دیافراگم متغیر

هواوی برای ماژول دوربین با دیافراگم متغیر ، پتنت انقلابی جدیدی را به ثبت رساند

هواوی برای ماژول دوربین با دیافراگم متغیر ، پتنت انقلابی جدیدی را به ثبت رساند که قرار است در پرچمداران آینده این شرکت به کار گرفته شود.

هواوی همواره برای پرچمداران سری پی و میت خود دوربین‌های پیشرفته را در نظر گرفته است که توانستند رکوردهای بسیار شگفت‌انگیزی را نسبت به رقبا به ثبت برسانند. اکنون هواوی قصد دارد ضمن ارتقای سطح کیفی دوربین‌های پرچمداران خود برای آنها فناوری‌های خلاقانه‌ای نیز در نظر بگیرد. در همین راستا این غول تکنولوژی چینی اخیرا پتنت انقلابی جدیدی را برای ماژول دوربین با دیافراگم متغیر به ثبت رساند.

پتنت هواوی برای ماژول دوربین با دیافراگم متغیر

شرکت‌های حوزه فناوری از چند سال اخیر به استفاده از دیافراگم متغیر در دوربین گوشی های هوشمند روی آوردند و قبل از آن فقط دوربین‌های DSLR و بدون آینه از این فناوری برخوردار بودند، اما به دلیل افزایش استقبال از گوشی های هوشمند و توجه زیاد مشتریان به دوربین موبایل باعث شد تا این فناوری پیشرفته حتی در سطوح پایین نیز در گوشی های هوشمند پرچمدار به کار گرفته شود.

هواوی طی سال قبل با هدف ارتقا دوربین محصولات پرچمدار خود پتنت جدیدی را در سازمان جهانی مالکیت معنوی با عنوان دیافراگم، ماژول دوربین و دستگاه الکترونیکی ثبت کرد. هواوی با ثبت این پتنت قصد دارد ماژول دوربین گوشی های هوشمند آینده خود را به لنزهایی با دیافراگم متغیر مجهز کند.

جزئیات پتنت هواوی نشان می‌دهد این فرایند به کمک دیافراگمی متغیر با 6 تیغه انجام خواهد شد در واقع در این طرح با بسته شدن تیغه‌ها، میزان گشودگی دریچه دیافراگم کاهش پیدا می‌کند و در صورت باز شدن تیغه‌‎ها نیز دریچه دیافراگم افزایش خواهد یافت.

دیافراگم متغیر

نوردهی را باید به عنوان یکی از 3 پارامتر کلیدی در عکاسی دانست و در همین راستا گشودگی دریچه دیافراگم در این بخش تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. در واقع دیافراگم متغیر (Variable aperture) شرایطی را برای کاربران فراهم می‌سازد تا به واسطه کاهش عمق میدان در دیافراگم‌های باز بتوانند تصاویری زیبا با افکت بوکه (پس زمینه تار) را ثبت کنند.

همچنین این قابلیت باعث خواهد شد گوشی های هوشمند هواوی قادر باشند با کنترل دقیق‌تر میزان نوری که به سنسور دوربین در محیط‌های مختلف می‌رسد، بر پارامتر Exposure کنترل سراسری بهتری داشته باشند و نوردهی تصویر را پیش از رسیدن به بخش نر ‎‌افزاری دوربین و به شکل پویا تغییر دهند.

با وجود این که پتنت دیافراگم متغیر هواوی اطلاعات زیادی ارائه داده است، اما Technizo Concept با طراحی رندرهای گرافیکی سه بعدی از گوشی های پرچمدار هواوی به همراه جزئیات پتنت دیافراگم متغیر توانسته جزئیات کامل‌تری از در اختیار ما قرار دهد.

دیافراگم متغیر

گفتنی است استفاده از لنزهای با دیافراگم متغیر برای کلیه سنسورهای دوربین یک گوشی باعث اشغال فضای زیادی می‌شود و این محدودیت فضا باعث شده تا در حال حاضر نتوان از موتورهای اولتراسونیک نظیر دوربین‌های دیجیتالی در گوشی های هوشمند استفاده کرد. با این وجود، گوشی های هوشمند هواوی با استفاده از دیافراگم متغیر در لنزهای خود با ابعادی بسیار کوچک امکانی را فراهم خواهند کرد تا کاربر بتواند از گوشی خود برای عکاسی در هر شرایط محیطی استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*