده‌های سری Sky-Lake و Kaby-Lake خواهند بود. همچنین، طبق اطلاعاتی که شرکت مایکروسافت اعلام کرده است، پردازنده‌های نسل هشتم (Coffee Lake) و جدیدتر نیز از این سیستم عامل به صورت کامل پشتیبانی می‌کنند.

میان افزار بایوس جدید در این سری از مادربردها قابلیتی به نام TPM را فعال می‌کند که در سطح بایوس این گزینه غیر فعال بوده است. ایسوس در اولین گام از انتشار بایوس‌های جدید، سازگاری مادربردهای سری Z270 ، H270 و B250 را فعال کرد. مطابق با آموزش‎‌های ارائه شده در وب سایت رسمی ایسوس دو راه حل برای این موضوع وجود دارد؛ متد اول مربوط به به‌روزرسانی بایوس مادربرد به آخرین نگارش است و در متد دوم می‌بایست به صورت دستی، از صفحه دسترسی UEFI BIOS گزینه PTT را برای پردازنده‌های اینتل فعال کرد یا برای پردازنده‌های AMD گزینه TPM را در حالت Firmware TPM  قرار دهید. برای مشاهده لیست مادربردهای سازگار با سیستم عامل ویندوز 11 به صفحه رسمی وب سایت ایسوس مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*