قرنطینه هوشمند

جزئیات قرنطینه هوشمند در ایران اعلام شد

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت کشور عنوان کرد که یکی از اهداف وزارت بهداشت اجرای قرنطینه هوشمند خواهد بود، با این طرح اکثر مشکلات حل خواهد شد.

دکتر بهرام عین اللهی،‌ وزیر بهداشت و درمان کشور در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرد که کاربردی‌ترین شیوه برای مقابله با کرونا تزریق واکسن است که کشور ما تاکنون آن را با تأخیر انجام داد؛‌ اما دولت سیزدهم با تلاش‌های بسیار هم‌اکنون موفق شده تا واکسن بسیاری را برای کشور تأمین کند که هم‌اکنون در مرحله ورود قرار دارد و تا انتهای ماه پیش رو اکثر جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه خواهند شد.

نیاز به تزریق 100 میلیون دوز واکسن طی ماه‌های آینده

باید برای واکسینه شدن شهروندان تمام دستگاه‌های مربوطه و همچنین مردم همکاری و مشارکت کنند؛‌ چرا که باید طی ماه‌های پیشرو حدودا 100 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شود و این‌کار نیازمند هم‌دلی همه‌جانبه است و وزارت بهداشت نمی‌تواند تنهایی از پس آن بر بیاید.

تاکنون مردم همانند دوران دفاع مقدس تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون به کار گرفته‌اند و تعدادی زیادی از سالن‌های ورزشی و حسینیه‌ها هم‌اکنون به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده و در حال واکسینه کردن شهروندان هستند که این مشخص می‌سازد مردم همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.

6 هفته فرصت برای مدیریت پیک بعدی کرونا

برای مقابله با کرونا و تحت کنترل گرفتن آن باید تزریق از آن‌چیزی که هم‌اکنون در حال انجام است دو برابر بیشتر شود. در حال حاضر موج پنجم کرونا به انتهای کار خود نزدیک شده و شمار زیاد مبتلایان به هفته‌های گذشته برمی‌گردد؛‌ اما تعداد مبتلایان هم‌اکنون در حال کاسته شدن است و برای مدیریت پیک ششم فرصتی برابر با شش هفته داریم که باید با طی این زمان تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم اکثر جمعیت کشور را واکسینه کنیم.

عین اللهی در ادامه با اشاره به این که تمام دستگاه‌هایی که داوطلب کمک به وزارت بهداشت در زمینه واکسیناسیون شوند با استقبال این وزارت مواجه خواهند شد،‌ عنوان کرد که قرنطینه هوشمند یکی از اصلی‌ترین اهداف وزارت بهداشت است. از زمان فراگیری کرونا تا به امروز نیروی انتظامی به منظور مقابله با کرونا تلاش‌های بسیاری را انجام داده است.

در آینده‌ نه چندان دور و به دنبال تزریق واکسن به حداکثر جمعیت کشور، ارائه خدمات بدون کارت واکسن انجام نخواهد شد و شرط آن در اختیار داشتن کارت واکسن خواهد بود. ستاد ملی مقابله با کرونا در تازه‌ترین جلسه خود تصویب کرد که افرادی که قصد دارند برای اربعین وارد کربلا شوند باید در دو دوز برابر کرونا واکسینه شده باشند و یا این که در هفته جاری واکسینه شوند. اگر چنین نشود آن‌ها مجوز سفر به عراق را دریافت نخواهند کرد.

حل شدن مشکلات با اجرای شدن قرنطینه هوشمند

وی در ادامه بیان کرد که به دنبال به اجرا درآمدن قرنطینه هوشمند، تمام فعالیت‌ها منوط به داشتن کارت واکسن می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از کارت اقدام به اقامت در هتل، سفر و دریافت خدمات مختلف کنند و اکثر مشکلات با قرنطینه هوشمند رفع خواهد شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد که نیروی انتظامی تاکنون کمک های بسیاری بزرگی را به وزارت بهداشت کرده که تحت پوشش گرفتن یک هزار و 148 تخت بیمارستانی و 93 تخت مراقبت‌های ویژه نمونه‌ای از آن‌ها است. لازم به ذکر است که به زودی و طی روزهای پیش رو سربازان ناجا و خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی در برابر کرونا واکسینه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*