باتری ایسوس راگ فون 5s پرو

نتایج تست باتری ایسوس راگ فون 5s پرو منتشر شد؛ یک گوشی گیمینگ ایده‌آل

امروز می‌خواهیم نگاهی به نتایج تست باتری ایسوس راگ فون 5s پرو و سرعت شارژ این گوشی داشته باشیم. Asus ROG Phone 5s Pro عملکرد بسیار خوبی داشته است.

ایسوس در گوشی گیمینگ راگ فون 5s پرو از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است. آنها تصمیم گرفتند در این دستگاه نیز همانند سری راگ فون 5 از دو باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کنند تا بتوانند سرعت شارژ را از ۳۰ وات در نسل‌های قبلی به ۶۵ وات برسانند. همچنین شاهد استفاده از فناوری MMT در این باتری‌ها هستیم.

تست باتری ایسوس راگ فون 5s پرو

باتری ایسوس راگ فون 5s پرو

مدل 5s پرو از ویژگی‌های یکسانی با ROG Phone 5 بهره می‌برد و تنها تفاوت مهم این دو گوشی به استفاده از تراشه جدید‌تر اسنپدراگون 888 پلاس در مدل پرو برمی‌گردد. البته از آنجایی که اسنپدراگون 888 و 888 پلاس از پروسه ساخت و ساختار مودم یکسانی بهره می‌برند، انتظار نمی‌رود که در بحث مصرف انرژی تفاوت چندانی با هم داشته باشند.

همین موضوع نیز در عمل ثابت شد؛ زیرا نتایج تست باتری ایسوس راگ فون 5s پرو تفاوت چندانی را با ROG Phone 5 نشان نمی‌دهد. البته مدل قدیمی‌تر ایسوس در تست تماس 3G و استندبای عملکرد کمی بهتری داشت؛ اما 5s پرو توانست در تست پخش ویدیو و وبگردی این اختلاف را جبران کند تا در نهایت هر دو گوشی با امتیاز ۱۱۰ ساعت به کار خود پایان دهند.

گوشی گیمینگ ایسوس می‌تواند با یک بار شارژ ۱۸ ساعت ویدیو پخش کند. شما همچنین می‌توانید از بیش از ۱۶ ساعت وبگردی با این گوشی لذت ببرید. تست تماس 3G نیز با تمام شدن باتری گوشی پس از ۳۱ ساعت به پایان رسید.

باتری ایسوس راگ فون 5s پرو

وب‌سایت GSMArena در تست اول خود نرخ تازه‌سازی نمایشگر را در هنگام وبگردی روی ۱۴۴ هرتز قرار داده بود و این میزان برای پخش ویدیو نیز روی ۶۰ هرتز قرار داشت. در تست دوم نرخ تازه‌سازی نمایشگر روی ۶۰ هرتز قفل شده بود و همین نیز باعث شد که نتایج نسبتا بهتری در بخش ویدیو (۲۲/۵ ساعت) و وبگردی (۱۸ ساعت) به دست آید.

متاسفانه سیستم کنترل نرخ تازه‌سازی اتوماتیک نمایشگر عملکرد چندان خوبی ندارد و در اکثر موارد به سمت ۱۲۰ هرتز گرایش دارد. این میزان در در هنگام تماشای ویدیو در اغلب موارد (و نه همیشه) به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

باتری ایسوس راگ فون 5s پرو

به طور کلی می‌توان گفت که عمر باتری Asus ROG Phone 5s Pro به نحوه استفاده شما از گوشی و رفرش ریت انتخابی بستگی دارد، ولی در حالت واقع گرایانه باید چیزی بین دو نتیجه به دست آمده باشد.

سرعت شارژ Asus ROG Phone 5s Pro

ایسوس در هنگام معرفی راگ فون 5s پرو اعلام کرد که شارژ سریع ۶۵ وات می‌تواند پس از نیم ساعت ۷۰ درصد از ظرفیت باتری گوشی را پر کند و پس از ۵۲ دقیقه نیز باتری به طور کامل شارژ خواهد شد.

در تست انجام شده ۷۱ درصد از ظرفیت باتری در ۳۰ دقیقه اول پر شد؛ اما شارژ کامل گوشی یک ساعت و سه دقیقه طول کشید که فاصله زیادی با ادعای ایسوس دارد. با این وجود نتایج به دست آمده برای ایسوس راگ فون 5s پرو نسبتا خوب تلقی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*