شبکه اجتماعی اختصاصی

چرا کسب و کار شما برای جذب مشتریان جدید و کاهش هزینه‌ها نیاز به یک شبکه اجتماعی اختصاصی دارد؟

اگر در این مطلب درباره چرایی راه اندازی شبکه اجتماعی خصوصی (Community) و چگونگی ساخت آن برای کسب و کار خود خواهید آموخت.

زمانی که این مقاله را می‌نویسم راه اندازی شبکه های اجتماعی  خصوصی موضوع جدید و در عین حال بسیار جذاب و رو به رشدی برای کسب و کارهای آنلاین و شرکت‌های بزرگ است. بگذارید با یک مثال آشنا شروع کنم. چند بار برای یافتن جواب سوالی در گوگل به یک انجمن آنلاین هدایت شده‌اید؟ جایی که خود افراد درباره تجربیات خود می نویسند و سوال‌های یک دیگر را پاسخ می‌دهند! در میان سایت‌های فارسی زبان هم می‌توانید مثال‌هایی مانند نی نی سایت و انجمن‌های تخصصی فنی و پزشکی را با یک جستجو در گوگل به سادگی بیابید. فواید راه‌اندازی چنین انجمن‌هایی آنچنان زیاد است که شما هر کسب و کاری داشته باشید بدون شک در انتهای این مقاله تصمیم به ساخت آن خواهید گرفت و من نیز بهترین گزینه برای ساخت رایگان یک انجمن  خصوصی به کمک سایت ساز سلدان را به شما معرفی خواهم کرد.

مزایای ساخت انجمن یا شبکه اجتماعی اختصاصی برای کسب و کار

تصور کنید چقدر از زمان افرادی که می‌شناسید در شبکه های اجتماعی سپری می‌شود! دلیل این امر جذابیت این شبکه‌ها برای مخاطبان‌شان است، افراد محتوایی که دوست دارند را دنبال کرده و می‌توانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اثر شبکه‌ای در این نوع از رسانه‌ها است که جذابیت آن را برای مخاطبان‌شان ایجاد می‌نماید. حال فرض کنید سایت شما به جای ارائه یک طرفه محتوا (برای مثال وبلاگ)، امکان به اشتراک گذاری دو طرفه محتوا را فراهم می‌نمود! مشتریان شما تجربیات شان از کسب و کار شما را به اشتراک می‌گذاشتند و سوال‌های خود را در آنجا مطرح می‌نمودند. رشد شبکه اجتماعی سایت شما موجب رشد کسب و کارتان می‌شد و به صورت مستمر محتوای ارزشمندی برای سایت شما به صورت رایگان تولید خواهد شد. راه‌اندازی یک انجمن همیشه چالش برانگیز بوده است اما نگران نباشد، راه حلی بسیار ساده با استفاده از فروشگاه ساز رایگان سلدان،در این مقاله به شما معرفی خواهم کرد.

۱- تولید محتوای رایگان و سئو سایت

در ابتدای راه شما بایستی محتوای مفیدی در انجمن خود قرار دهید تا افراد را تشویق به فعالیت در آن کنید، دقت نمایید که این شما هستید که فرهنگ حاکم بر شبکه اجتماعی خود را تعریف کرده و مدیریت می‌نمایید. به مرور کاربران شما نیز اقدام به گذاشتن محتوای خود کرده و این حجم از محتوای یکتا و با ارزش تاثیر چشمگیری بر رتبه شما در نتایج گوگل خواهد داشت. هرچقدر کامیونیتی شما رشد نماید شما نتایج بهتری بدون صرف حتی یک ریال به دست خواهید آورد. این حجم از محتوا به کمک موتور سئو فوق‌العاده سلدان سایت شما را در صدر نتایج گوگل جای خواهد داد.

2- ایجاد مشتریان وفادار

آیا می‌خواهید برند شما به سادگی توسط رقبا و یا چند کاربر ناراضی مورد حمله قرار نگیرد؟ پس جایی برای مشتریان وفادار خود بسازید، باقی کار را خودشان خواهند کرد. این مشتریان وفادار از تصمیم خودشان در استفاده از خدمات کسب و کار شما دفاع کرده و در نتیجه به نحوی غیر مستقیم مدافعان و ترویج کنندگان برند شما خواهد بود. آیا چنین رفتاری شما را به یاد کاربران اپل یا طرفداران باشگاه‌های فوتبال نمی‌اندازد؟!

3- افزایش اعتبار برند

یک برند معتبر چه برای یک شرکت، چه برای محصول و یا برند شخصی شما، یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما است. برای ساخت یک برند محبوب تنها دادن پیام‌های یک طرفه از جانب شما به مخاطبانتان چندان کارساز نخواهد بود. شما بایستی مخاطبانتان را درگیر برند خود کرده و یک شبکه منسجم و زنده پیرامون برند خود بسازید. این کلید طلایی دستیابی به یک موفقیت چشمگیر در کسب و کارتان خواهد بود.

4- کاهش هزینه های پشتیبانی

در روز چقدر زمان شما صرف پاسخ‌گویی به مشتریانتان می‌شود؟ سوال‌های تکراری که بایستی مدام به آن‌ها جواب دهید! در صورتی که امروز شبکه اجتماعی اختصاصی برای کسب و کار خود را راه‌اندازی نمایید پس از مدتی مخاطبان شما شروع به سوال در انجمن شما خواهند نمود، پس با حوصله به آن‌ها جواب دهید. اطمینان داشته باشید به مرور این باقی کاربران انجمن شما خواهند بود که جواب سوال دیگران را خواهند داد. در نتیجه در طی زمان هزینه‌های پشتیبانی و جواب به سوالات تکراری از هزینه‌های کسب و کار شما محو خواهند شد.

5- گرفتن بازخورد مشتریان و بهبود تجربه کاربران

شما بایستی همواره در حال رشد باشید و برای پیشبرد اهداف‌تان نیاز به باز خورد از مهم‌ترین منبع آن، یعنی مشتریان‌تان خواهید داشت. یک محیط امن و سالم این امکان را به مشتریان‌تان می‌دهد تا تجربیات خودشان را بدون واسطه با شما به اشتراک بگذارند و شما بایستی پذیرای تمام نظرات چه مثبت چه منفی باشید. دقت نمایید که حضور در فضای دیجیتال یک تیغ دو لبه است، در صورتی که تلاش برای سانسور و حذف نظرات مخالف نمایید ممکن است به سرعت به یک برند منفور در میان کاربران تبدیل شوید. دقیقا خطائی که برندهای معروفی امروز دچار آن هستند.

6- فروش دانش، مشاوره و کلاس های مجازی

شما دانشی دارید که فرد دیگری نیازمند آن است، سخاوتمندانه دانش خود را در شبکه اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید، اینگونه مخاطبان بی‌شماری خواهید یافت، از میان آن‌ها تعداد زیادی خواهان مشاوره‌های خصوصی و یا دسترسی به محتواهای اختصاصی شما خواهند بود. این زمانی است که می‌توانید از طریق سرویس عضویت (subscription) انجمن ساز سلدان اقدام به ساخت تاپیک‌های خصوصی و غیر رایگان نمایید.

7- فروش محصولات و خدمات

مراحل تصمیم‌گیری برای خرید بسیار پیچیده است، این یک تصمیم‌گیری بیشتر احساسی برای اکثر افراد است تا یک تصمیم‌گیری منطقی. اولین برخورد مشتری با کسب و کار شما اثر چشمگیری بر روی تصمیم وی برای خرید یا نادیده گرفتن شما خواهد داشت. افراد به دنبال تایید جمعی برای تصمیمات خود هستند و خرید آنلاین یکی از جاهایی است که این امر به خوبی نمایان می‌شود. در صورتی که شما یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای کسب و کار خود داشته باشید، مشتریان بالقوه قادر به دیدن تجربیات دیگران بوده و به شما تضمین می‌دهم که اثر تعریف یک خریدار دیگر در تصمیم‌گیری یک مشتری جدید بسیار بیشتر از هر پیام تبلیغاتی و حتی بیلبوردهای شهری برای کسب و کار شما خواهد بود.

ویژگی‌های اساسی یک شبکه اجتماعی  کارآمد برای کسب و کار

برای انتخاب پلتفرم مناسب برای ساخت شبکه اجتماعی  بایستی چندین ویژگی کلیدی را در نظر بگیرید که شامل قابلیت گسترش‌پذیری آسان با افزایش کاربران، واسط کاربری جذاب، تجربه کاربری درگیر کننده و ابزارهای آنالیز و مدیریت از جمله آن‌ها هستند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های انجمن ساز سلدان که به خوبی نیازهای کسب و کار شما را پوشش می‌دهد، اشاره می‌کنم.

راه اندازی بر روی دامنه اختصاصی

شما قادر خواهید بود انجمن‌تان را بر روی دامنه اختصاصی و یا دامنه رایگانی که سلدان در اختیارتان قرار می‌دهد بسازید. هزینه داشتن یک دامنه اختصاصی در سلدان بسیار ناچیز است هرچند با معرفی سلدان با لینک اختصاصی قادر به دریافت آن به صورت رایگان نیز می‌باشید.

ویرایشگر ساده و جذاب

یک ویرایش جذاب و سریع باعث ترغیب مخاطبان شما برای گذاشتن پست در شبکه اجتماعی شما خواهد شد. انجمن ساز سلدان زیباترین و کارآمدترین ویرایشگر را در اختیار شما و مخاطبان‌تان قرار می‌دهد.

شبکه اجتماعی اختصاصی

قابلیت بارگزاری مدیا، فیلم، صدا، لینک، نظرسنجی و متن

سلدان به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر، ویدئو، نظرسنجی و صدای خود را در انجمن شما به اشتراک بگذارند. تمام این امکانات بدون نیاز به کدنویسی یا تنظیم خاصی بر روی انجمن شما از پیش فعال خواهند بود.

میزبانی ابری و نامحدود محتوا

بسیار مهم است که پلتفرم شما کاملا یک سرویس ابری بوده تا قادر به سرویس‌دهی حتی به میلیون‌ها مخاطب شما باشد. با ساخت شبکه اجتماعی خود با پلتفرم ابری سلدان دیگر دغدغه افزایش منابع، نگهداری سرورها و هزینه‌های سرسام‌آور آن را نخواهید داشت.

ابزارهای مدیریت انجمن

مدیریت یک انجمن ممکن است چالش برانگیز باشد، سلدان مدیریت انجمن را در چند لایه برای شما ساده کرده است. مدیران سایت قادر به مدیریت کلی انجمن بوده و کاربران عادی نیز می‌توانند در سالم نگه داشتن محیط مشارکت داشته باشند. انواع امکانات از جمله ریپورت کردن تخلف‌ها، محدودسازی دسترسی در بعضی دسته‌بندی‌ها و یا موضوعات، بخشی از این ویژگی‌های متمایز کننده پلتفرم انجمن ساز سلدان است.

برای داشتن یک انجمن اختصاصی چقدر باید هزینه کنیم؟

ساخت یک انجمن در سلدان کاملا رایگان است، تنها شما نیاز به دعوتنامه دارید که می‌توانید آن را از دیگران و یا از ما درخواست نمایید. در صورتی که قصد اتصال دامنه اختصاصی را دارید می‌توانید به لیست قیمت فروشگاه ساز سلدان مراجعه نمایید.

ساخت یک انجمن چقدر طول می‌کشد؟

پس از ورود به حساب کاربری و ساخت اولین فروشگاه رایگان در کمتر از ۶۰ ثانیه شما می‌توانید صاحب یک شبکه اجتماعی  اختصاصی شوید. برای داشتن شبکه اجتماعی الزامی به استفاده از ویژگی‌های فروشگاهی سلدان نیست.

مراحل ساخت یک شبکه اجتماعی حرفه ای ولی رایگان

۱- وارد سایت سلدان به آدرس Selldone.ir شوید و یا کلمه سلدان را در گوگل سرچ نمایید. در صورتی که مخاطبان شما غیر فارسی زبان بوده و یا کسب و کار شما خارج از ایران است کلمه Selldone را در گوگل سرچ نمایید.

۲- در سایت ثبت نام کرده و یا مستقیما با حساب جیمیل خود وارد شوید.

۳- یک فروشگاه رایگان بسازید، الزامی به استفاده از امکانات فروشگاهی سلدان ندارید، برای ساخت فروشگاه یک عنوان و نام انگلیسی کفایت می‌نماید.

نکته: برای ساخت رایگان کامیونیتی، نام کاربری خود و یا نام فروشگاهی که ساخته‌اید را برای ما در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و یا لینکدین (بهترین و سریعترین گزینه) با منشن کردن صفحات رسمی سلدان بفرستید تا ما یا دیگر افراد برای شما دعوت نامه ارسال کنیم. معمولا این کار کمتر از چند دقیقه طول خواهد کشید. پس از دریافت دعوت نامه شما نیز قادر به دعوت از دیگران خواهید بود. صفحات اجتماعی  سلدان در پایین صفحه سایت قابل یافتن است.

۴- وارد فروشگاه شده و از تب بالا کاربران > انجمن را انتخاب کرده و کلید نصب کامیونیتی را بزنید.

شبکه اجتماعی اختصاصی

۵- پس از پر کردن اطلاعات، انجمن شما ساخته خواهد شد. کلید ورود به صفحه کامیونیتی را زده وارد انجمن خود شوید.

شبکه اجتماعی اختصاصی

دقت نمایید حتما در سایت خود لاگین نمایید تا ابزارهای مدیریتی انجمن مانند افزودن دسته بندی و دیگر ابزار ها به شما نمایش داده شود. پس از ورود به سایت خود کلید F5 را زده و صفحه را رفرش نمایید.

به همین سادگی اکنون شما قادر به ساخت دسته‌بندی‌ها و مدیریت محتوا در شبکه اجتماعی اختصاصی خود خواهید بود.

در صنعت خود پیشتاز باشید

چه شما یک فروشنده کفش و لوازم ورزشی باشید، چه کسب و کاری در حوزه مشاوره املاک، ساخت روبات‌های توانبخشی، مشاوره حقوقی، تجهیزات پزشکی، مجلات الکترونیک و هر کسب و کار دیگری، امروز زمان شماست تا از مزایای یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود و یا حتی برند شخصی‌تان بهره‌مند شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*