پتنتی برای افزایش عمر باتری آیفون

اپل سرسختانه به دنبال افزایش عمر باتری آیفون هایش است

یک حق اختراع ثبت شده عجیب نشان می‌دهد اپل به هر طریقی که شده می‌خواهد عمر باتری آیفون هایش را با استفاده از فناوری‌های جدید افزایش دهد.

اپل در پی بالا بردن عمر باتری آیفون هایش، حق اختراع جدیدی را با عنوان «سرویس تشخیص توجه» در دفتر مالکیت معنوی ایالات متحده به ثبت رسانده است. این حق اختراع می‌گوید سرویس تشخیص توجه می‌تواند با زیر نظر گرفتن دستگاه‌های جانبی مختلف در خود دیوایس، به دنبال نشانه‌ای از توجه کاربر بگردد.

مشتریان مختلف می‌توانند برای مطلع شدن از هرگونه حواس پرتی ثبت نام کنند یا از سرویس مذکور در مورد حواس پرت شدنش نظرسنجی کنند.

یک قابلیت جدید می‌تواند عمر باتری آیفون های آینده را افزایش دهد

اگر کاربر برای مدت طولانی به صفحه نمایش دستگاه نگاه نکند، با غیرفعال کردن برخی از امکانات می‌توان باعث کاهش مصرف انرژی گوشی شد. در توضیح این پتنت آمده است:

به طور معمول گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر یک منبع برق ثابت مثل پریز برق دیواری، بتوانند از باتری هم انرژی دریافت کنند. یک منبع تغذیه ثابت دارای مقدار نامحدودی از انرژی است، در حالی که یک منبع تغذیه سیار فقط مقدار محدودی از انرژی را پیش از آن که تمام شود و به شارژ مجدد نیاز پیدا کند، در خود ذخیره می‌کند. به همین خاطر انرژی یک منبع باارزش است که حفظ کردن آن اهمیت زیادی دارد.

پتنتی برای افزایش عمر باتری آیفون

حتی اگر دستگاهی به پریز برق وصل باشد هم مدیریت کارآمدی انرژی مهم است. در غیر این صورت دستگاه ممکن است با افزایش انرژی حرارتی مواجه شده و برای کاهش آن باید خنک‌تر شود. گرچه این فناوری آماده استفاده در گوشی‌های امسال نخواهد بود، اما اپل وعده داده که ظرفیت باتری در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را افزایش دهد. ذخیره عمر باتری در دو آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس مهم‌تر از نسل فعلی نیز خواهد بود؛ زیرا هر دو گوشی به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion تجهیز خواهند شد.

برای تشخیص درگیر بودن کاربر با محتوای روی صفحه نمایش، می‌توان از چند ابزار استفاده کرد

۱۲۰ مرتبه رفرش شدن صفحه در هر ثانیه می‌تواند عمر باتری را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. حالا به این باید شبکه 5G را هم اضافه کنیم که خودش مثل بازی Pac-Man، یک به یک سلول‌های باتری را می‌خورد. در حالی که یک پنل LTPO اجازه می‌دهد نرخ رفرش روی صفحه متغیر باشد، با ثابت ماندن محتوای ۱۲۰ هرتزی روی صفحه، همچنان مصرف انرژی بالا خواهد ماند.

گفته می‌شود ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت است در حالی که این ظرفیت در دو مدل ۱۳ و ۱۳ پرو برابر با ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت و در مدل ۱۳ پرو مکس نیز ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت است.

روش‌های مختلفی برای تشخیص درگیر بودن کاربر با محتوای روی صفحه نمایش وجود دارد. مدت طولانی سکوت و نشنیدن صدا از سوی کاربر می‌تواند خود نشانه‌ای از استفاده نکردن دستگاه و در نتیجه خاموش شدن نمایشگر یا خاموش شدن خودکار کل دستگاه برای ذخیره انرژی باشد. به جز میکروفون، ابزارهای دیگری مثل آشکارساز نگاه و نمایشگر لمسی نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

این حق اختراع با شماره ۱۱.۱۰۶.۲۶۵ برای نخستین بار در ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در دفتر مالکیت معنوی ایالات متحده و توسط کمپانی اپل به ثبت رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*